Ce vor consumatorii?
Reading Time: 3 minuteStarcom Mediavest a lansat Consumer Report, o enciclopedie de informatii despre cele mai importante segmente de consumatori , clasificate in felul urmator: Modern & Active Parents, Social Butterflies, YUPPIES si Traditional Families.
Obiectivul raportului , care va fi actualizat in functie de tendintele din fiecare an, a fost acela de a facilita o mai buna intelegere a publicului cu privire la capitole precum Technology & Web Usage; Entertainment; Brands & Shopping; Consumer Values si Trends in Action. De asemenea, sectiunea Case Studies a cercetarii ilustreaza modul in care aceste informatii despre consumator pot fi valorificate.
Consumer Report cumuleaza date din studiul SNA Focus si cercetari dezvoltate de Starcom in ultimul an si a avut in vedere persoane cu putere de cumparare si comportament de cumparator activ.
Technologie & folosirea internetului
Majoritatea respondentilor au doua televizoare in casa, din aceasta cauza vizionarea emisiunilor in familie se intampla mai putin frecvent: 80% din Modern & Active Parents; 70% din Social Butterflies; 66% din YUPPIES si 76% din Traditional Families.
La capitolul telefoane, achizitionarea unui smartphone este puternic influentata de utilitatea lui in activitatea sociala sau profesionala, cea mai mare rata de penetrare a smartphone-urilor inregistrandu-se in randul categoriilor YUPPIES si Social Butterflies.
Cu cat comportamentul online al unei categorii este mai complex, cu atat creste numarul de ore petrecut pe internet. Categoria Traditional Families petrece, in medie, 1,15 ore online avand interes crescut doar pentru search, in timp ce categoria Modern Families implicata in majoritatea activitatilor online (mai putin testarea de jocuri sau vizualizarea de videoclipuri) poate petrece pana la 2,5 ore pe internet.
Divertisment
La capitolul preferinte cinematografice, Modern & Active Parents prefera comediile, probabil pentru ca pot fi vizionate impreuna cu copiii. Similar, categoria Traditional Families ar alege continutul pozitiv si e atrasa intr-o mai mica masura de filme horror sau SF. Social Butterflies viziteaza de doua ori mai des cinematografele fata de media populatiei urbane, filmele romantice fiind singurele consumate intr-o masura mai mica. YUPPIES prefera experientele multiplex si filmele de actiune sau comediile.
In ceea ce priveste jocurile online, pe retelele sociale, pe calculator sau pe mobil, 49% dintre Traditional Families, 59% dintre Modern & Active Parents, 70% dintre YUPPIES si 73% dintre Social Butterflies se joaca cel putin o data pe saptamana.
In termeni de influentatori, categoria Modern & Active Parents are incredere in comunicarea mass media specializata, atat print, cat si online; Social Butterflies se bazeaza pe informatiile venite din cercul social; YUPPIES prefera accesul rapid la informatie relevanta recomandata de cunostinte, de publicatii de specialitate sau gasita pe internet si Traditional Families are incredere in experti.
Brand-uri & decizii de cumparare
Cand vine vorba de decizia de cumparare a produselor de uz casnic, categoria Modern & Active Parents isi imparte responsabilitatile in cuplu implicand chiar si copiii. In categoria YUPPIES responsabilitatea se imparte de asemenea in cuplu, in timp ce Social Butterflies prefera sa lase aceasta sarcina in mainile altcuiva.
Pentru decizia de cumparare a mancarii, categoria Traditional Families tine cont de optiunile intregii familii. In acelasi timp, decizia de cumparare a produselor de curatenie sau intretinere este una care tine in exclusivitate de persoana care se ocupa de aceasta activitate.
In ceea ce priveste comportamentul de cumparare, Modern & Active Parents prefera sa se documenteze inainte de momentul achizitiei, Social Butterflies sunt deschisi la sfaturi primite in magazin si sunt susceptibili schimbarii preferintelor initiale, YUPPIES se informeaza punctual online si direct de pe eticheta produselor. Traditional Families cauta informatii despre produse inainte de a merge la cumparaturi, dar intr-o proportie foarte mica online. In general, aceasta categorie isi formeaza o parere proprie in baza tuturor informatiilor primite din media sau de la cunostinte.
Valorile consumatorilor
Pentru ambele tipologii de familii, cele mai puternice nevoi emotionale sunt dorinta de a iubi si cea de a avea conexiuni sociale. Familiile categoriei Modern & Active Parents se vor axa pe dezvoltarea la nivel individual al fiecarui membru al familiei, pe cand Traditional Families se vor ghida dupa normele sociale generale si vor incerca sa asigure integrarea membrilor familiei in aceste norme.
Categoria Social Butterflies are nevoia de a crede in succesul personal si de a detine controlul asupra vietii ei prin stabilirea propriilor reguli. Pe langa nevoia de a progresa, YUPPIES simte nevoia de validare, de a le fi luate in serios si apreciate eforturile depuse pentru construirea unei cariere, precum si nevoia de neprevazut care le poate oferi noi oportunitati.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz