Ce veți putea citi în paginile #BizItalia
Reading Time: 6 minuteDacă urmăriți revista Biz pe rețelele de socializare, probabil știți că săptămâna viitoare începe #BizItalia, un proiect prin care echipa Biz se va muta, timp de o săptămână în Italia, de unde vom realiza integral ediția din luna februarie a revistei.
„Aventura” italiană a Biz se întinde pe parcursul a aproape 700 de kilometri și acoperă trei mari orașe: Milano, Bologna și Roma.
Am ales să începem călătoria noastră din nord, din Milano, pentru că de aici se dă ora exactă în domeniul financiar din peninsulă și de aici putem lua cel mai bine pulsul celei de-a treia mari economii din zona Euro care, deși a avut de suferit enorm la începutul pandemiei, își revine încet-încet și înregistrează un avans de peste șase procente. Vom vizita cartierul general al UniCredit Bank, amplasat în cea mai înaltă clădire din Italia, unde ne vom întâlni cu top manageri și consultanți care ne vor ajuta să înțelegem mai bine toate „rotițele” care pun în mișcare mediul de afaceri italian. Și cum Italia găzduiește cea mai mare comunitate de români, peste 1,2 milioane de români au ales să locuiască și să lucreze în peninsulă, de evoluția economiei italiene și a ratei șomajului depind implicit și sumele de bani pe care aceștia le trimit rudelor rămase în țară și a cheltuielilor acestora când revin în țară să își petreacă sărbătorile și concediile.
Colaborarea economică dintre România și Italia s-a concretizat într-o valoare de peste 12 miliarde de euro a schimburilor comerciale dintre cele două țări în 2020. Italia este al patrulea investitor străin în România, ca valoare a investițiilor, dar lider în ceea ce privește numărul de investiții realizate. Excelența Sa, domnul Alfredo Maria Durante Mangoni, ambasadorul Republicii Italiene în România, ne-a spus că lucrează acum pentru ca economiile României și Italiei să poată fructifica împreună oportunitățile oferite de programele PNRR. De asemenea, va fi relansat parteneriatul strategic dintre cele două țări, iar pe plan cultural urmează o schimbare de paradigmă interesantă, orientată spre modernitate.
Tot în Milano vom merge pe urmele unei povești pline de emoție, una despre frumusețea muncii în echipă, despre luptă și puterea redresării pe care o vom creiona cu ajutorul reprezentanților celebrului club AC Milan cu care ne vom întâlni chiar pe legendarul stadion San Siro. Nu trebuie să fiți pasionat de fotbal ca să citiți cu plăcere despre finala Ligii Campionilor din 2005, un meci istoric jucat în Istanbul, pe care echipa condusă de Paolo Maldini l-a pierdut în fața englezilor de la Liverpool, care și-au revenit uimitor după ce erau conduși la pauză cu 3-0. Doi ani mai târziu însă, în finala aceleiași competiții, AC Milan a întâlnit iar Liverpool, pe care a învins-o de data aceasta cu 2-1, după un meci senzațional făcut de Filippo „Pippo” Inzaghi. O lecție de leadership, despre cum să nu renunți niciodată la propriile visuri și mai ales despre cum să lupți chiar dacă ai trecut deja printr-un eșec o veți mai putea descoperi în paginile ediției din februarie a Biz, alături de multe alte noutăți despre îndrăgitul club milanez.
Unul dintre domeniile cele mai efervescente în perioada pandemiei a fost producția de mobilă și retailul de mobilă și accesorii pentru design interior, pentru că marea majoritate a angajaților s-au văzut brusc forțați să petreacă tot mai mult timp în casă și au fost nevoiți să se apuce de renovarea pe care o amânau de ani buni. Acesta va fi unul dintre subiectele pe care le vom dezvolta cu Pasquale Natuzzi, Chief Brand Officer și fiul antreprenorului care a fondat celebrul brand italian de mobilă Natuzzi, în urmă cu mai bine de 60 de ani.
Nu puteam pleca din Milano, capitala mondială a modei, fără să ne întoarcem cu cele mai proaspete informații despre casele de modă și designerii care dictează tendințele pe podiumurile din toate colțurile lumii, unele dintre cele mai mari branduri din lumea modei fiind din Italia: Prada, Fendi, Emporio Armani, Gucci sau Valentino.
Singurul producător de panouri metalice termoizolante din România, Isopan Est, este parte a holdingului italian de construcții Manni Group, și a investit în cei 15 ani de prezență pe piața locală 22 de milioane de euro în facilitatea de producție de lângă București. Toni Pera, CEO al Isopan Est, ne-a spus că investiția va crește cu încă 5 milioane de euro până la sfârșitul anului viitor. Printre clienții mari ai companiei în România se numără eMAG, Lidl și Dedeman. Vom discuta la Milano cu Francesco Manni, CEO al Manni Group, despre viitorul sustenabil al construcțiilor și despre rolul pe care îl va juca fabrica Isopan din România în noua realitate.
Aventura italiană a echipei Biz va continua spre sud, în Bologna unde vom face o scurtă oprire să vizităm locul din care pleacă îndrăgita gelato a Siviero Maria spre pofticioșii din toată lumea. Vom vedea cu ochii noștri cum se produce gelato, cum se aleg cele mai bune arome și vom afla despre veniturile pe care le generează îndrăgitul produs italian peste tot în lume. Desigur, vom și degusta din cele mai populare sortimente și vom posta fotografii cu gelato delicios pe rețelele de socializare. Așadar „atenție, urmează imagini care vă pot afecta emoțional”.
Cum toate drumurile duc la Roma, aventura #BizItalia ne poartă și pe noi în Cetatea Eternă, un loc perfect din care să încheiem în forță cea de-a 12-a ediție a proiectului #BizWorld. De aici vom încerca să venim cu o serie de răspunsuri la unele dintre cele mai „fierbinți” întrebări ale românilor din prezent: ce se întâmplă cu prețurile din domeniul energiei și cât vom avea de plată lunile viitoare la facturile de lumină. Pentru aceasta, vom merge chiar în cartierul general al Enel, unde vom avea întrevederi cu top managementul gigantului italian care ne va dezvălui cum viitorul nostru, al tuturor, va fi din ce în ce mai electrificat.
În paginile ediției de februarie a revistei veți putea găsi și un articol despre afacerile pe care le administrează Vaticanul și veniturile pe care le generează micul stat din inima Romei, pe care îl vom creiona cu ajutorul lui Andrea Tornielli, supranumit și „mâna dreaptă a Papei Francisc”.
Nu i-am uitat nici pe fanii rubricii de Life-Style a revistei Biz, pentru care am pregătit un interviu cu Laura Santori, Brand Ambassador, Nespresso care ne va explica de ce cafeaua își găsește din ce în ce mai des loc în restaurantele de fine dining, fie ca ingredient pe care bucătari renumiți îl includ în diverse preparate, fie, similar vinurilor, pentru food pairing. Unul dintre acești chefi inovatori care folosesc creativ cele mai îndrăznețe ingrediente pentru a pune în valoare fiecare farfurie în parte este Viviana Varese, care a fost desemnată „Champion of Change” de „50 Best Restaurants”. Deși s-a confruntat cu o mulțime de obstacole și nu a fost străină de discriminare, chef Varese a luptat și a găsit de fiecare dată puterea să se automotiveze și să depășească momentele dificile. Astăzi, când a ajuns un chef renumit cu propriul restaurant premiat cu o stea Michelin, chef Varese mizează pe cartea incluziunii și a reușit să creeze un mediu de lucru în care angajații ei sunt încurajați să fie unici. Colaborează cu Înaltul Comisariat pentru Refugiați al Națiunilor Unite și a contribuit la pregătirea și integrarea unor refugiați în domeniul ospitalității, iar anul trecut a deshis o gelateria la Milano unde lucrează numai victime ale violenței domestice.
Împreună cu chef Domenico Stile, cel mai tânăr chef italian apreciat de ghidul Michelin, vom descoperi ce înseamnă cu adevărat gastronomia italiană, care nu se rezumă doar la pizza și paste, ci este extrem de bogată și la fel de variată precum regiunile peninsulei. Poate nu are rafinamentul bucărăriei franceze, dar gustul preparatelor italiene, asociate cu un vin din regiunea Chianti, pot satisface și gusturile celor mai pretențioși gurmanzi. Nu degeaba expresii precum „dolce far niente” sau „dolce vita” au luat naștere pe pământ italian, nu? Chiar dacă ritualul creat în jurul mesei este mai degrabă în strânsă legătură cu vinul, contribuția italienilor în domeniul berii este una extrem de importantă și nu numai că nu va fi neglijată nici de următorul număr al Biz, ci vom dedica un articol amplu pieței și consumului de bere din peninsulă. Pentru aceasta vom vizita fabrica Peroni din Roma ca să vedem cum se fabrică berea care ajunge în halbele din mai bine de 70 de țări și vom afla cât de mult cântărește tradiția în lupta cu micii producători de bere artizanală, o mișcare care prinde contur și în Italia.
Una dintre întâlnirile pe care o așteptăm cu nerăbdare este cea cu Marco Lavazza, vice-președintele companiei și unul dintre moștenitorii imperiului Lavazza, construit în 1895 de Luigi Lavazza. Cu acesta vom povesti despre planurile pe care le are gigantul pentru piața din România, dar și despre „secretele” ce învăluie renumitul espresso, băutura preferată a italienilor despre care restul europenilor și nu numai, se pare că nu știu cum se savurează.
Vă propunem să ne urmați în această călătorie frumoasă, la finalul căreia vom descoperi împreună oameni faini și povești inspiraționale, lecții de leadership, idei și abordări inovatoare care au puterea să ne învețe să gândim diferit. De asemenea, vă invităm să ne urmăriți și pe rețelele de socializare, unde vom posta zilnic un „jurnal” al aventurii #BizItalia și vă vom ține la curent cu întâlnirile și ședințele foto pe care le face fiecare membru al echipei Biz.
#BizItalia va fi disponibil la chioșcurile de ziare de la jumătatea lunii februarie.
#Biz Italia este un proiect #UniCreditExperience. Partenerii #BizItalia sunt #UniCreditBank #Nespresso #SivieroMaria #Enel #PeroniNastroAzzurro #Natuzzi #IsopanEstRomania
Foto: © Sorin Colac | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz