Cele mai puternice marci de media din Romania
Reading Time: 2 minuteProTV isi mentine pozitia de lider al brandurilor romanesti de media, in cadrul studiului realizat de Revista Biz si compania de cercetare Unlock Market Research, ce a avut ca rezultat “Top 100 cele mai puternice branduri romanesti”.
Urmatoarele clasate sunt: Antena 1, Prima TV, TVR 1, Radio Zu, Kiss FM, Radio 21, Adevarul, Radio Guerrilla si Libertatea.
Editia de anul acesta a studiului este a cincea consecutiva si prima in formula extinsa de 100 de branduri.
Studiul vizeaza masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori (fara indici financiari / comerciali inclusi).
O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Avand in vedere dinamica extraordinara a definitiei de “romanesc” din ultimii ani, lansam a cincea editie cu o extindere a numarului de marci si de categorii (100 marci romanesti care fac parte din noua categorii de produse/ servicii)
Studiul are la baza 1000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 – 55 de ani.
Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii.
Pentru al cincilea an consecutiv Borsec se afla pe prima pozitie in topul brandurilor romanesti si este urmat de Dero, Gerovital, Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom.
Rezultatele studiului pot fi citite integral in a cincea editie a cartii “ 100 cele mai puternice branduri romanesti”.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz