Interviuri & Opinii

Champaigns: Trenduri în marketingul digital postpandemic

Reading Time: 3 minute

Pe măsură ce proliferează o abundență de tehnologii de publicitate și marketing, poate părea că este ușor să bifezi unde dorești să îți investești banii în campaniile online. Cu toate acestea, a avea un Ferrari pe care îl poți conduce cu doar 40 de kilometri pe oră nu este prea util. Pentru a obține rezultatele potrivite trebuie să ai abordarea corectă, iar asta poate să însemne de la investița financiară până la ultimul clic de pe site.    

de Adelina Oprea și Răzvan Rădulescu, manageri ai agenției de performance marketing Champaigns

Aici intervenim noi, ca agenție, cu un avantaj major în faptul că noi oferim in-house toate serviciile de care are nevoie un business ca să susțină o campanie integrată în mediul online.

Am învățat marketing digital pe mă­sură ce acesta se dezvolta în România și credem că nu poți reuși fără pasiune, logică, bun gust, cunoștințe aprofundate, interpretarea in-depth a datelor și atenția continuă către evoluția tehnologică.

Oferim rezultate măsurabile clienților noștri și încercăm mereu să aducem factorul WOW în campaniile digitale, să facem lucrurile altfel și cu mult ­suflet.

În anul 2016, când am lansat Champaigns, am oferit prima aplicație online, gratuită, pentru emiterea unui raport cu informații cheie despre cum poți optimiza campaniile ca să scazi costurile și să vinzi mai mult prin campaniile tale de Facebook Ads. De ce am oferit acest tool în mod gratuit? Pentru ca orice creștere, orice investiție, trebuie să înceapă de la analiza statusului actual, real.

Evoluția pieței de marketing digital după apariția crizei sanitare

Putem afirma că ultimul an și jumă­tate a fost o schimbare de paradigmă din toate punctele de vedere, iar lumea comunicării și a marketingului s-a schimbat, și ea, radical. Cum în perioada următoare nu se va „reveni” la vechea normalitate, flexibilitatea este cuvântul cheie. Ce mediu de promovare îți poate oferi mai multă flexibilitate și adaptabilitate decât mediul online? Niciunul. Prin urmare, digital marketingul a devenit pentru multe businessuri „colacul de salvare”.

Criza Covid-19 a întărit ceea ce știam deja: relevanța unui brand este cheia către consumator, mai mult, aș merge către relevanța la nivel personal, la situația și valorile consumatorului –­crearea unei conexiuni personale. Asta înseamnă targetare specifică, date demografice, preferințe sociale, multiple dimensiuni care influențează comportamentul de cumpărare.

Toate acestea sunt acum mai importante ca oricând într-o strategie digitală. Generația Z a crescut cu tehnologia perfect integrată în viața de zi cu zi. Membrii ei sunt obișnuiți ca ­telefoanele și aplicațiile să le știe deja preferințele și să le livreze imediat. Acum, când companiile au datele lor personale, doresc experiențe anticipative și personalizate.

Ca agenție de digital marketing, noi la Champaigns știm că trebuie să gândești transversal pe mai multe canale online relevante brandului tău.

Alocarea bugetelor de marketing în 2022, conform Champaigns

• Facebook și iar Facebook, ­deoarece Facebook Ads Story este noul ­Facebook News Feed.

• Video rămâne content king.

• TikTok în eCommerce – Conform unui studiu recent realizat de Spark Foundry, tinerii între 18 și 24 ani preferă să petreacă timpul pe TikTok, Snapchat, Reddit și chiar LinkedIn, favorizând conținutul video (72%) și story-urile de Instagram (45%). Nu e deloc surprinzător că TikTok a depășit în România numărul de utilizatori ai Instagramului și la nivel global l-a depășit chiar și pe tatăl internetului, Google, la numărul de accesări.

• Branding și vânzări în Metaverse? Yes, it’s real! – Noi l-am descrie ca pe un univers virtual în care poți interacționa cu diferite medii și lu­cruri, în care te poți juca, poți cumpăra și vinde diverse bunuri.

• eCommerce în metavers – Capaci­tatea de a transforma ­procesul de achiziție într-o experiență persona­lizată este diferențiatorul cheie oferit de aceste tehnologii și din acest motiv sunt și foarte atractive. Tu n-ai vrea să vezi de acasă de pe canapea și din ­pijamale dacă geaca de la Zara stă la fel de bine și pe tine?

La final, despre… NFT-uri

Cea mai comună definiție a lor este că sunt bunuri digitale cu caracter nefungibil – adică unic, care nu poate fi re­plicat sau înlocuit cu ceva similar. Deși discuția despre ele este proaspătă, ele sunt deja folosite cu succes de nișele de home deco, artă, modă – deținătorii produselor digitale din aceste nișe pot dovedi cu ușurință unicitatea lor și le pot vinde cu succes mai departe.

Romanita Oprea

Recent Posts

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

2 ore ago

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

2 ore ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

2 ore ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

3 ore ago

OMV Petrom va livra combustibil sustenabil pentru TAROM

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…

3 ore ago

Vacanțe în ofertă la Black Friday. Unde poți ajunge cu 299 de euro

Fabrica de Vacanțe, parte a Grupului Aerotravel, lansează cea mai așteptată campanie a anului, Black Friday 2024, cu reduceri de…

4 ore ago