Charlotte Williams, Eurobest: un regal pentru mințile comunicatorilor
Reading Time: 3 minuteEurobest, evenimentul patronat de Lions Festivals, va premia cele mai inspirate campanii creative în 2017 la Londra, care este orașul gazdă în 2017. Charlotte Williams, director al festivalului, a povestit pentru Biz care sunt punctele magnetice ale ediției britanice.
Eurobest este un festival care a pus mereu preț pe experiment, dar și pe dimensiunea culturală a comunicării. Cum vă găsiți subiectele?
Avem o echipă care face research permanent pentru partea de conținut. Citim mult, explorăm mult, pentru mine orice conversație, orice apel pe Skype, orice telefon devine un pretext de research. Urmărim îndeaproape trendurile, scanăm cele mai interesante agentii si proiectele lor. Lucrăm cu branduri de fashion, cu branduri din retail, vedem ce-au de spus oamenii din comunitatea de artă, dar și cei din business.
Aveți un background care include psihoterapia. Cât de mult contează formarea profesională în selecția conținutului de festival?
Încerc să nu mă las influențată. Recunosc că felul în care funcționează oamenii rămâne un subiect pentru mine, dar nu acesta e și subiectul industriei de comunicare? Și dacă nu este, ar trebui să devină. Interesul pentru audiențe și lucrurile care le pasionează, modul în care evoluează relația dintre branduri și public reprezintă un topic pentru orice jucător din industria comunicării. E firesc să regăsim psihologia și cercetările asociate î partea de seminarii și workshopuri și la Eurobest și la Cannes.
Trei lucruri de neratat la Eurobest, pentru cei din comunitatea creativă
În 20017, în privința conținutului, facem focus pe ce-au de zis independenții, cum văd ei construcția, deconstrucția și reconstrucția industriei, căci de asemenea și aceasta dimensiune a independenței și experimentului e relevantă pentru ADN-ul festivalului.
A doua zi va pune mult accent pe mecanismele proiectelor care ne inspiră, cum au depășit riscul și cum au devenit oportunități care au resetat modul în care comunicăm azi. Un reper – prezentarea lui Trevor Robinson, autorul multor campanii iconice ale advertisingului din ultimele două decade.
Influenceri culturali, legende ale creativității și brand stewards vor diseca viitorul industriei, emițând ipoteze despre modul de a lucra, gândi, fi productiv și a face performanțî în comunicare.
Una peste alta – un program dens, provocator și savuros, un regal veritabil pentru minți incisive, cu poftă de cunoaștere și inspirație cât pentru un an, la final de an.Să nu uităm – ediția de anul asta se întâmplă în Bloomsbury, unul dintre cele mai efervescente cartiere londoneze, care de peste 300 de ani, e inima districtului artistic și literar. Cultură, modă, educație, pop-art sunt de regăsit în acest perimetru. Știți, probabil, cu toții despre Bloomsbury group, cu Virgina Woolf drept exponent – vârfuri ale societății critice, literare, filosofice și plastice de la 1900 care se întâlneau în casele celor mai interesante figuri publice ale epocii și care au consfințit statutul de teritoriu al artelor pentru acest cartier.
Dimensiunea culturală și de culoare locală a fost mereu un atribut al Eurobest-ului, iar Londra, respectiv Bloomsburry, sunt de neratat din perspectiva asta.
Eurobest 2017 va avea loc în perioada 8-30 noiembrie. Un total de 106 jurați și președinți de juriu vor evalua anul acesta lucrări înscrise în 21 de categorii. Juriul de PR numără 7 experți de profil.
Oana Bulexa, Managing Director al MSLGROUP The Practice, face parte din juriul Eurobest 2017, la secțiunea PR. Este pentru a doua oară când Oana Bulexa se numără printre jurații Eurobest, prima dată fiind selectată în juriul competiției în urmă cu 4 ani, la ediția 2013.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz