Management Interviuri

Cihan Ozturk, Garanti BBVA România: Rolul strategic al Resurselor Umane

18 nov. 2024 5 min

Cihan Ozturk, Garanti BBVA România: Rolul strategic al Resurselor Umane

Reading Time: 5 minute

Cum să atragi, să reții și să dezvolți în mod strategic angajați care vor propulsa compania la nivelul următor și care vor construi și întreține o cultură a colaborării, aflăm de la Cihan Ozturk, Director Executiv, Aria Talent și Strategie, Garanti BBVA România.

Cum apreciați rolul Resurselor Umane în prezent și ce înseamnă să fii un partener strategic de business?

La Garanti BBVA, ne propunem să dezvoltăm în continuare rolul pe care îl joacă Resursele Umane, ca partener strategic de afaceri. Aceasta se reflectă în modul în care contribuim activ la atingerea obiectivelor organizaţionale, mergând dincolo de ocuparea posturilor vacante. Ne propunem să atragem, să reținem și să dezvoltăm în mod strategic angajați, care vor propulsa banca la nivelul următor și care vor construi și întreține o cultură a colaborării. Ne concentrăm pe construirea unei reputații de angajator de referință, care să se alinieze valorilor Garanti BBVA: Suntem o singură echipă; Gândim la scară mare; Clientul este pe primul loc.

Ne puteți împărtăși mai multe despre abordarea pe care o aveți în ceea ce privește atragerea de talente?

Garanti BBVA se concentrează pe inovație și dezvoltare, apreciind oamenii dinamici, deschiși spre progres, care demonstrează dorința de a învăța și de a se dezvolta profesional, sunt inovatori și au o etică solidă. Nu căutăm doar profesioniști calificați, ci ne străduim să creăm un mediu care să atragă genul de bancheri pe care îi dorim în echipa noastră. Acest lucru înseamnă să ne poziționăm drept o bancă în care colegii pot evolua și se pot dezvolta, atât ca indivizi, cât și ca profesioniști. Ne dorim să construim o comunitate de oameni, care ne împărtășesc viziunea și sunt pasionați de domeniul financiar-bancar. Credem cu tărie că un sentiment profund de apartenență permite fiecărui membru al echipei să se exprime pe deplin și să își dezvăluie întregul potențial.

În ceea ce privește abordarea noastră privind atragerea de talente, punem un accent deosebit pe utilizarea AI, pentru a ajunge la candidații potriviți pentru posturile noastre vacante, precum și pe o pagină de cariere de ultimă generație și foarte vizibilă, exploatând diverse grupuri de talente. Mai mult, în luna octombrie, colegii mei au fost prezenți la târgul de joburi Angajatori de Top, cel mai mare târg de cariere din București. Aceștia au discutat cu profesioniștii pasionați de sectorul financiar-bancar care doresc să ni se alăture și să facă parte din echipa noastră dinamică, împărtășind detalii despre cultura noastră organizațională.

Dezvoltarea competențelor în cadrul echipei sună ca o investiție mare. Cum abordați acest subiect?

Credem că, pentru a vedea o creștere sustenabilă a afacerii, este esențial să contribuim la dezvoltarea profesională a colegilor noștri. Fie că vorbim despre angajați aflați la început de drum profesional sau despre cei cu experiență, le oferim oportunitățile de învățare și dezvoltare, pentru a le îmbunătăți competențele și a-i sprijini să devină liderii de mâine.

De aceea, ca parte a angajamentului Garanti BBVA de a oferi echipei noastre o experiență diversă, practică și plăcută de învățare virtuală și dezvoltare profesională, am lansat recent o nouă platformă de învățare, numită Campus Garanti BBVA. Catalogul nostru de cursuri digitale are peste 760 de titluri, acoperind o mare varietate de subiecte, cum ar fi inteligența artificială, transformarea digitală, vânzări și negociere, comunicare, sustenabilitate, diversitate, echitate și incluziune, management și leadership, coaching și mentorat etc.

Starea de bine a angajaților este un subiect recurent în discuțiile despre resurse umane de la momentul actual. Ce înseamnă acest lucru pentru Garanti BBVA?

Bunăstarea angajaților este una dintre principalele obiective ale Garanti BBVA. Credem că un mediu de lucru sănătos – unul care sprijină echilibrul dintre viața profesională și cea privată și încurajează oamenii să vină la muncă cu ceea ce au ei mai bun – este esențial, atât pentru succesul individual, cât și pentru cel al Garanti BBVA. O componentă cheie a bunăstării este furnizarea de beneficii medicale complete. Aceasta include nu numai abonamentele medicale, ci și asigurările de sănătate pentru spitalizare, intervenții chirurgicale și boli grave. Credem că asigurarea accesului la asistență medicală de calitate și la protecție în caz de nevoie este un beneficiu esențial.

De asemenea, aș dori să menționez programul nostru de wellbeing, care oferă echipei o varietate de activități online și offline, ateliere, abonamente la cărți, reduceri la diferite tipuri de magazine, abordând domenii-cheie precum bunăstarea emoțională, fizică, socială, spirituală, financiară și culturală.

De-a lungul ultimilor ani, am organizat în mod constant o medie de două ateliere recreative pe lună, cu obiectivul principal de a promova un mediu pozitiv și de susținere pentru colegii noștri. În plus, recent am finalizat un proiect de amenajare a sediului nostru central, modernizând designul general și aspectul birourilor, acestea fiind acum mai confortabile și mai funcționale.

Cum dezvoltați capacitățile de leadership în cadrul băncii?

Principala responsabilitate a liderului este să vadă potențialul celorlalți, să scoată la iveală ce este mai bun în ei, să îi ajute să își dezvolte punctele forte pe care nici măcar nu știau că le au. Prin urmare, la Garanti BBVA ne concentrăm pe dezvoltarea abilităților manageriale care favorizează, atât înalta performanță, cât și dinamica pozitivă a echipei, deoarece managerii buni fac mai mult decât să obțină rezultate – ei cultivă o echipă motivată și dedicată, creând circumstanțele necesare, pentru ca fiecare membru să-și demonstreze cele mai bune calități.

Prin echiparea managerilor noștri cu competențele potrivite, putem construi echipe mai puternice și putem sprijini dezvoltarea de noi lideri în întreaga bancă. Aici aș dori să menționez programe precum Leadership Index și The Good Manager, acesta din urmă urmând să fie lansat anul viitor. Prin aceste acțiuni strategice, dorim să consolidăm rolul managerilor, pentru ca aceștia să își asume o contribuție mai mare la dezvoltarea echipelor, completând definiția BBVA a unui manager, din punctul de vedere al celor trei dimensiuni: valori, oameni și rezultate.

Cum încurajați sentimentul de apartenență și cum amplificați vocile angajaților în cadrul băncii?

Promovarea unui sentiment de apartenență este vitală pentru construirea unei culturi bancare coezive, inovatoare și incluzive. Fiecare membru al echipei Garanti BBVA ar trebui să simtă că face parte dintr-o comunitate mai mare, în care contribuțiile fiecăruia sunt apreciate. Având în vedere acest demers, am lansat programul SPOT Rewards, care recunoaște angajații care fac diferența în bancă, prin contribuțiile lor. Îi apreciem și îi recompensăm, pentru a-i onora prin împărtășirea comportamentului lor exemplar cu ceilalți angajați.

Acordăm prioritate diversității și incluziunii ca elemente de bază ale culturii noastre, știind că perspectivele diverse stimulează creativitatea și inovarea. Prin crearea de spații în care angajații să își împărtășească părerile și ideile, consolidăm o comunitate în care toți simt că aparțin și pot avea un impact. Astfel, având în vedere cât de mult prețuim feedbackul venit din partea membrilor echipei, în fiecare an, ne invităm colegii să ia parte la sondajul Gallup privind implicarea angajaților, pentru a modela mai bine cultura locului nostru de muncă și a îmbunătăți satisfacția generală a acestora.

Ca o concluzie, care este viziunea dumneavoastră pentru viitorul resurselor umane la locul de muncă?

Viziunea mea este ca Resursele Umane să fie o forță dinamică în cadrul Garanti BBVA, care nu numai că sprijină banca, dar o și conduc către progres. Împreună cu echipa mea, ne angajăm să transformăm această viziune în realitate, creând un loc de muncă în care fiecare coleg se simte apreciat, inspirat și motivat. Concentrându-ne pe atragerea talentelor, dezvoltarea capacităților, inovarea digitală, bunăstarea și sentimentul de apartenență, putem cultiva un mediu care alimentează atât creșterea personală, cât și cea colectivă. Cred că, împreună, suntem capabili să realizăm orice ne propunem și să creăm un viitor durabil pentru Garanti BBVA, atâta timp cât colaborăm și ne construim succesul ținând cont de punctele forte ale fiecărui membru. Ca o echipă unită, vom crește profesional și vom contribui la creșterea susținută a băncii.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 388 (16 noiembrie – 16 decembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: