Un nou studiu conceput de LIFE IS HARD, lider în digitalizarea industriei de asigurări, și realizat de firma de cercetare Cult Research, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social. Acest demers se aliniază cu misiunea LIFE IS HARD – MORE LIFE, care vizează îmbunătățirea calității vieții prin digitalizare și optimizarea proceselor de afaceri.
Conform studiului, intitulat BARES.AS – Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.
„Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – MORE LIFE, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții prin soluții digitale de protecție și securitate accesibile și personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor așteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea și încrederea sunt criterii esențiale”, a declarat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.
Românii rămân precauți în fața viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.
Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.
„Studiul BARES.AS vine să întărească angajamentul LIFE IS HARD de a inova și de a sprijini industria asigurărilor, completând demersurile noastre anterioare, cum ar fi soluțiile tehnologice 24Broker, 24Consultantși comparatorul www.24Broker.ro. Informațiile obținute sprijină inițiativele noastre tehnologice și oferă o valoare adăugată concretă partenerilor noștri, de la companiile de asigurare până la consultanți și brokeri. Totodată, acest studiu ne permite să oferim date esențiale și insight-uri despre diferitele categorii de clienți, facilitând astfel o înțelegere mai profundă a pieței și a comportamentului consumatorilor, contribuind la adaptarea ofertelor și strategiilor de vânzare pentru o eficiență crescută”, a menționat Cristian Filimon, Directorul Diviziei Tomorrow – dedicată industriei asigurărilor – din cadrul LIFE IS HARD
„Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu LIFE IS HARD arată că românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului , din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research
Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existența a patru segmente principale ale populației, fiecare cu atitudini distincte față de asigurări:
Studiul BARES.AS – Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România completează misiunea LIFE IS HARD de a transforma industria asigurărilor prin soluții digitale și insight-uri bazate pe date, oferind sprijin real pentru parteneri și un plus de valoare pentru utilizatori.
Oxygen a fost desemnată, în urma unui proces complex de selecție, agenția de PR și comunicare internă a companiilor din…
Bookzone a atins un nou record de vânzări și a adus literatura mai aproape de publicul din România. Cu reduceri…
WE AS WEB, companie de dezvoltare software, estimează o cifră de afaceri de 32 milioane de Euro și un profit…
Într-o lume unde provocările sociale și de mediu devin tot mai complexe, sustenabilitatea este esențială pentru succesul oricărei afaceri moderne.…
Începe competiția E.ON Energy Challenge, dedicată studenților, ediția 2025. Sunt invitați să se înscrie în concurs studenții la nivel licență…
Banca Comercială Română (BCR) și Dedeman anunță un parteneriat prin care lansează creditul special BCR Dedeman, ce își propune să…