Cel mai lung tunel auto din România va avea 2,9 kilometri pe cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania
Reading Time: 2 minuteAutostrada Transilvania încă nu este gata. Din toată lungimea șoselei de mare viteză, o bucată de 41 de kilometri reprezintă cel mai dificil tronson de construit. Acesta este situat între Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău și va include un tunel de 2.9 kilometri.
Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcţie, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP pentru validare documentaţia pentru etapa a doua a licitaţiei tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău, care include şi tunelul Meseş (Autostrada Transilvania), a scris ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA).
Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA).Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens.
Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz