Ce simt românii în timpul pandemiei
Reading Time: 2 minuteStarea de furie la români este în continuă scădere în acestă perioadă și cresc mult stările pozitive precum bucuria și motivația.
Românii încep să prindă entuziasm și să se concentreze mai mult pe depășirea obstacolelor alături de cei dragi, după cum arată o analiză realizată de Reveal Marketing Research. Potrivit studiului, starea de furie la români este în continuă scădere (de la 60% la cât se ridica la ediția din aprilie a studiului, la 44% la cea din luna iunie), în timp ce oboseala și plictiseala au rămas constante. Acum însă, se pare că sunt în creștere stările pozitive bucurie (de la 7% la 12% în iunie) și relaxare, care crește cu două procente.
O altă concluzie a analizei Reveal Marketing Research este că oamenii sunt mai curajoși: au crescut în importanță relațiile sociale și a scăzut și mai mult nevoia de stabilitate.
În luna iunie continuă creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 23% în mai la 27% în iunie), pe măsură ce oamenii își reiau activitățile de socializare. Totodată scade în continuare teritoriul stabilității și responsabilității (de la 33% la 28%), asociat mai degrabă cu teama și prudența unei perioade de criză ca cea din aprilie.
Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de mai 2020), cu diferențe nesemnificative pentru depășirea obstacolelor (ușoară creștere la 39%) și perfecționare/putere (7% în iunie).
După ce în luna mai explodaseră nevoile din vârful piramidei (s-au triplat față de luna aprilie), odată cu reluarea activităților, vedem că se stabilizează situația. O importanță mare este acordată în continuare stimei de sine (20%) și supraviețuirii (24%). În iunie, rolul cumpărăturilor este aproape la fel ca cel din luna mai.
Cel mai mult a crescut satisfacția cu modul în care românii își petrec timpul liber (de la 63% în luna mai la 77% – iunie) și față de sănătate și fitness (de la 53 la 58%).
Românii sunt mai satisfăcuți în iunie (cu o medie de 70%) față de luna mai (65%). Românii “își asumă vina” asupra nivelului scăzut de satisfacție când vine vorba de anumite aspecte ale vieții. Statul este des menționat ca fiind responsabil de nemulțumirile românilor, atunci cand vine vorba de mediul unde trăiesc și venituri, iar mediul privat este rareori menționat ca responsabil pentru problemele pe care le au astăzi.
Foto: © Subbotina | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz