Ce vor românii de la agențiile de turism online?
Reading Time: 2 minuteCele mai solicitate produse și servicii ale agențiilor de turism online în ultimele 12 luni au fost biletele de avion (90%), urmate de serviciile de cazare (25%), conform unui studiu despre piața de turism din România realizat în aprilie de Mercury Research pentru mediul urban.
Doar 39% dintre participanții la studiu au apelat la agențiile clasice de turism pentru cumpărarea biletelor de avion. Cumpărătorii de bilete de avion prin agenții de turism sunt cu preponderență persoane necăsătorite, cu vârste între 18 și 30 ani, în timp ce ofertele de cazare sunt mai solicitate de persoanele peste 30 de ani, căsătorite sau divorțate.
Agențiile online conduc și în ceea ce privește solicitarea de servicii de închiriere de mașini comparativ cu agențiile clasice – 9% față de 5%. Croazierele, care au fost cerute doar de 2% dintre românii din mediul urban, au fost mai solicitate în ultimul an de clienții agențiilor online (6%).
„Piața de turism online câștigă teren și agențiile se diferențiază într-un interval de timp relativ scurt. În alegerea agenției, clienții iau în considerare într-o mare măsură nivelul de încredere față de acea agenție, ofertele și pachetele pe care le oferă sau calitatea serviciului cu clienții”, a declarat Ingrid Lambru, director de marketing Mercury Research.
Studiul Mercury Research a fost efectuat în aprilie 2019 pe un eșantion reprezentativ din mediul urban de 839 respondenți cu vârste peste 18 ani și a urmărit să identifice comportamentele de consum de turism din România, precum și evoluțiile față de 2017.
Cea mai populară agenție de turism online este, conform studiului, Vola.ro, doi din zece (21%) orășeni afirmând că au apelat la serviciile Vola.ro cel puțin o dată până în prezent, față de 14% în 2017. Următoarea agenție de turism online în ceea ce priveşte utilizarea este Momondo (6%). Vola.ro se află nu doar în topul agențiilor online de turism, ci și în top 3 agenţii online și clasice recomandate, după Christian Tour și Paralela 45. Un sfert dintre românii din mediul urban (25%) consideră că Vola.ro, urmată de motoarele de căutare Momondo (8%), Skyscanner (4%) si agenția online Esky.ro (4%).
Ilustrație: © Feodora Chiosea | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz