Business Companii Stiri

Ce măsuri de sustenabilitate a luat PepsiCo în ultimul an

22 iun. 2020 3 min

Ce măsuri de sustenabilitate a luat PepsiCo în ultimul an

Reading Time: 3 minute

PepsiCo și-a redus emisiile din întregul lanț valoric, investește în agricultură sustenabilă și în crearea unei economii circulare pentru ambalaje. Acestea sunt trei dintre direcțiile cuprinse în raportul de sustenabilitate al companiei pe anul trecut, făcut, recent public.

Reducerea emisiilor în întregul lanț valoric.

PepsiCo și-a redus emisiile absolute de GES cu 6% de-a lungul lanțul său valoric global în 2019, făcând progrese către obiectivul său de a le reduce cu 20% până în 2030 față de valoarea de referință din 2015. În Europa, compania se implică activ în discuții în jurul măsurilor legislative pentru atingerea acestui obiectiv, inclusiv sprijinul Acordului Ecologic al Comisiei Europene.

În aprilie 2020, PepsiCo a semnat Angajamentul Companiilor pentru 1.5°C. Aceasta face parte din strategia PepsiCo pe termen lung de a atinge ținta de zero emisii nete până în 2050.

Program de Agricultură Sustenabilă

În 2019, compania a lucrat cu peste 1500 de fermieri și cultivatori din Europa pentru a-și reduce impactul asupra mediului prin sporirea eficienței energetice, crescând mai mult cu mai puține resurse. Noile inovații, cum ar fi tehnologia agriculturii de precizie a PepsiCo și Cool Farm Tool, permit fermierilor să cuantifice emisiile de gaze cu efect de seră din fermă. PepsiCo continuă să se bazeze pe tehnologia de monitorizare pe care a dezvoltat-o împreună cu Universitatea Cambridge, care le permite fermierilor să folosească cele mai noi capabilități mobile și web, pentru a monitoriza peste 48.000 de hectare de producție de cartofi. Pe 14 piețe din Europa, PepsiCo colectează date pe teren pentru a ajuta fermierii să înțeleagă mai bine cum să crească randamentul și calitatea culturilor, optimizând în același timp aporturile necesare, cum ar fi apa și îngrășământul, care pot contribui la reducerea utilizării resurselor și a emisiilor de GES.

Reducerea emisiilor în procesul de fabricație

În 2019, PepsiCo a obținut 100% energie electrică regenerabilă pe nouă piețe europene – Spania, Belgia, Portugalia, Italia, Regatul Unit, Olanda, Germania, Grecia și Polonia. Aceasta include instalații de energie solară la fața locului la uzinele PepsiCo’s Rotterdam (NL), Carregado (Portugalia), Atena (Grecia), Limassol (Cipru) și Tarsus (Turcia). În 2019, uzina Tropicana de la PepsiCo din Zeebrugge (Belgia) a instalat o nouă eoliană la fața locului, care va genera aproximativ 40% din consumul total de energie electrică al uzinei, economisind aproximativ 4.232 de tone de CO2.

Recent, PepsiCo a început operațiunile la noua sa fabrică de gazpacho Alvalle din Murcia din Spania, care a fost proiectată pentru a produce mai mult, folosind tot mai puține resurse. Instalația va reduce consumul de energie cu 20% și consumul de apă cu 30% comparativ cu instalația anterioară și va avea aproape zero deșeuri. Aceste îmbunătățiri au fost realizate prin folosirea iluminatului natural, eficiența energetică ridicată a echipamentelor în toate zonele și recuperării apei pluviale, care poate fi folosită pentru irigarea grădinii și curățarea drumurilor. Noua uzină folosește de asemenea energie electrică din surse 100% regenerabile și încorporează cazane de înaltă eficiență, panouri solare pentru apă caldă și panouri fotovoltaice pentru generarea de energie electrică. În întreaga rețea de producție, PepsiCo va continua să investească în surse regenerabile și va folosi resursele echipelor sale pentru a conduce schimbări de comportament și a promova metode mai eficiente.

Crearea unei economii circulare pentru ambalaje

Plasticul este un material de ambalare ușor și extrem de util, care ajută la păstrarea alimentelor în siguranță, la îndemână și la prețuri accesibile, însă doar 14% din cele utilizate sunt reciclate eficient.

În 2019, PepsiCo și-a îmbunătățit sticlele de plastic și a încercat un proces numit ”încărcare compactă” care face ca snacks-urile să se așeze în partea de jos a sacului în timpul ambalării. Prin aceasta, PepsiCo a reușit să limiteze cantitatea de ambalaje utilizate. PepsiCo lucrează, de asemenea, la creșterea cantității de PET reciclat pe care îl folosește în sticlele de plastic, cu obiectivul de a ajunge la o proporție de 50% PET reciclat în sticlele din toată UE până în 2030. În 2019, compania a făcut progrese în ceea ce privește reinventarea modului în care produsele noastre sunt livrate consumatorilor, prin extinderea activității noastre SodaStream. Noile arome Pepsi by SodaStream vor fi lansate pe anumite piețe europene până în 2020, inclusiv în Norvegia, Suedia, Germania și Franța.

Foto: © Monticelllo | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: