Ce trebuie să rețineți atunci când alegeți un ERP pentru retail
Reading Time: 3 minuteÎn retail, un domeniu în care prognoza și planificarea sunt mult mai complexe decât în multe alte industrii, software-ul ERP este crucial în vederea maximizării profitului. ERP-ul pentru retail are un rol cheie în a balansa corect stocul și cererea, în felul acesta minimizând mișcările de stoc, ajutând la plasarea corectă a mărfurilor, la programarea optimă a angajaților, precum și la gestionarea furnizorilor și a datelelor POS.
ERP-ul pentru retail vă poate ajuta să prognozați vânzările viitoare cât mai exact posibil și poate plasa comenzi de achiziție pentru a gestiona inventarul și fluxul de numerar. În același timp, el oferă toate datele de care aveți nevoie pentru a putea reacționa rapid, atunci când este necesar.
Colectarea cerințelor pentru ERP-ul de retail
Colectarea cerințelor pentru implementarea software-ului ERP este o sarcină majoră și critică atât pentru utilizatori cât și pentru analiștii de afaceri în vederea asigurării succesului implementării. Este unul dintre cei mai importanți pași în ciclul de viață al proiectului, deoarece aceste cerințe vor sta la baza unei implementari cu rezultate clare și cazuri simple de testare. Împreună cu caracteristicile ERP esențiale care adaugă valoare afacerii de orice dimensiune și industrie, este important ca analiștii de afaceri sau consultanții ERP să intervină cât mai în detaliu în procesele specifice afacerii pentru a se asigura că toate cerințele pentru ERP sunt colectate.
Atunci când adunați cerințe ERP pentru comerțul cu amănuntul, există câteva caracteristici deosebit de importante:
- Multi-canal (multi-channel) – Pentru a rămâne competitivi, într-o eră în care vânzările online câștigă din ce în ce mai mult teren, comercianții trebuie să ofere mai multe modalități de cumpărare a produselor. Atunci când utilizați software ERP complet pentru retail, afacerea poate lucra pe mai multe canale diferite, de la propriul site de e-commerce, la prezență în market place-uri și chiar prin call center dedicat – toate într-un singur sistem. De asemenea, politicile care permit consumatorilor să returneze cât mai ușor produsele pe diferite canale sunt o altă modalitate de a menține competitivitatea. Fiecare dintre aceste canale trebuie să se integreze într-un singur sistem sursă pentru a beneficia pe deplin de acesta.
- Capacități offline – În orice afacere de vânzare cu amănuntul, dacă un client dorește să cumpere ceva, trebuie să îi puteți vinde! De exemplu, în cazul în care sistemul POS este offline (indiferent de motiv), operațiunile dumneavoastră trebuie să poată continua, iar software-ul ERP pentru retail ar trebui să poată susține acest lucru.
- Raportarea financiară per magazin – Un mare avantaj al ERP-ului pentru magazinele de retail este ca datele tranzacționale din magazinele dumneavoastră sau din orice alt canal de vânzare sunt complet integrate cu software-ul de contabilitate. Această integrare simplifică raportarea financiară, deoarece software-ul ERP oferă de obicei rapoarte trimestriale predefinite. Așadar, trebuie să vă asigurați că furnizați cerințe complete pentru toate nevoile specifice de raportare la nivel de canal, la nivel de magazin sau la nivel regional.
Trei îmbunătățiri la care să vă așteptați după implementarea ERP-ului pentru retail
Alexandru Dorobanțu, Director General al Intelligent Systems România, furnizor de soluții ERP parte a Dynamics 365 de la Microsoft, apreciază că, odată ce ați implementat și ați început să utilizați un nou sistem ERP, veți observa imediat o serie de îmbunătățiri:
- O mai bună gestionare a mărfurilor – Toate afacerile de retail depind de marfă pentru a face vânzări. Dacă nu aveți cantități suficiente, o vânzare poate fi ușor pierdută. Dacă aveți prea multă marfă, blocați numerarul și marfa respectivă își poate pierde valoarea în viitorul apropiat. ERP-ul pentru retail urmărește stocul din momentul plasării comanzii de achiziție până când produsul este vândut. În felul acesta, veți ști exact câți bani sunt blocați și pe ce produs, puteți lua rapid măsuri pentru a vinde produsele cu mișcare mai lentă și, de asemenea, să profitați de cele care se mișcă mai repede și să comandați mai mult.
- Control mai eficient al realizărilor – Într-o afacere de retail realizările se traduc prin afișarea mărfii în locația optimă. ERP-ul pentru retail urmărește fiecare vânzare efectuată, împreună cu toate detaliile necesare afacerii. Analiza acestor date vă poate ajuta să găsiți legături care altfel ar putea fi ratate. De exemplu, puteți afla că un produs este adesea vândut împreună cu un altul, astfel încât puteți decide să plasați aceste produse aproape unul de celălalt pentru a fi ușor de cumpărat împreună. Retail ERP vă va ajuta să faceți cele mai bune alegeri posibile în fiecare zi.
- Baze de date ale clienților mai precise – Sistemele ERP pentru retail includ module de gestionare a clienților care vă vor ajuta să utilizați datele clienților pentru a genera vânzări și pentru a crește profitabilitatea. Dacă aceste date despre clienți sunt ușor de utilizat de către personalul din retail sau de către echipele de servicii pentru clienți, acest lucru poate duce la o experiență îmbunătățită pentru client.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz