Grupul TeraPlast înregistrează o creștere cu 32% a cifrei de afaceri după primele nouă luni din 2024 față de primele nouă luni din 2023. Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a ajuns la 681 milioane de lei, față de 517,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2023.
EBITDA s-a menținut la un nivel similar cu primele trei trimestre din 2023, înregistrând 45,2 milioane de lei, respectiv o marjă EBITDA de 6,6%.
Cheltuielile cu dobânzile, cheltuieli nerecurente generate de extinderea geografică și impactul demarării business-ului de folii stretch Opal au erodat profitabilitatea Grupului, marcând o pierdere de 6,9 milioane de lei după primele nouă luni ale anului curent.
Marja brută a crescut cu 28%, de la 188 milioane de lei după primele nouă luni din 2023, la 240 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024. Această creștere a fost erodată de avansul costurilor cu salariile, transportul și utilitățile și de asemenea, peste 4 milioane de lei cheltuieli nerecurente.
Vânzările în afara României reprezintă 25,3% din cifra de afaceri consolidată în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu 16,7% după primele nouă luni din 2023, atingând 172,4 milioane de lei. Volumele totale au crescut cu 49%, de la 56.671 tone în primele nouă luni din 2023, la 84.624 tone în aceeași perioadă din 2024, și sunt cu 12% peste volumele înregistrate în întreg anul 2023.
„Trimestrul al III-lea a adus o accentuare a presiunilor generate în special de piețele vestice. Acestea, împreună cu fluctuațiile din zona decontărilor lucrărilor publice de infrastructură și contracția sectorului rezidențial din România, creează un context care nu ne permite să livrăm acționarilor creșteri semnificative imediate, în special în zona de profitabilitate. Suntem însă îndeajuns de solizi să abordăm această perioadă cu maturitate și responsabilitate. Ne-am concentrat pe diversificarea piețelor externe, inclusiv prin achiziția Optiplast, și pe conservarea cotelor de piață în acest mediu de piață caracterizat de fluctuații. În plus, implementăm planuri de eficientizare operațională, atât în compania mamă, cât și în subsidiare pentru a crește profitabilitatea.” a declarat Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
Segmentul Instalații a înregistrat o cifră de afaceri de 485,7 milioane de lei, în creștere cu 25% față de primele 9 luni din 2023, în timp ce EBITDA a crescut cu 5%, ajungând la aproape 47 milioane de lei. Aceste rezultate vin pe fondul discrepanțelor între piețele regionale. În România, finanțarea proiectelor de infrastructură a încetinit în trimestrul trei, ceea ce a determinat întârzieri de plată și de execuție a proiectelor, limitând rezultatele segmentului.
În același timp, Grupul Wolfgang Freiler, consolidat în rezultatele acestui segment, resimte în continuare presiunea de pe piețele vestice, care se traduce în prețurile de vânzare reduse față de perioadele anterioare. Creșterile de pe piața din Austria și de pe piața de irigații din Ungaria în trimestrul 3 din 2024 nu au putut compensa rezultatele mai slabe din Germania și Franța.
În ceea ce privește Palplast Moldova, cererea s-a menținut și în trimestrul 3 al anului curent, impulsionată în continuare de proiectele rezidențiale ale dezvoltatorilor. Compania a înregistrat după primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de lei și o marjă EBITDA de 13,4%. Totodată, în acord cu planurile de la început de an, compania își dezvoltă infrastructura industrială a locației din Călărași prin extinderea spațiilor de depozitare și a capacităților de producție.
Cu o evoluție cantitativ-valorică similară primelor 9 luni din 2023, TeraDuct – divizia specializată în microtuburi pentru protecție fibră optică – s-a concentrat pe extinderea vânzărilor în afara României. Astfel, prin dezvoltarea de parteneriate în Europa de vest, exportul a crescut semnificativ, ajungând la 45,5% din totalul vânzărilor după primele nouă luni din 2023, comparativ cu 22% în aceeași perioadă a anului trecut. Grupul TeraPlast explorează noi piețe pentru această divizie și extinde aplicabilitatea produselor dincolo de sectorul de furnizare servicii de telecomunicații pentru populație, atât în România, cât și în străinătate.
Segmentul Granule a avut o creștere de 19% a cifrei de afaceri, atingând 71,2 milioane de lei, și o creștere absolută a EBITDA de 29% față de primele trei trimestre din 2023, până la 7,1 milioane de lei, ca urmare a efectului de volum. Marja EBITDA s-a îmbunătățit ușor până la 10%, față de 9,2% în primele nouă luni din 2023. Volumele livrate de acest segment în primele trei trimestre din 2024 sunt cu 38% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul cererii îmbunătățite din trimestrul 3/2024.
Segmentul Ambalaje Flexibile a generat aproape 87 milioane de lei din cifra de afaceri consolidată în primele nouă luni din 2024, impulsionat în special de evoluția foliei stretch Opal. Cu toate acestea, EBITDA s-a menținut în teritoriu negativ în primele trei trimestre (-10,6 milioane de lei), influențată de creșterea costurilor de demarare a activității fabricii de folie stretch. În primele nouă luni ale anului, Opal a produs și livrat 8.600 de tone de folie stretch la o calitate cel puțin egală cu a competitorilor din străinătate, substituind în acest fel importuri mai scumpe. Acestui segment i se va adăuga Optiplast Croația după aprobarea adunării generale din 14 noiembrie.
Opal continuă să extindă baza de clienți, crescând ponderea clienților de volum, în timp ce măsurile de rafinare a rețetelor și de control al costurilor vor contribui la îndreptarea business-ului către teritoriul pozitiv al profitabilității din 2025. Împreună cu departamentul de cercetare, echipa Opal a dezvoltat și lansat în piață produse care integrează material reciclat în proporție de până la 30% crescând aportul Grupului TeraPlast la tranziția către o economie circulară. Recent, Opal a lansat și un magazin online, oferind acces mai ușor clienților la portofoliul de folii stretch.
TeraBio Pack a înregistrat un progres mai lent decât cel bugetat în îmbunătățirea rezultatelor financiare. Chiar dacă pierderea s-a diminuat semnificativ, compania nu va reuși să treacă în teritoriul pozitiv până la finalul anului 2024. Strategia de extindere a amprentei geografice a funcționat și în cazul produselor TeraBio Pack, vânzările în afara României ajungând la 31% din cifra de afaceri după primele nouă luni ale anului curent, comparativ cu 12% în aceeași perioadă a anului trecut.
Segmentul Ferestre a înregistrat o îmbunătățire semnificativă a EBITDA față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând 1,9 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, comparativ cu 151 mii de lei în aceeași perioadă din 2023, ceea ce reprezintă o marjă EBITDA de 5,1% după primele trei trimestre ale anului curent. Cifra de afaceri este la un nivel similar primelor trei timestre din 2023, de 37,4 milioane de lei după primele nouă luni din 2024. Acest rezultat a fost susținut de finalizarea unor proiecte rezidențiale mari și de continuitatea oferită de proiecte începute în trimestrele trecute, care, împreună cu măsuri de diversificare a mixului de clienți și de proiecte, au contribuit la contracararea parțială a contracției pieței rezidențiale.
Ca element de noutate, inițiativa Grupului TeraPlast pentru a contribui la refacerea fondului forestier din România, TeraVerde Carbon, a demarat deja primele proiecte, având în lucru o suprafață de peste 30 de hectare de teren, care va fi împădurită în această toamnă. Această inițiativă contribuie la sechestrarea de carbon. Finanțarea acestei împăduriri se va face prin fonduri PNRR gestionate prin Ministerul Mediului.
James Longshore, actorul american stabilit în București, care spune că și-a trăit visul american aici, pentru că România i-a adus…
Ministerul Energiei a obținut aprobarea finanțărilor pentru cele șase propuneri de investiții prioritare propuse Comitetului pentru investiții al Fondului pentru…
La finalul lunii ianuarie, întreaga echipă editorială a revistei Biz își va stabili, timp de o săptămână, cartierul general în…
Castelul Kalnoky, din pitorescul sat Micloșoara, o bijuterie arhitecturală și istorică din inima Transilvaniei, găzduieste până la finalul anului o…
Banca Comercială Română (BCR) anunță numirea Ioanei Gheorghiade în funcția de Chief Risk Officer (CRO) și membru al Comitetului Executiv…
În 2024, puterea de cumpărare a europenilor a atins o medie de 18.768 de euro per capita, conform studiului NIQ GfK…