Tehnologie, cultură, respect, electronice, mâncare, siguranță și samurai sunt câteva dintre cuvintele pe care oamenii le asociază cel mai des cu Japonia. O arată studiul Future Brands care plasează Japonia pe locul întâi în Country Brand Index, în fața Elveției și Germaniei.
O țară unică din toate punctele de vedere, cu așteptări foarte ridicate în privința calității și obiectiv: zero greșeli, Japonia face din grija și atenția la cele mai mici detalii un standard, nicidecum o excepție de la regulă.
Ce înseamnă “made in Japan”? În primul rând, autenticitate, calitate excepțională și unicitate, după cum arată studiul Future Brands, care analizează felul în care sunt percepute produsele japoneze de către consumatorii din întreaga lume, iar în privința expertizei cu care este asociată, Japonia stă de departe cel mai bine la capitolele tehnologie, electronice și transport.
Nu e de mirare că în clasamentul Interbrand de anul trecut al celor mai puternice branduri japoneze cu notorietate globală conduc branduri auto și din domeniul tehnologiei: Toyota, Honda, Canon, Nissan și Sony.
De altfel, Toyota își menține de nouă ani consecutiv poziția de cel mai puternic brand global japonez, iar domeniul auto este cel mai bine reprezentat. Din 40 de mărci incluse în topul Interbrand, 11 sunt branduri auto (Toyota, Honda, Nissan, Lexus, Subaru, Bridgestone, Mazda, Suzuki, Denso, Isuzu, Mitshubishi Motors), urmate de electronice (Canon, Sony, Panasonic, Nintendo, Konica Minolta).
În domeniul retailului, cel mai puternic brand este MUJI, care a reușit anul trecut să intre în topul brandurilor globale după ce a depășit pragul de 30% din încasări obținute în afara granițelor Japoniei, iar în categoriile îmbrăcăminte și produse de îngrijire domină de departe Uniqlo, respectiv, Shiseido.
Toyota
A făcut pionerat pe piața vehiculelor electrice și a fost primul mare producător auto care a lansat o mașină hibrid, în 1997 (Prius). Compania are peste 370.000 de angajați în întreaga lume și produce peste 10 milioane de mașini anual, sub brandurile Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino.
În 2017, Toyota a vândut peste 1,52 milioane de mașini electrice și hibride în întreaga lume, depășindu-și astfel cu trei ani în avans ținta stabilită pentru 2020. Până în 2030, producătorul japonez și-a propus să vândă 5,5 milioane de mașini de acest gen.
Sony
Unul dintre cei mai importanți producători de electronice, video, echipamente de comunicații, console de jocuri video, precum și de produse care folosesc tehnologia informației pentru piața de consum sau cea profesională, Sony are vânzări consolidate anuale de aproximativ 76 de miliarde de dolari. Cele mai cunoscute invenții Sony sunt Walkman-ul, primul CD player portabil, primul tranzistor radio, prima casetă cu bandă magnetică din Japonia si consolele de jocuri video PlayStation.
Uniqlo
Cel mai cunoscut producător de îmbrăcăminte din Japonia, fondat în Yamaguchi, în 1949, este în prezent un brand global cu peste 1.000 de magazine în întreaga lume. Compania a început extinderea pe plan internațional din 2001 și de atunci a deschis sute de magazine în China, Hong Kong, Taiwan, Coreea de Sud, Asia de Sud-Est și Oceania, SUA și Europa. Brandul s-a făcut remarcat datorită calității excepționale a hainelor, pe care reușește să le vândă la prețuri accesibile deoarece deține întreg controlul asupra producției, planificării, designului și distribuției, dar mai ales datorită unei serii de inovații precum HeatTech, un material special pentru menținerea căldurii corpului, AIRism și Lifewear (un mix între îmbrăcăminte sport și cea casual).
Shiseido
Cu vânzări anuale nete de aproximativ 8,7 miliarde de dolari, Shiseido este cea mai mare companie japoneză de produse cosmetice și de îngrijire personală și una dintre cele mai mari din lume. Cu o istorie de peste 140 de ani în spate, produsele grupului Shiseido (sub umbrela mai multor mărci, printre care Shiseido, Clé de Peau Beauté, bareMinerals, Nars, Tsubaki, Eliskir, Benefique) se vând în peste 120 de țări ale lumii. La mijlocul anilor ’80 a fost prima companie de cosmetice care lansa producția comercială de acid hialuronic, produs din surse nonanimale.
Nikon
Brandul a luat naștere în 1917 din fuziunea a trei producători de soluții optice din Japonia, sub numele de Nippon Kogaku K.K. În prezent, din grupul Nikon fac parte peste 50 de companii în America, Europa și Asia, iar vânzările în afara Japoniei repezintă peste 80% din încasările totale ale grupului. În 1971, au fost folosite camera Nikon pentru a imortaliza misiunea istorică în spațiu Apollo 15, iar ulterior compania japoneză a susținut nenumărate alte misiuni de explorare și sateliți.
Foto: | Dreamstime.com
Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…
World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…
Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…
Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…
Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de pe piața produselor de carne ambalată din România, anunță lansarea…
Beyond Business School, companie fondată de antreprenorii în serie Andra Ghibuțiu și Grégoire Vigroux, anunță lista finală cu cei 66…