Ce părere au românii despre asigurări. Barometrul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor
Reading Time: 4 minuteUn nou studiu conceput de LIFE IS HARD, lider în digitalizarea industriei de asigurări, și realizat de firma de cercetare Cult Research, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social. Acest demers se aliniază cu misiunea LIFE IS HARD – MORE LIFE, care vizează îmbunătățirea calității vieții prin digitalizare și optimizarea proceselor de afaceri.
Starea de spirit a românilor: între optimism și pragmatism
Conform studiului, intitulat BARES.AS – Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.
„Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – MORE LIFE, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții prin soluții digitale de protecție și securitate accesibile și personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor așteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea și încrederea sunt criterii esențiale”, a declarat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.
Principalele temeri: sănătatea și stabilitatea financiară
Românii rămân precauți în fața viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.
Atitudinea față de asigurări: prețul și încrederea, factori decisivi
Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.
„Studiul BARES.AS vine să întărească angajamentul LIFE IS HARD de a inova și de a sprijini industria asigurărilor, completând demersurile noastre anterioare, cum ar fi soluțiile tehnologice 24Broker, 24Consultantși comparatorul www.24Broker.ro. Informațiile obținute sprijină inițiativele noastre tehnologice și oferă o valoare adăugată concretă partenerilor noștri, de la companiile de asigurare până la consultanți și brokeri. Totodată, acest studiu ne permite să oferim date esențiale și insight-uri despre diferitele categorii de clienți, facilitând astfel o înțelegere mai profundă a pieței și a comportamentului consumatorilor, contribuind la adaptarea ofertelor și strategiilor de vânzare pentru o eficiență crescută”, a menționat Cristian Filimon, Directorul Diviziei Tomorrow – dedicată industriei asigurărilor – din cadrul LIFE IS HARD
Deschiderea față de noi tipuri de asigurări
„Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu LIFE IS HARD arată că românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului , din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research
Cele patru „Românii” ale asigurărilor
Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existența a patru segmente principale ale populației, fiecare cu atitudini distincte față de asigurări:
- Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.
- Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.
- Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.
- Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.
Studiul BARES.AS – Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România completează misiunea LIFE IS HARD de a transforma industria asigurărilor prin soluții digitale și insight-uri bazate pe date, oferind sprijin real pentru parteneri și un plus de valoare pentru utilizatori.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz