Ce tehnologii dezvoltate de Continental la Iași, Sibiu și Timișoara sunt incluse în SUV-ul electric Volkswagen ID.4
Reading Time: 2 minuteFoarte multe sisteme și funcții ale noului Volkswagen ID.4, câștigătorul Premiului Mașina Anului 2021, conțin idei, sisteme și soluții de la Continental – de la software și arhitectura centrală a computerului la frâne și management termic sofisticat, cum ar fi, de exemplu, cel pentru răcirea bateriilor.
„Vehiculele cu emisii zero reprezintă viitorul mobilității. Potențialul lor depășește cu mult conceptele inovatoare ale transmisiei. Mobilitatea cu neutralitate de carbon durabilă este posibilă numai prin conectivitate și siguranță cuprinzătoare. Un rol esențial în acest domeniu îl au tehnologiile revoluționare de la Continental, așa cum este demonstrat de contribuțiile noastre la ID.4.”
Ariane Reinhart, membru al Comitetului executiv, responsabil pentru sustenabilitate și resurse umane
Tehnologii folosite de Volkswagen ID.4 dezvoltate în România
O parte din istoria e-mobility pentru VW ID.4 a fost scrisă la Iași, Sibiu și Timișoara. Specialiștii din centrele de cercetare și dezvoltare din cele trei locații au contribuit, prin echipe multidisciplinare la dezvoltarea mai multor tehnologii care se regăsesc în e-SUV-ul Volkswagen.
Printre acestea se numără unitatea de control al scaunelor, ICAS (In Car Aplication Server), unitatea de control al ușilor, radarul cu rază lungă de acțiune, unitatea de control al șasiului, precum și unitatea de control și actuator al senzorilor.
Printre funcționalitățile acestor tehnologii dezvoltate de Continental în România se numără:
- “Flash over the air” (care permite actualizarea software-ului mașinii similar cu actualizările telefoanelor mobile)
- configurarea luminilor ambientale (atât cele interioare, cât și cele exterioare potrivit gustului clientului)
- recunoașterea șoferului pe baza cheii
- configurarea comfortului și infotaimentului din mașină cu preferințele acestuia
- adaptarea automată a vitezei mașinii și a distanței față de un vehicul aflat sau apărut brusc în față
- asistență la frânare de urgență (în cazul în care, spre exemplu, în fața vehiculului apare brusc un alt autoturism, un biciclist sau un pieton)
„Compania Continental este foarte bine echipată pentru această transformare fundamentală a industriei. Cu soluțiile și produsele noastre, suntem deja pregătiți în mod ideal pentru cerințele speciale ale vehiculelor fără emisii și nu avem nevoie să reinventăm totul”, adaugă dr. Ariane Reinhart.
Începând din 2022, Continental își va desfășura fără emisii de carbon activitatea globală pentru mașini, autobuze, trenuri și alte vehicule cu emisii zero. Programul include nu numai producția proprie a Continental, ci se concentrează și pe etapele preliminare și reciclarea produselor la sfârșitul ciclului de viață.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz