Stiri

Ce salarii oferă angajatorii din domeniile care recrutează cel mai mult pe timp de vară

Reading Time: 3 minute

În rândul angajatorilor care recrutează cel mai mult pe timp de vară, cele mai mari salarii sunt în domeniul retail (3.500 de lei), în timp ce, la polul opus, companiile din turism oferă cele mai mici salarii (3.000 de lei), după cum arată un studiu realizat de portalul de recrutare eJobs.

Mai mult de 13.000 de joburi noi au fost scoase în piață în luna iunie de angajatorii din retail, industria alimentară / HoReCa și turism, domeniile care au cea mai mare nevoie de personal pe timp de vară. Numărul se raportează la un total de 30.000 de locuri de muncă postate la nivel general de la începutul lunii iunie și până acum, pentru toate domeniile. Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, mediile salariale înregistrate în aceste domenii variază între 3.000 și 3.500 de lei.

„Vorbim despre medii salariale nete, la nivel național, pentru toate pozițiile și nivelurile de experiență pe care le au angajații care lucrează în aceste sectoare. Cel mai mult câștigă cei din retail, cu o medie lunară netă de 3.500 de lei, iar cel mai puțin cei din turism (3.000 de lei). Împărțite însă pe nivel de carieră, cei care lucrează în retail, industria alimentară / HoReCa și turism înregistrează medii de 2.850 de lei pe lună în categoria entry level (0 – 2 ani de experiență), 3.200 de lei pentru mid level (2 -5 ani de experiență) și 4.000 de lei pentru senior level (peste 5 ani de experiență)”

Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România

Așteptările salariale pe care le au însă candidații din aceste domenii depășesc cu aproximativ 40% mediile încasărilor declarate. Astfel, în timp ce media salarială din retail este de 3.500 de lei, așteptările candidaților urcă până la 5.000 de lei pe lună. În industria alimentară și HoReCa diferența este de 1.200 de lei (de la 3.300 de lei la 4.500 de lei), în timp ce pentru turism este înregistrat un decalaj de 1.500 de lei (de la 3.000 de lei la 4.500).

Pentru sectoarele de activitate menționate, cei mai căutați în această vară sunt candidații entry level, în condițiile în care peste 70% dintre oferte li se adresează. În ceea ce privește orașele care au agregate cele mai multe oportunități, Capitala ocupă primul loc, fiind urmată de Cluj Napoca, Constanța, Timișoara și Brașov.

„Cu toate că vara apare o creștere sensibilă a numărului de joburi pentru aceste domenii, a căror dinamică este influențată de sezonul estival, mediile salariale relativ mici nu încurajează candidații să aplice masiv. Retailul este, într-adevăr, pe primul loc la aplicări în luna iunie, dar aceasta este poziția pe care o ocupă în mod tradițional. În schimb, turismul și industria alimentară / HoReca se află abia pe locurile al 6-lea și al 9-lea, cu câte 65.000, respectiv 55.000 de aplicări în luna iunie”

Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România

Mult mai atractive, din punct de vedere al salariilor, pentru candidați par a fi joburile din servicii, call center / BPO, IT / telecom ori servicii financiare

„Pe de altă parte, pentru tinerii care caută să se angajeze doar pe durata verii, pe bază de proiect, angajatorii din turism și HoReCa sunt variantele cel mai la îndemână de luat în calcul, în condițiile în care aceste sectoare vin cu cel mai mare număr de joburi project based – peste 2.300, împreună”

Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România

Foto: © Vlad Ispas | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

4 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

6 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

8 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago