CEO cu sânge de rocker – Frank Wagner, Lidl România
Reading Time: 3 minuteEste foarte implicat în comunitate, dincolo de marile proiecte de business de care se ocupă în cadrul Lidl România. Este un om care iubește România și cu care are multe afinități. Frank Wagner, CEO al Lidl România, a răspuns întrebărilor Biz despre muzică, economie, România și responsabilitate socială.
Ce genuri de muzică ascultați? Și la ce fel de concerte mergeți?
Gusturile mele muzicale ar putea fi numite eclectice. Ascult trupe și artiști extrem de diferiți, internaționali, dar și din România, de la Holograf la Metallica, dar și U2, Linkin Park, Armin van Buuren sau Above & Beyond. Merg în general la concertele trupelor pe care le iubesc și mă bucur de experiențele foarte diverse pe care le oferă.
Cât de des mergeți la concerte? Când ați fost ultima oară la un concert rock?
Eu și prietenul meu cel mai bun avem o tradiție: o dată pe an, mergem la un concert al unei trupe care ne place. În ultimii trei ani, am fost astfel la Dublin, Amsterdam și Hamburg la concertele celor de la U2. De la concertul extraordinar din Amsterdam, din 2017, am unele dintre cele mai frumoase amintiri – se împlineau 25 de ani de la lansarea albumului „Joshua Tree”, pe care trupa l-a celebrat printr-un un turneu aniversar.
Aveți o formație/melodie rock preferată?
Îmi este foarte greu să aleg, însă dacă ar fi să numesc doar după trupe ar fi Linkin Park și Kings of Leon.
Cu toții suntem responsabili pentru România: atât companiile care activează în România, cât și liderii lor. Este nu doar firesc să ne implicăm, ci este și extrem de important.
Cum ați ilustra muzical evoluția economică a României din ultimii ani? Ce gen de muzică ar fi?
Cred că cel mai potrivit stil ar fi Jazz Freestyle. E un stil muzical ce are ca fundament improvizația, fără vreo structură a compoziției. Iar acest lucru îl face să fie foarte adaptabil – artistul poate oricând sa schimbe tempo-ul, de exemplu, în funcție de reacțiile auditoriului. Însă, reversul medaliei este faptul că e impredictibil, e greu de anticipat ce note urmează într-o melodie fără refren. Și, dacă notele muzicale sunt indicatori economici, lucrurile se complică.
Dar industria în care activați, ce muzică i se potrivește?
Retailul este cu siguranță Progressive Trance. La fel ca acest gen muzical, retailul este extrem de dinamic și complex, lăsând mult loc pentru inovație.
Care a fost motivația pentru care v-ați implicat în campania “România are sânge de rocker”?
Am donat sânge pentru un viitor mai bun al țării noastre. Acest gest simplu poate face diferența între viață și moarte pentru cineva. Și oricând am putea fi chiar noi acel cineva. România are nevoie de sânge și mi-aș dori să văd cât mai mulți oameni donând, inclusiv colegii mei din Lidl, cărora sper că am reușit să le fiu astăzi exemplu – mai cu seama cu cât, luna aceasta, caravana “România are sânge de rocker” va face o oprire la sediul nostru central din București.
Mă bucur foarte mult că am avut onoarea să fiu primul reprezentant Lidl implicat în această campanie, ce vine la doar câteva zile după ce colegii mei au lansat la rândul lor un proiect ce își propune să salveze vieți – programul național „Punct de prim ajutor. Fii salvator!”. Alături de Departamentul pentru Situații de Urgență și Fundația SMURD dotăm spațiile publice din țară, inclusiv toate magazinele Lidl, cu echipamente avansate de asistență medicală de urgență.
Cum vedeți implicarea liderilor din zona de business în problemele comunității unde activează?
Cu toții suntem responsabili pentru România: atât companiile care activează în România, cât și liderii lor. Este nu doar firesc să ne implicăm, ci este și extrem de important.
România este pe ultimele locurile în ceea ce privește donarea de sânge (doar 1,7% dintre români donează vs. 8% olandezi). De ce credeți că nu donează românii, credeți că este o problemă de mentalitate?
Nu cred că este o problemă de mentalitate, ci mai degrabă cred că donarea de sânge nu este promovată constant și, implicit, nu există această obișnuință. Dacă ne uităm la istoria recentă, donarea de sânge a intrat pe agenda publică doar acum câțiva ani. Prin comparație, atât eu, cât și colegii mei din studenție donam sânge în mod regulat în Germania. În acel punct trebuie să ajungă și România.
Dincolo de campaniile din mediul privat, ce credeți că ar trebui să facă statul pentru a încuraja donarea de sânge?
Cred că, pe de-o parte, statul are un rol în educarea noastră, a tuturor pentru a crește procentul de populație care donează sânge. În același timp, procesul de donare în sine ar putea fi simplificat pentru a fi mult mai rapid.
Interviul face parte din inițiativa Biz “CEO cu sânge de rocker“, derulată sub umbrela campaniei “România are sânge de rocker”, lansate de Morning Glory, matinalul postului de radio Rock FM, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz