Cererile de finanțare din partea firmelor mici au crescut cu 30%
Reading Time: 3 minuteCele mai căutate produse sunt microcredite pentru capital de lucru, dar cele mai accesate rămân în continuare factoringul și scontarea, conform datelor Omnicredit.
Comparând lunile trecute cu începutul lunii martie, în acest moment se remarcă o creștere a cererilor de aproximativ 30%, arată datele Omnicredit, prima platformă fintech de microfinanțare din România, ce oferă produse de factoring, scontare și microcreditare online.
Antreprenorii cu afaceri mici caută zilele acestea mai ales microfinanțări pentru capital de lucru. „După o discuție în detaliu cu aceștia, găsim și soluții de finanțare de care nici nu aveau cunoștință: mulți dintre antreprenori au facturi de încasat sau bilete la ordin și file cec, micile lor afaceri având de fapt nevoie de lichidități. Ce recomand zilele acestea în relația de business dintre aceste mici întreprinderi, dacă au rol de furnizor și beneficiar, este multă empatie și înțelegere pentru depășirea situației și apelarea la variante alternative de finanțare”, explică Elisa Rusu, CEO Omnicredit.
Numărul de finanțări acordate de Omnicredit a fost în continuă creștere, de la o lună la alta, o pondere relevantă în rândul produselor de creditare fiind deținută de produsul de factoring (aproximativ 58 % din totalul portofoliului finanțat). Următorul produs accesat din ce în ce mai mult este produsul de scontare, urmat apoi de produsele de microcreditare, arată compania, într-un comunicat de presă.
„Cea mai frecventă cauză pentru care întreprinzătorii apelează la soluția noastră alternativă de finanțare este lipsa de lichidități. Dezvoltarea afacerii înseamnă pentru antreprenori și diversificarea clienților. Mai multe servicii oferite, mai multe facturi emise, mai multe termene de plată. Până ca o factură să ajungă a fi neîncasată, microcompaniile se confruntă cu termenele lungi de plată din partea clienților (60, 90 sau chiar 120 de zile). O firmă care plătește greu furnizorul (de obicei, primul amânat în caz de fonduri insuficiente) înseamnă un furnizor care își recuperează greu creanțele. Reiese clar că în România, factoringul nu este un produs cunoscut și utilizat de micii antreprenori, deși este unul dintre cele mai ușor de obținut și utilizat atunci când există o pană de lichidități”, spune Elisa Rusu.
Majoritatea companiilor mici se confruntă cu o diferență semnificativă între termenele de plată către furnizori și termenele de încasare de la clienți. Această situație este întâlnită mai ales în rândul micilor antreprenori, care nu au puterea de negociere cu marii clienți sau care resimt puternic concurență agresivă între companii. În tot acest timp, resursele financiare ale companiei devin limitate, apar dificultăți în efectuarea plăților (taxe, salarii, furnizori, rate), ducând în cele din urmă poate chiar la afectarea dezvoltării companiei provocate de imposibilitatea de a-și mai putea onora obligațiile financiare, și chiar blocaje care conduc spre insolvență.
Prin astfel de operațiuni de factoring și scontare, vânzătorul poate obține încasarea imediată pentru facturile sale, ceea ce impactează pozitiv cashflow-ul și bilanțul companiei, iar plătitorul își poate optimiza la rândul sau capitalul, prin termene de plata extinse.
Sumele standard acordate de Omnicredit ajung până la 250.000 de lei, însă pentru fiecare client, nevoile sunt diferite. Comisioanele practicate pentru serviciile de factoring și scontare sunt cuprinse între 1 și 3%, în funcție de sumele și perioadele solicitate. Pentru partea de microcreditare, perioada maximă a unei finanțări este de 12 luni, cu o dobândă lunară de maximum 3%, ce se calculează în urma analizei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz