CEO cu sânge de rocker – Cosmin Vladimirescu, Mastercard România
Reading Time: 3 minuteCosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România ne-a vorbit despre nevoia de implicare în societate, despre importanța cultivării spiritului civic, dar și despre pasiunea pentru heavy metal descoperită încă din adolescență.
Ce genuri de muzică ascultați? Și la ce fel de concerte mergeți?
Eu și heavy metalul avem o relație specială încă din adolescență, chiar de pe vremea când învățam mult la matematică. Toți vecinii mei știau când se întâmpla asta pentru că urla muzica în cartier. Ulterior, pe lângă trash, am început să ascult și mult nu metal.
Când vine vorba de concerte, în general urmăresc atunci când una dintre trupele pe care le ascult organizează un eveniment, iar atunci când se întâmplă, fac tot posibilul să nu-l ratez.
Cât de des mergeți la concerte? Când ați fost ultima oară la un concert rock?
Poate că nu atât de des pe cât mi-aș dori, dar cu toate acestea se întâmplă să merg de două sau de trei ori pe an. Ultimul la care am participat, de exemplu, a fost concertul Megadeth din Viena, anul trecut. Cred că toți cei care au fost acolo sunt de acord când spun că atmosfera a fost cel puțin incendiară.
Aveți o formație/melodie rock preferată?
Aș vrea să spun că îmi este greu să aleg doar una, dar sincer să fiu, Metallica a câștigat de mult această „titulatură”. Și pe bună dreptate, este una dintre cele mai bune trupe de heavy metal din toate timpurile. Anul acesta am primit cea mai recentă confirmare: biletele la concertul lor din București, de pe 14 august, au fost epuizate în primele 24 de ore. Sunt convins că vor avea un concert senzațional, ca de fiecare dată. Ne vedem acolo?
Cum ați ilustra muzical evoluția economică a României din ultimii ani? Ce gen de muzică ar fi?
Interesantă întrebare! Ai să râzi, dar aici cred că pot fi mai specific și să-ți spun chiar melodia: Chop Suey! – System of a Down.
În esență, heavy metalul înseamnă sunete puternice, complexe și uneori agresive și dure. Însă în spatele acestora se află determinarea unor oameni, ore de muncă, inspirație și inovație. Iar același lucru se întâmplă și în cazul tuturor actorilor de pe piață.
Care a fost motivația pentru care v-ați implicat în campania “România are sânge de rocker”?
Sunt extrem de convins că exemplul personal poate avea un impact incredibil asupra celor din jurul tău, doar că uneori nu realizăm acest lucru cu adevărat. Fiecare dintre noi poate fi un catalizator al schimbării în bine, trebuie doar să pornim de undeva.
Am avut în vedere același principiu și atunci când am devenit partenerul pentru inovație al cauzei #NoiFacemUnSpital, prin care, anul acesta ne îndreptăm toate eforturile locale către asigurarea infrastructurii și echipamentului tehnologic necesare finalizării spitalului la standardele stabilite. Am vrut să fim noi înșine schimbarea în bine, așa că.. am pornit de undeva.
Cum vedeți implicarea liderilor din zona de business în problemele comunității unde activează?
Imperios necesară. Mi-aș dori ca solidaritatea pentru cauze care contează pentru comunitate să devină un gest de normalitate. Doar având un comportament responsabil vom reuși împreună să construim un viitor mai bun.
Toți pentru unul și unul pentru toți. Nu-i așa?
România este pe ultimele locurile în ceea ce privește donarea de sânge (doar 1,7% dintre români donează vs. 8% olandezi). De ce credeți că nu donează românii, credeți că este o problemă de mentalitate?
Nu sunt neapărat convins că este o problemă de mentalitate, ci mai degrabă de educație și promovare. Pentru a vedea o îmbunătățire considerabilă, educația și promovarea ar trebui să înceapă încă din învățământul primar, atunci când se cultivă spiritul civic. În momentul în care vom ajunge cu toții să facem acest gest doar din dorința de a contribui la bunăstarea comunității, vom găsi cu adevărat rezolvarea acestei probleme.
Dincolo de campaniile din mediul privat, ce credeți că ar trebui să facă statul pentru a încuraja donarea de sânge?
Cum menționam, cred că educația are un rol foarte important în încurajarea donării de sânge – începând cu promovarea acestui act ca unul de altruism încă din rândul celor mici, până la campanii publice derulate în colaborare cu ONG-uri. Poate și eficientizarea procesului de donare ar ajuta.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz