Cu șase unități de producție și patru centre de inginerie în Timișoara, Sibiu, Carei, Brașov și Iași, Continental a investit peste 2,2 miliarde de euro în activitățile din România în perioada 1999 – 2022, atât la nivel tehnologic, cât și uman, iar locațiile Automotive, ContiTech și Tires din Timișoara se află în prima linie a inovației, după cum ne-a povestit Dr. Christian von Albrichsfeld, General Manager Continental Automotive România.
Important de menționat aici este faptul că prin oamenii talentați din acest loc, compania face pași importanți în transformarea prin care trece industria auto astfel încât fiecare zonă, geografic vorbind, reprezintă un hub local / regional care pune viitorul în mișcare. Bineînțeles, în fiecare departament există proiecte diferite, cu colaborări internaționale astfel încât există o împletire regional – internațională a competențelor și a dezvoltării și inovării tehnologice. Software-ul nu ține cont de regiune, de țară sau de continent, iar acest lucru ne permite să inovăm continuu, 24 de ore din 24, din Japonia până în Brazilia, cu fire care pleacă sau trec prin România. Așadar, regional este doar un termen… internațional.
Astfel, zero accidente – zero emisii – zero stres, datorită conectivității inteligente: acest lucru ajută la realizarea tehnologiilor noastre de pionierat. Idei inovative în direcția conducerii autonome (prin sisteme active și pasive de siguranță), pentru o mobilitate conectată (computere de înaltă performanță, interacțiune om-mașină, vehicul-to-everything ș.a.) prin folosirea inteligenței artificiale, a tehnologiei cloud și atenția acordată securității cibernetice reprezintă tot atâtea preocupări în dezvoltarea și punerea în aplicare a megatrendurilor industriei. Adăugăm aici activitatea pentru vehicule comerciale, precum și tehnologiile de siguranță pasivă sau cele de acces în mașină, care, toate, contribuie la dezideratul mai sus menționat.
Iar pentru toate cele enumerate, echipele de specialiști și ingineri din Timișoara contribuie prin activitatea lor zilnică la proiecte pentru clienți din întreaga lume.
Acest lucru este posibil prin colaborarea foarte bună cu universitățile, precum și printr-un mediu inovativ de lucru, dezvoltat prin prisma activității din proiecte internaționale. De asemenea, colaborarea cu start-up-uri locale și naționale contribuie la creșterea unor proiecte ce presupun inovare și crearea de noi tehnologii care pun viitorul în mișcare. Apoi, implicarea companiei în conferințe științifice, de tip hackathon, contribuie la scanarea peisajului tehnic din vestul și din restul țării, cu rezultate foarte bune atât pentru companie, cât și pentru partenerii noștri.
Nu în ultimul rând, Continental este unul dintre inițiator, promotor și facilitator în Consiliului IPCEI din România. Compania a implicat și a sprijinit constant autoritățile statului român și ecosistemul industriei compus din companii mari, IMM-uri, universități și experți. Compania se numărăr printre cei trei câștigători de proiecte derulate prin programul IPCEI, care aduc, însumat, 420 de milioane de euro în România.
La finalul anului 2022, Continental avea peste 19.000 de angajați în România, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte. Centrul de cercetare și dezvoltare este cel mai mare ca număr de angajați din România. Acest lucru ne permite să contribuim la o dezvoltare continuă de tehnologii în domeniul automotive. Proiecte complexe sunt atrase în România și ele necesită, atât în zona de inginerie, cât și în unitățile de producție, specialiști care să le gestioneze corect și eficient. Și îi găsim. Uneori mai greu, alteori mai facil.
Spre exemplu, pentru o poziție mai specială de inginer sau operator, deși avem zeci de CV-uri aplicate, uneori găsim cu greu o persoană cu abilitățile de care avem nevoie. E drept, nu ne putem plânge când am crescut cu peste 1500 de oameni într-un singur an, la nivel de țară. Dar trebuie să depunem un efort continuu, să venim cu idei noi, să creăm campanii de recrutare care să-i convingă pe candidați că noi suntem cei de care au și ei nevoie. Iar odată ajunși în companie, să le demonstrăm că nu au greșit.
Timișoara este un pol de tehnologie, iar acest lucru este foarte bine pentru piața muncii. Iar pentru angajatori este nevoie de multă creativitate pentru a convinge.
Așadar, nu este ușoară creșterea, provocări sunt multe, iar noi căutăm constant cele mai bune soluții. Spre exemplu, pe lângă campaniile clasice de recrutare avem parteneriate strategice cu universitățile locale, regionale și naționale și suntem foarte implicați în dezvoltarea Școlii Profesionale Duale, un sistem care ne permite să formăm tehnicieni încă din băncile școlii. Continental se implică aici puternic în atragerea de elevi pentru Școala Profesională Duală care apoi devin tehnicieni și lucrează în cadrul companiei. Avem multe astfel de exemple.
Sunt multe proiectele la care lucrează colegii mei din centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara. Spre exemplu, împreună cu partenerul său trinamiX, Continental a prezintat o inovație mondială: ecranul de identificare a șoferului cu o soluție de înregistrare cu cameră integrată pentru identificarea biometrică a șoferului. Această nouă tehnologie a câștigat premiul CES Innovation Award 2023 la categoria „Vehicle Tech & Advanced Mobility” la CES 2023 din Las Vegas. O echipă din centrul de cercetare și dezvoltare automotive al Continental din Timișoara a lucrat la dezvoltarea acestui sistem. Contribuția specialiștilor din departamentul User Experience din capitala Banatului este vizibilă chiar în demonstratorul prezentat în Las Vegas și Barcelona, sistemul de cameră și afișaj fiind construit chiar în Timișoara.
Un alt exemplu ar fi parteneriatul dintre Continental și Aurora ce vizează realizarea de sisteme de transport rutier autonom aplicabile pentru transportul comercial. În cadrul acestui partenariat, echipe din România din cadrul Autonomous Mobility contribuie la majoritatea activităților (management de proiect, concept la nivel de sistem, dezvoltare și testare software) pe care această colaborare le presupune. Toate cele trei locații Autonomous Mobility din cadrul Continental în România (Timișoara, Sibiu și Iași) sunt implicate în proiect.
Apoi, în laboratoarele QL din Continental Automotive Timișoara, au fost instalate trei aparate de vibrații de mare putere și de ultimă generație – „mega shakers” –, cu camere de temperatură, o configurație unică ce beneficiază de un spațiu mare pentru testarea avansată a componentelor electronice auto, lucru care va permite laboratoarelor Continental (Qualification Laboratories) să testeze și să valideze afișaje de bord de mari dimensiuni ale sectorului de activitate User Experience, pentru unele dintre cele mai noi produse fabricate de companie: ”pillar to pillar” care sunt de 1,5 metri. Aceste echipamente, „mega shakers”, sunt o completare esențială a capacităților de testare ale companiei, deoarece permit furnizarea de date complete și precise, esențiale pentru dezvoltarea și testarea produselor clienților.
Iar în mega fabrica automotive din Timișoara sunt produse oglinzile asferice – cele mai importante componente optice ale unui Head-up Display (HUD). Un astfel de echipament afișează informații exact acolo unde sunt necesare în raza vizuală a șoferului. Conducătorii auto primesc toate informațiile importante, cum ar fi viteza, semnalele de avertizare și săgețile indicatoare pentru navigare, fără a se uita în jos la panoul de instrumente sau la afișajul secundar din bordul mașinii, ceea ce reduce distragerea atenției șoferului și crește siguranța șofatului. Producția de oglinzi asferice necesită un proces special cunoscut sub terminologia de „high precision molding”. Procedura implică un grad ridicat de cunoștințe, chiar și din partea celor mai experimentați specialiști din domeniu.
Sunt multe exemple, acestea fiind cele mai recente. Însă sisteme de control al accesului în mașină, de siguranță pasivă și altele sunt, de asemenea, dezvoltate în Timișoara.
Continental dezvoltă noii cai putere pentru viitorul mobilității. Astăzi, patru din cinci mașini noi din întreaga lume sunt deja echipate cu soluții hardware și software de la Continental – asigurând siguranță, confort și durabilitate. Astfel, pe lângă hardware-ul avansat, software-ul devine din ce în ce mai important pentru industria auto.
Continental contribuie în mod proactiv la tranziția către mașini bazate pe software, cu aproximativ 21.000 de specialiști în software și IT din întreaga lume care lucrează la produse noi și îmbunătățite, cum ar fi computerele de înaltă performanță (HPC). O nouă completare la portofoliul extins de HPC Continental este Smart Cockpit HPC, un sistem preconfigurat care combină sistemele de infotainment cu cele avansate de asistență pentru șofer.
Având în vedere că producătorii de automobile aduc noi modele pe piață mai rapid și oferă clienților actualizări regulate de software, avem nevoie de noi abordări pentru a accelera și extinde dezvoltarea și testarea software-ului pentru automobile. Până în prezent, majoritatea problemelor funcționale și de siguranță puteau fi remediate doar odată ce unitatea fizică electronică de control (ECU) era disponibilă. Remedierea problemelor în fazele ulterioare a dus uneori la o creștere de până la zece ori a costurilor de dezvoltare. Soluția este noul Virtual Electronic Control Unit (vECU) Creator bazat pe platforma Continental Automotive Edge (CAEdge), o platformă pentru dezvoltarea hardware și software lansată de Continental și Amazon Web Services (AWS) în 2021.
Bineînțeles, Continental continuă să conducă traziția spre o mobilitate a viitorului și în direcția conducerii autonome. În parteneriat cu specialistul american în semiconductori Ambarella, compania de tehnologie dezvoltă sisteme full-stack integrate pentru conducere asistată și automată. Aceste sisteme multisenzori scalabile funcționează folosind AI și un sistem de cip deosebit de puternic și eficient din punct de vedere energetic de la Ambarella, precum și camere de înaltă rezoluție, senzori radar și lidar și unități de control asociate de la Continental.
Apoi, frânele rămân una dintre cele mai importante caracteristici de siguranță ale vehiculelor. Acestea nu trebuie doar să contribuie la siguranța conducerii în circumstanțe periculoase, ci trebuie, de asemenea, să crească eficiența vehiculului. Cu alte cuvinte, ele trebuie să contribuie la reducerea emisiilor de CO2 și a emisiilor de particule (în cazul frânelor cu frecare). Un exemplu este un sistem de frânare semi-uscat, care utilizează frâne electromecanice „uscate” pe puntea spate care nu necesită lichid de frână. Avantajul producătorilor de automobile este că nu este necesară umplerea sistemului de frânare în timpul producției. În plus, acest lucru reduce cu multe milioane de litri cantitatea de lichid de frână vechi care trebuie eliminat în mod corespunzător după fiecare schimbare.
Compania a desfășurat numeroase proiecte în Timișoara, acoperind o paletă largă de activități care s-au concretizat prin intermediul și/ sau cu ajutorul a sute de voluntari ce au pus în aplicare una dintre valorile de bază ale organizației: Solidaritatea. Toate aceste acțiuni de responsabilitate socială au consolidat implicarea și angajamentul companiei și ale angajaților săi în comunitate, ca parte a acesteia.
Printre cele mai importante proiecte din acest an sunt cele care vizează dezvoltarea sustenabilă a comunității prin programul Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023. Susținerea acestor proiecte a vizat implicarea în festivaluri de tehnologii și cultură, participarea la evenimente sociale și pentru comunitate, crearea de noi spații socio-culturale în cadrul unor instituții importante din capitala Banatului etc.
Alte câteva exemple: organizarea de campanii de donare de sânge la care au participat sute de angajați, campanii de plantare de copaci pe zeci de hectare, campanii de donare de haine, de alimente etc. la care s-au implicat angajații companiei.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFI, tbi bank, IKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele Recaș, Maresi, Iulius Town Timișoara, imobiliare.ro, XCity Towers
Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…
Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…
PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…
După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 14 ani de…
De la 1 octombrie 2024, Simona Fîrtat a revenit în România, pentru a prelua funcția de Corporate Affairs and Engagement…
Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, transformă Black Friday într-o experiență extinsă de shopping denumită "Black November",…