Ce televizoare vor românii?
Reading Time: 4 minuteRomânii vor ultimele inovații în casele lor, indiferent că vorbim de televizoare, frigidere sau alte electronice și electrocasnice. Victor Armășelu, Division Director Consumer Electronics & Enterprise Business România & Bulgaria, ne spune cum reușește Samsung să le îndeplinească aceste dorințe.
Ce noutăți a adus ultimul an pe piața de televizoare în România? Ce vor românii astăzi de la un televizor?
În România, observăm o atracție destul de mare către tehnologie de top. Românii sunt mereu în căutarea celor mai bune produse de pe piață, care să răspundă nevoilor de zi cu zi și să integreze cele mai bune specificații, lucru valabil și pentru segmentul televizoarelor. Consumatorul român își dorește ca și televizorul, asemenea celorlalte electronice și electrocasnice, să aibă un raport corespunzător între calitate și preț și ia în calcul mai multe aspecte importante, parte din procesul integrat de achiziție a unui produs. Mai exact, achiziție (informare, distribuție, prezentare, preț) și servicii postachiziție (asociere afectivă cu brandul, experiență de utilizare, fiabilitatea produsului, garanție, post-garanție și calitatea service-ului). Cum tot mai multe gospodării au mai mult de un televizor, constatăm o diversificare a criteriilor ce stau la baza achiziției. Pentru sufragerii, românii cumpără televizoare Samsung de peste 50 de inchi, cu rezoluții de 4K și peste și funcționalități smart, dat fiind interesul crescând pentru platformele tip VOD (Netflix, HBO Go, Amazon Prime, Rakuten). Pentru alte încăperi (dormitor, bucătărie, camera copiilor), consumatorii se îndreaptă către diagonale mai mici, 40-43 de inchi sau 32 de inchi. Designul este foarte important; dată fiind gama largă de produse, consumatorii își aleg chiar culoarea televizorului (negru, argintiu, alb), forma suportului sau integrarea neintruzivă în ambientul încăperii, facilități oferite de exemplu de gama Samsung QLED, care beneficiază de suport de perete integrat în corpul aparatului, conexiune cu cablu optic “invizibil”, sau, prin activarea modului Ambient, chiar “camuflarea” televizorului atunci când nu este folosit, funcție gândită pentru a îmbunătăți viața de zi cu zi a utilizatorilor și a le oferi experiențe unice în ceea ce privește conținutul la care pot avea acces în momentul în care închid televizorul. Calitatea și complexitatea sunetului devin din ce în ce mai relevante ca și criterii de selecție și constatăm că produsele complementare tip soundbar devin din ce în ce mai populare.
Ce inovații a adus Samsung în ultima perioadă în zona TV?
De peste 13 ani lider global în piața televizoarelor, Samsung a adus cu fiecare serie lansată noi beneficii consumatorului. Samsung a prioritizat introducerea celor mai noi, inovatoare și interesante produse din portofoliul global al brandului pentru lansarea în piața românească, prin analiza atentă a cerințelor și necesităților consumatorului român. Aici, constatăm că cele mai atractive și populare produse pentru publicul român sunt cele interconectate, care oferă o utilizare intuitivă, oferă acces rapid și facilitează comunicarea și socializarea, venind în întâmpinarea nevoilor consumatorilor; noi prioritizăm utilizatorii și ne dorim ca fiecare produs lansat să răspundă cât mai bine nevoilor existente pe piață.
Cum faceți ca Samsung să fie top of mind în mintea consumatorilor când se gândesc să cumpere un televizor sau un aparat electrocasnic?
Consumatorii români sunt din ce în ce mai informați și implicit așteptările lor sunt mai înalte când vine vorba de achiziționarea unui televizor. Ceea ce contează tot mai mult sunt beneficiile palpabile pe care le pot oferi specificațiile deseori complexe, precum și cât de mult din comunicarea producătorului se regăsește în realitate. Consumatorul cere, desigur, ca produsul să reflecte promisiunea brandului, precum și un raport corespunzător calitate/preț. Samsung respectă aceste promisiuni, prin urmare cred că acesta este un factor care contribuie substanțial atunci când consumatorul alege un produs Samsung în defavoarea unui alt brand. De altfel, strategia noastră pe această piață competitivă, atât a televizoarelor, cât și a celorlalte electrocasnice, se bazează pe raportarea cu prioritate la dorințele clienților noștri și pe livrarea de inovații care să răspundă nevoilor lor. Spre exemplu, cu fiecare lansare din categoria consumer electronics, am introdus o multitudine de funcții noi pentru a satisface nevoile utilizatorilor, inclusiv cele mai bune funcții, tehnologii de afișaj digital de top și design premium.
Cum evoluează zona de electrocasnice pentru Samsung în România?
În România, piața de electrocasnice a avut o creștere semnificativă în acest an, pe fondul creșterii disponibilității de consum a populației, al diverselor facilități de achiziție în rate și, desigur, datorită impactului pe care l-a avut programul “Rabla electrocasnicelor”. În ceea ce privește categoria electrocasnicelor, Samsung este lider de piață în categoria cuptoarelor cu microunde și a frigiderelor side-by-side și unul dintre jucătorii marcanți în categoria No-Frost, iar în cazul mașinilor de spălat este liderul pieței în categoria 7 kg standard și cu creșteri semnificative în zona premium – aproximativ 15% în primele 9 luni ale acestui an.
Cum vedeți viitorul smart în zona electronicelor și a electrocasnicelor?
Ne îndreptăm rapid spre un viitor interconectat, inteligent și intuitiv. Viziunea Samsung este de a conecta dispozitivele și de a le face inteligente, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pieței și pentru a oferi utilizatorilor experiențe îmbunătățite. Suntem siguri că și piața electronicelor și a electrocasnicelor va urma acest trend de digitalizare și interconectare, iar electrocasnicele se vor transforma într-un ecosistem integrat, intuitiv, care va reuși să anticipeze nevoile consumatorilor. Deci, în plus pe lângă funcționalități de top integrate, vor optimiza și timpul de utilizare. Dacă ne raportăm de pildă la ecosistemul SmartThings, datorită căruia toate dispozitivele dintr-o locuință sunt conectate între ele, știm cu siguranță că s-au înregistrat creșteri semnificative. Numărul utilizatorilor înregistrați pe SmartThings a crescut cu 220%, iar instalările de aplicații au crescut cu 61%. Numărul partenerilor care participă la acest ecosistem a crescut de asemenea cu 44%. Putem spune, prin urmare, că aceasta este direcția atunci când vorbim de viitorul smart al electronicelor și electrocasnicelor.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz