În România o mașină la mâna a doua se vinde în 4 până la 9 săptămâni, conform cercetărilor realizate de compania de date auto carVertical.
Mii de mașini second hand apar zilnic pe portalurile de anunțuri din România, de la hatchback-uri de dimensiuni mici până la SUV-uri de lux. Chiar dacă până și modele cele mai rare își găsesc în cele din urmă un nou proprietar, timpul mediu necesar pentru a vinde un vehicul la mâna a doua variază.
Potrivit carVertical, românii preferă mașinile din clasa economică, deoarece aceste modele și-au găsit cel mai rapid proprietari noi. Cu toate acestea, pentru a vinde anumite modele poate dura peste două luni.
„Cererea de mașini rulate de bună calitate este încă foarte mare pe piața din România, iar oferta nu este pe măsură. În teorie, acest lucru ar trebui să scadă numărul de tranzacții și să afecteze timpul de vânzare a mașinilor în general. De asemenea, arată că oamenii preferă să aleagă vehicule mai fiabile și explică de ce modelele menționate mai sus se vând mai repede decât altele.”
Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical
Din top 5 mașini cele mai vândute din România toate provin din Japonia, fiind produse de Honda, Suzuki și Mitsubishi. Este nevoie în medie de 25,7 zile pentru a vinde o Suzuki Grand Vitara, care este mașina cel mai rapid vândută din țară. Această mașină oferă șoferilor capabilități SUV și este și destul de ieftină, ceea ce o face o alegere populară pe piața mașinilor second hand.
Grand Vitara este urmată de Honda Accord (26,3 zile), Honda Civic (26,5 zile), Suzuki Swift (26,5 zile) și Mitsubishi ASX (27 de zile).
Aceste modele au o reputație bună în rândul șoferilor, ceea ce duce la o crește a cererii. Asta ca să nu mai vorbim că toate sunt accesibile ca preț. Dintre toate mașinile vândute în România, vehiculele din clasa economică își găsesc cel mai rapid un cumpărător.
Nu toate mașinile își găsesc rapid o casă nouă – vânzarea unor modele necesită timp și răbdare. Vehiculul care se vinde cel mai greu în România este Porsche Taycan, stând 66,9 de zile în medie pe piață.
Jeep Renegade (52,5 zile), Kia Niro (51,8 zile) și Alfa Romeo Stelvio (51,1 zile) sunt, de asemenea, mașini care necesită mai mult timp pentru a le vinde. La mică distanță în spatele lor un alt Porsche și-a asigurat locul 5 – Porshe 911, vândut în medie în 48,3 zile.
În general, mașinile de lux și de clasă premium sunt mai greu de vândut, deoarece doar o mică parte din șoferi își pot permite să cheltuiască zeci sau chiar sute de mii de euro pe un vehicul. Multe mașini de lux ajung în România din țările occidentale, deoarece selecția acestor modele direct de pe piașa autohtonă este limitată. Acest lucru aduce riscuri suplimentare pentru cumpărători, deoarece fraudarea kilometrajului și daunele ascunse sunt probleme încă destul de comune pe piața mașinilor second hand.
Deși s-ar putea presupune că este mai ușor să vinzi modelele populare, în realitate nu este acesta întotdeauna cazul. De exemplu, pentru a vinde un Volkswagen Golf în România este nevoie, în medie, de 31 de zile. Oferta de Golf-uri pe piață este mare, prin urmare vânzătorii trebuie să dea dovadă de răbdare până găsesc un cumpărător.
Diferite modele ale aceluiași producător se vând, de asemenea, diferit. De exemplu, Dacia Logan își găsește un proprietar nou în 4 săptămâni (28,7 zile), în timp ce este nevoie de o săptămână în plus (34,8 zile) pentru a vinde o Dacia Lodgy.
Mărcile populare precum BMW se situează undeva la mijloc, ilustrând faptul că mulți cumpărători sunt pretențioși și nu se grăbesc să cumpere prima mașină care le apare în față pe portalurile de anunțuri.
„Piața de mașini second hand din România suferă în continuare de consecințele cauzate de războiul în curs de desfășurare al Rusiei în Ucraina. Pe măsură ce lanțul de livrare a mașinilor noi este întrerupt, acest lucru afectează și piața de mașini second hand. Nu este clar când se va îmbunătăți situația, ceea ce duce la o căutare mai lungă și mai complicată pentru mașinile second hand”, spune Matas Buzelis.
Cu toate acestea, menținerea unei mașini în stare bună va crește șansele ca procesul de vânzare să se desfășoare mai ușor și mai rapid. În caz contrar, până să-ți iei rămas bun de la o mașină veche și să parchezi una nouă în locul ei în garaj poate dura ceva vreme.
Foto 240353918 © Andrey Sayfutdinov | Dreamstime.com
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…