Ce vor românii de la asigurători
Reading Time: 2 minuteAtenția la nevoile clienților, capacitatea de a asculta și seriozitatea reprezintă cele mai importante trăsături pe care ar trebui să le aibă distribuitorii de asigurări, arată rezultatele Barometrului UNSAR – IRES „Percepția riscului și cultura asigurărilor din România”. Distribuitorii de asigurări, fie că este vorba despre cei ai companiilor de asigurare sau de alte tipuri de intermediari, reprezintă principalele interfețe ale industriei cu clienții.
Peste trei sferturi dintre participanții la sondaj spun că este mai important ca un distribuitor de asigurări să fie concentrat pe nevoile lor, mai degrabă decât pe a prezenta produsul de asigurare. Această nevoie este resimțită în proporție mai ridicată de către femei, de respondenți de la extremele scalei vârstei (18-35 și 65+ ani) și de către cei cu studii superioare, arată Barometrul UNSAR – IRES 2019.
Capacitatea de a asculta clienții reprezintă una dintre cele mai importante trăsături ale distribuitorilor de asigurări, după cum au declarat 68% dintre respondenți. Pe de altă parte, 26% consideră că persoana care distribuie asigurări ar trebui să fie preoponderent comunicativă.
De asemenea, aproape două treimi dintre respondenți (64%) consideră că un distribuitor de asigurări ar trebui să fie mai degrabă serios (28%). Cu toate acestea, peste trei sferturi dintre persoanele intervievate (77%) ar dori ca distribuitorul să aibă mai degrabă o atitudine prietenoasă decât formală (20%).
Pentru majoritatea intervievaților (63%) se remarcă o ușoară preferință pentru distribuitorii de asigurări de gen feminin, deși genul distribuitorului nu constituie un element determinant în decizia de cumpărare. Vârsta distribuitorului de asigurări este un criteriu important pentru o proporție mai ridicată a respondenților, doar 41% dintre aceștia spunând că nu contează. O proporție similară preferă ca acesta să fie mai degrabă tânăr, mai arată Barometrul UNSAR – IRES 2019.
„Acest Barometru reprezintă o radiografie a percepției riscului și a culturii asigurărilor în România, studiul oferind imaginea relației românilor cu asigurările. Este foarte important să înțelegem preferințele clienților și să aflăm care sunt aspectele care pot fi îmbunătățite. Suntem preocupați de creșterea nivelului de educație financiară și de protecția intereselor consumatorului. Rezultatele acestui studiu ne ajută în a identifica soluțiile potrivite în acest sens, precum atitudinea, modul optim de a comunica și de a asculta preferate de consumatori, dar și elemente pe care trebuie să le îmbunătățim”, au declaratii reprezentanții UNSAR.
„Circa 79% dintre participanții la studiu consideră consultanța (recomandarea personalizată) oferită de distribuitorii de asigurări utilă și foarte utilă – în contextul în care distribuitorii pot acorda consultanță ulterior analizării cerințelor și necesităților clienților, înainte de încheierea contractelor de asigurare, conform legislației europene privind distribuția, transpusă și în țara noastră”, au concluzionat reprezentanții UNSAR. Potrivit Barometrului UNSAR-IRES, 6% dintre participanți preferă să achiziționeze online o poliță de asigurare, în timp ce restul preferă canalele tradiționale.
Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de către IRES, în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz