Stiri

Ce tip de locuințe caută românii și străinii în România

Reading Time: 5 minute

Piața imobiliară din România este în continuă dezvoltare, ceea ce influențează direct creșterea cererii pentru amenajări interioare, mai mare cu 20% în primul jumătate din 2024 comparativ cu aceeași perioadă din 2023, potrivit datelor MiSo Architects, unul dintre principalele studiouri de design interior și consultanță imobiliară de pe piață. Astfel, tot mai mulți români atât din țară, cât și cei din diaspora, dar și expați și străini din Europa, Orientul Mijlociu și SUA vizează achiziția de apartamente, case sau vile, în special proprietăți de lux, în Brașov sau în Capitală. Pe fondul acestui interes ridicat pentru locuințe, crește spectaculos segmentul de consultanță imobiliară pentru decizia corectă privind viitoarea proprietate.

“Din perspectiva interesului ridicat pentru achiziția de locuințe și a numărului tot mai mare de solicitări de amenajare a apartamentelor sau caselor nou construite, domeniul imobiliar în România își continuă ritmul de creștere. Interesul cumpărătorilor este în special pentru imobile de lux, în general noi și spațioase, pe care le doresc amenajate într-un mod armonios și, totodată, funcțional. Cele mai căutate tipuri de proprietăți sunt apartamentele localizate central și apartamentele sau casele aflate în zone verzi, aproape de natură, cu precădere locuințe de lux, pentru un stil de viață exclusivist. În acest context, crește foarte mult componenta de consultanță imobiliară, de 2 ori în ultimul an față de perioada anterioară, având în vedere că cei mai mulți cumpărători doresc o proprietate deosebită, care să îndeplinească o serie de facilități, și o amenajare personalizată a spațiilor din locuințele dorite”, declară Sorana Leru, co-fondator și arhitect de interior în cadrul MiSo Architects.

Ce tip de locuințe caută românii și străinii în România

Atât românii, cât și străinii doresc să cumpere locuințe în Capitală, orașe mari sau în orașe cu peisaje cum este Brașov, fie pentru a le închiria ulterior, fie pentru a se stabili în țară pentru investiții. Printre cele mai căutate tipuri de locuințe sunt apartamentele din zone centrale ale orașelor și vilele din proximitatea Bucureștiului și a Brașovului, care oferă avantaje importante precum zonele verzi mai extinse, priveliști spectaculoase, liniște și suprafețe mult mai generoase.

În București cele mai apreciate zone sunt cea de nord, zona Aviației/Floreasca și zona centrală. În Brașov, în schimb, sunt mai apreciate locuințele cu vedere spectaculoasă asupra Tâmpei, înconjurate de natură sau în zonele istorice, cum ar fi cartierul Șchei. De asemenea, cumpărătorii, români sau străini, sunt interesați și de locuințe în Constanța și în localități din județul Ilfov.

“Cumpărătorii caută apartamente cu suprafețe utile de minimum 90 mp-100 mp sau case, vile de peste 200 mp. În ultimul timp, sunt tot mai achiziționate locuințele spațioase și aerisite, care integrează tehnologii moderne, fiind ridicat interesul pentru casele smart. Sunt cu precădere căutate de români din țară sau din diaspora, dar și de expați. Peste 30% dintre cei cu care lucrăm și pentru care proiectăm spații interioare sunt străini, din țări ca Italia, Germania și SUA sau români reveniți în țară pentru investiții. Ei caută spații în zone cheie ale orașului, în apropierea unui nod intermodal sau, din contră, izolate în natură, aici fiind mai mult cazul Brașovului unde echipa noastră amenajează cu precădere spații în complexurile de la poalele Tâmpei, Șchei sau pe zonele deluroase cu priveliști spectaculoase”, spune Mihaela Tampiza, co-fondator și arhitect de interior în cadrul MiSo Architects.

Românii și străinii își doresc locuințe cât mai funcționale, fiind o nouă tendință pe piața amenajărilor interioare, optând pentru integrarea de noi elemente care oferă o stare de bine, de liniște și de relaxare în toate spațiile proprietății. Există astfel un interes ridicat pentru locuințe care să permită o amenajare armonioasă, dar totodată automatizarea mai multor funcții în interior: porți, sisteme de securitate și monitorizare video, sisteme de umbrire sau control pentru jaluzele/perdele și draperii, aparate de curățenie, ventilație, încălzire.

“Cumpărătorii doresc și automatizări mai puțin comune, cum ar fi senzori și iluminări speciale, plitele ascunse în blatul de lucru, hote speciale, sisteme sanitare inovatoare etc. Acesta sunt integrate în tot mai multe proiecte de amenajare interioară pentru care există o cerere în creștere. Bugetele investite în designul interior pornesc de la 600 euro/mp și ajung să depășească 1.700-2.000 euro/mp, ceea ce înseamnă că un apartament de 90 mp utili va fi amenajat cu un buget total de minimum 54.000 euro, iar o casă de 250 mp utili poate ajunge la o investiție de 500.000 euro, în funcție de mobilierul, echipamentele și elementele de decor alese”, spune Sorana Leru, co-fondator și arhitect de interior în cadrul MiSo Architects.

Piața imobiliară impulsionează creșterea consultanței imobiliare pentru alegerea locuinței potrivite

Pe fondul creșterii pieței imobiliare și a numărului de solicitări pentru amenajări interioare, românii și străinii care își doresc o locuință în România apelează tot mai des la consultanță imobiliară pentru a putea alege proprietatea potrivită.

Un potențial cumpărător sau investitor care are nevoie de consultanță imobiliară este o persoană care vrea să înțeleagă cât mai bine o proprietate înainte să facă pasul către achiziție, asigurându-se astfel că este cea mai bună opțiune pentru el. Acesta dorește să știe dacă spațiul vizat poate fi compartimentat astfel încât să poată deservi întregii familii, care este volumul de spații de depozitare pe care îl poate obține sau cum poate obține un rezultat maxim și spectaculos într-un imobil de închiriat cu un buget optim.

“Serviciul de consultanță imobiliară a apărut natural în portofoliul nostru și este destinat celor care au nevoie de ghidare înainte de a face o achiziție importantă. Asta înseamnă că evaluăm împreună dacă potențiala proprietate este cea mai bună opțiune, fie că este vorba despre noua sa locuință, fie despre o investiție. De cele mai multe ori clienții vin către noi în momentul în care au deja în minte o anumită proprietate, dar aceasta nu le satisface toate cerințele, au întrebări legate de funcționalitatea ei, de utilități etc. După un deceniu de experiență în design interior, după ce am văzut o multitudine de tipologii de spații, atât din segmentul rezidențial, cât și office sau HoReCa, ne-am dat seama că putem oferi informații extrem de relevante persoanelor în prag de a face o achiziție imobiliară, astfel încât să se asigure că spațiul respectiv este cea mai bună opțiune. Prin ceea ce facem zi de zi, am văzut sute sau mii de imobile, știm la ce trebuie să ne uităm într-un spațiu, ce potențial are, cum ar putea fi mobilat, utilat și ce investiție ulterioară ar necesita. Prin intermediul unei întâlniri la fața locului și a unei discuții detaliate pe planuri, putem oferi claritate înainte de a lua o decizie majoră. Când avem în față un plan, știm amplasamentul, facilitățile, ce oferă dezvoltatorul sau proprietarul spațiului, putem veni cu idei și soluții pentru a-l optimiza în direcția dorită de clientul nostru, îi putem spune avantajele, dar și dezavantajele acestuia”, explică Mihaela Tampiza, co-fondator și arhitect de interior în cadrul MiSo Architects.

În urma studierii planimetriei va fi stabilit cum poate funcționa cel mai eficient un spațiu și dacă este suficient pentru un anumit tip de business. Și exemple pot fi multe. Este evaluat spațiul și funcțiunile pe care trebuie să le includă, persoanele pe care le va deservi și sunt astfel create fluxuri, scenarii de locuit sau lucru, astfel încât viitorii proprietari vor ști cum va funcționa și va arăta viitoarea lor locuință.

Piața imobiliară este în continuă creștere, la fel și concurența în domeniul designului interior. Interesul pentru lucrul cu specialiști este tot mai mare în rândul deținătorilor de proprietăți, atât pe segmentul rezidențial, cât și pe cel comercial și HoReCa, românii înțelegând că un rezultat de calitate costă și necesită efortul unor oameni specializați.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Visa a emis 10 miliarde de tokenuri de plăți. Ce reprezintă acest lucru pentru economie

Visa anunță atingerea unui prag semnificativ în utilizarea tehnologiei de tokenizare. La nivel global, tokenurile Visa au adus afacerilor din…

1 minut ago

Soluții pentru gestionarea daunelor auto pentru posesorii de Visa Business

FaraGrija.ro, lider în furnizarea de servicii conexe de asistență auto (consultanță la dauna auto), anunță un parteneriat strategic cu Visa,…

o oră ago

Cum se fac bagajele pentru vacanță. Stresul pierderii este destul de mare

Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, a comandat un sondaj realizat de Stem/Mark* pentru a înțelege mai…

o oră ago

Tuborg lansează un produs ideal pentru vară: Tuborg ICE

Tuborg dă tonul verii cu un nou produs inovator, berea Tuborg ICE, filtrată la -1℃, cu 4.2% alcool Rezultatul este…

o oră ago

Dental Elite: Extindere cu zâmbetul pe buze

Bogdan Ciucu, cofondatorul Dental Elite, un lanț de clinici stomatologice care oferă tratamente complete și minim invazive, ne-a vorbit despre…

2 ore ago

8 din 10 angajați Gen Z consideră că lucrul de la birou susține evoluția mai rapidă în carieră

Biroul a devenit tot mai important în evoluția profesională a angajaților, iar relația cu managerii este din ce în ce…

2 ore ago