Cifra de afaceri a Orange România, în creștere cu 1,4%
Reading Time: 2 minuteÎn intervalul octombrie-decembrie 2020, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creștere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Această evoluție este determinată de o creștere a vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activitățile economice s-au mutat în mediul digital, a anunțat operatorul cu puțin timp în urmă.
Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro. În 2019, afacerile companiei s-au ridicat la suma de 1,112 miliarde de euro, în ușoară scădere față de nivelul de 1,125 miliarde de euro înregistrat în 2018.
La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.727.000 de clienți, în creștere cu 1% comparativ cu finalul lui 2019.
Serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.
Dezvoltarea rețelei
În 2020, Orange a continuat dezvoltarea rețelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populație și 4G+ pentru peste 65% dintre români față de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localități nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.
Dacă în 2019, rețeaua Orange 5G era prezentă în 4 orașe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 orașe din România, iar capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps – de până la 10 ori mai mari decât 4G, rețeaua Orange 5G permite inovații tehnologice ce aduc îmbunătățiri semnificative viitoarelor proiecte de orașe inteligente, mobilitate, media etc.
Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condițiile îmbunătățirii eficienței energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcție de trafic și prin folosirea unor soluții ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date și în incintele de telecomunicații.
Servicii financiare mobile
Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienți, în creștere cu 50% față de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând și la o dublare a numărului de plăți efectuate cu cardurile de debit Orange Money în ultimul trimestru din 2020 comparativ perioada dimialră din 2019. Din noiembrie 2020, clienții Orange pot crea mult mai ușor un cont în aplicația Orange Money, datorită fluxului de înrolare 100% online. Ca urmare a simplificării procesului, a crescut de trei ori numărul utilizatorilor care aleg un mod digital de înregistrare în aplicație, comparativ cu ultimul trimestru din 2019.
Servicii digitale
Continuând tendința de la începutul anului, clienții au fost mult mai interesați să verifice prin platforme digitale informații despre serviciile proprii Orange, să ceară sfaturi și să facă plăți ori reîncărcări PrePay. Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 față de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversații cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% față de anul anterior.
”Viziunea noastră strategică, axată pe digitalizarea serviciilor, s-a observat și în nivelul de performanță financiară și comercială. Am susținut procesul de transformare digitală a companiilor, în vederea asigurării continuității business-ului. De asemenea, numărul clienților care s-au îndreptat spre soluții digitale de self-care a crescut semnificativ, iar modelul de business axat pe simplitate și transparență în zona de servicii financiare mobile a atras un număr dublu de clienți spre Orange Money,” a declarat Liudmila Climoc (foto), CEO al Orange România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz