CEZ și Fundația World Vision România, împotriva abandonului școlar și a bullying-ului în școli
Reading Time: 2 minuteLa finalul anului 2022, CEZ și-a invitat partenerii de business să se alăture în sprijinirea unei inițiative CSR – lupta împotriva abandonului școlar și a bullying-ului în școli.
Acțiunile derulate în două luni de campanie
- peste 1.400 de copii au participat la sesiuni de conștientizare asupra fenomenului de bullying și consiliere;
- 330 de elevi din județele Dolj și Vâlcea au beneficiat de 3.630 de mese calde și de sprijin la teme;
- 100 de părinți au participat la sesiuni de consiliere cu scopul de a crește gradul de conștientizare asupra importanței educației și a rolului activ pe care trebuie să îl aibă în viața copiilor lor.
Vocabularul faptelor bune s-a derulat în perioada 5 decembrie 2022 – 31 ianuarie 2023. Plecând de la statistici îngrijorătoare, inițiativa CEZ, derulată cu sprijinul Fundației World Vision România, s-a conturat în jurul scopului de a schimba cuvinte precum “abandon”, „bullying”, „defavorizat” cu unele ca „iubire”, „sprijin” și „împlinire”, în vocabularul copiilor vulnerabili din mediul rural.
Acțiunile au vizat:
▪ Creșterea ratei de participare școlară și contribuirea la prevenirea și reducerea abandonului școlar pentru 330 de copii din ciclul primar, de la școlile din localitățile Rotărești, Pesceanea și Stoilești – județul Vâlcea și școlile din Coțofenii din Dos și Grecești – județul Dolj.
Copiii au beneficiat de sprijin la teme și de activități de educație remedială menite să identifice și să rezolve lacunele lor, pentru cele două materii principale, limba română și matematică.
Elevii au participat și la activități de educație non-formală, de dezvoltare a abilităților de viață, pe teme precum: autocunoaștere, stil de viață sănătos, educație financiară, învață să înveți și au beneficiat de mese calde.
▪ Conștientizarea fenomenului de bullying, dar și a acțiunilor pe care copiii le pot întreprinde împotriva lui, fie că sunt victime sau martori ai acestui fenomen. Activitățile au implicat o secțiune practică, în care copiii au pus în scenă un joc de rol, numit „În papucii celuilalt”, cu focus pe identificarea și verbalizarea tuturor sentimentelor apărute în aceste situații. În plus, cei peste 1.400 de copii au fost încurajați să dezvolte un comportament pozitiv, de integrare și incluziune față de colegii lor.
▪ Implicarea activă a 100 de părinți în procesul de educație al copiilor lor, în identificarea semnelor de bullying, precum și a modului prin care pot lua atitudine împotriva acestui fenomen.
Schimbările produse în urma implementării proiectului
Vlad, 10 ani: “Eu cred că bullying-ul este ceva grav! Nu trebuie să ne comportăm așa. Trebuie să fim buni unii cu ceilalți. Mi-a plăcut activitatea pentru că toți am înțeles cum se simte un copil atunci când ceilalți se poartă urât cu el.”
Maria, bunică, 60 ani: „Dacă noi, cei mari, acasă, ne certăm, ne batem, așa vor face și copiii noștri la școală sau în sat. Dar dacă noi îi învățăm să se comporte frumos cu ceilalți, fie că sunt copii sau oameni mari, așa vor crește. Trebuie să le oferim exemple bune pentru ca ei să se poarte frumos.”
Mai multe detalii despre campania derulată de către CEZ pot fi regăsite pe platforma de CSR energiepentrubine.ro și pe pagina de Facebook dedicată.
Oricine poate da o mână de ajutor copiilor vulnerabili pentru a rămâne la școală, donând individual pe pagina World Vision România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz