Lifestyle

Chez Leon simbolul capitalei belgiene

22 feb. 2011 3 min

Chez Leon simbolul capitalei belgiene

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Alaturi de Manneken-Pis sau de Grand Place, restaurantul Chez Léon este un adevarat simbol al capitalei belgiene. Un loc de pelerinaj in  mijlocul Bruxelles-ului, care ofera o experienta unica, prin imbinarea bucatariei traditionale cu o atmosfera de poveste. </strong></p> <p>  </p> <p> Odata ce ai intrat in restaurant, ai impresia ca ai pasit intr-un loc incremenit in timp. Pardoseala de la intrare este tocita de pasii tuturor celor care au trecut pragul celui mai cunoscut restaurant belgian in cei peste 100 de ani de cand afacerea si-a deschis portile. Ceea ce este si mai interesant este ca Chez Léon functioneaza in acelasi amplasament inca de la deschiderea din 1893. Atunci erau doar cinci mese, acum sunt peste 420 de locuri. Insa esenta a ramas aceeasi: bucataria este deschisa, orice invitat (cum le spune clientilor familia Léon Vanlancker, cei care detin afacerea dintotdeauna) este binevenit sa vada in orice moment ce pregatesc  bucatarii restaurantului pentru a mentine vie filosofia ce guverneaza spiritul Chez Léon: totul trebuie sa se desfasoare sub ochii clientilor, fara secrete.</p> <p>  </p> <p> Thierry Scheers, Sales Manager al restaurantului, practic purtatorul de cuvant al afacerii, mi-a spus foarte simplu ca nu exista o reteta secreta a succesului de care se bucura  Chez Léon. “Secretul nostru este ca nu avem secrete. Totul este deschis, totul este la vedere, toti invitatii nostri sunt bineveniti, fie ca sunt VIP-uri din toate colturile lumii, fie ca sunt oameni normali.” In acelasi timp, mai exista o politica speciala care se simte in atmosfera intima si placuta a restaurantului: traditia si dorinta de a face lucrurile cat mai bine. De aceea, mancare servita are acelasi gust acum ca si acum 20 sau 50 de ani si isi va pastra gustul si de acum inainte, pentru ca familia Vanlancker a inteles ca invitatul va reveni de fiecare data cu drag, doar daca fiecare fel servit isi va pastra gustul autentic, serviciul va ramane la acelasi nivel, iar atmosfera de “acasa” nu se pierde.</p> <p>  </p> <p> Si atmosfera nu s-a pierdut: intr-un colt al restaurantului isi lua masa si se interesa ca de fiecare data de treburile afacerii insusi capul familiei Vanlancker, Rudy Vanlancker. O prezenta discreta, foarte familiar cu clientii sau cu angajatii, cu picioarele pe pamant, atent la tot ce se intampla la ora amiezii in restaurant. Pragmatismul si dorinta de a pastra afacerea in familie a facut ca Chez Léon sa ajunga astazi un reper in cultura recenta a Belgiei. Un loc in care vin cu placere sa dejuneze atat familia regala a Belgiei, cat si personalitati precum Hilarry Clinton, Catherine Deneuve sau politicieni.</p> <p>  </p> <p> Istoria de aproape 120 de ani este presarata cu multe povesti amuzante, care au sporit renumele restaurantului. Proprietarul Canon a dorit sa serveasca celebrele scoici Chez Léon la hotelul de lux in care era cazat. Mai mult decat atat, scoicile preparate de restaurant au fost servite si la pranzul oferit de respectivul om de afaceri japonez intalnirii anuale a board-ului companiei, care avea loc la Bruxelles. De fapt, nu istoriile, traditia sau felurile de mancare proaspete pregatite de bucatarii restaurantului i-au creat aceasta faima fara precedent in Belgia si nu numai, ci grija si atentia pe care fiecare dintre cei care servesc masa in aceasta locatie o primesc de fiecare data.</p> <p>  </p> <p> Cifrele, desi sunt reci si impersonale, sunt cele care dau masura unei afaceri. Thierry Scheers a spus ca singurul an in care au resimtit efectele crizei economice a fost 2009. “Insa, am reusit sa ne revenim anul trecut si sa ajungem la aceleasi cifre inregistrate in 2008. De altfel, in ultimii cinci ani, mai putin 2009, am avut o crestere anuala constanta de 15%, pe care o prognozam si in acest an.” Singura cifra pe care Thierry a vrut sa o dezvaluie atunci cand l-am intrebat de venituri, profituri sau cifre de afaceri (“nu vedem aceste cifre ca adevarata masura a potentialului restaurantului nostru”) a fost numarul de clienti, singurii care pot duce mai departe faima unui restaurant ca acesta. Media zilnica de clienti este in jur de 600. Thierry a tinut sa precizeze atunci cand am remarcat ca preturile nu sunt la nivelul la care s-ar astepta carcotasii cand vine vorba de un restaurant cu faima pe care o are Chez Léon ca “este o chestiune de simt si de proportie. Stim cati invitati vin in fiecare zi la noi si atunci dozam materiile prime cumparate, astfel incat sa nu cheltuim mai mult decat este nevoie. Si pentru ca reusim sa atragem in fiecare an noi clienti, din toate colturile lumii, care vin sa deguste scoicile Chez Léon sau berea noastra speciala”. Berea Léon este unul din produsele noi, gandite in ultimii ani. Special creata fara a fi prea amara sau prea dulce, este o bere adevarata, produsa in Belgia si care este servita doar in restaurant. Insa proprietarii nu s-au bazat doar pe “word-of-mouth” pentru recunoasterea berii, ci au mers mai departe, gandind o promovare speciala. De fapt, nu au mers, ci au zburat, caci berea Léon a fost servita timp de un an in meniul liniilor aeriene nationale ale Belgiei, Brussel Airlines.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: