Ce limbi străine învață corporatiștii
Reading Time: 2 minuteAnul 2016 a adus o creștere de 27,04% pentru cursurile corporate de limba engleză, franceză, germană sau limba română pentru străini, potrivit datelor Centrului de Limbi Străine A_BEST. Pe parcursul anului, cursurile de limba germană au reprezentat 35,35% din totalul cursurilor achiziționate de companii.
În ceea ce privește cursurile de limba franceză și engleză, procentele sunt de 34,34%, respectiv 17,50%. De asemenea, în rândul persoanelor fizice, cele mai solicitate cursuri au fost cele de limba engleză, nivel pre-intermediar, precum și limba germană, nivel începător.
Principalele companii care investesc în acest tip de serviciu, conform Centrului de Limbi Străine A_BEST, vin din industriile IT, Banking, Pharma, Retail, Asigurări sau Transporturi, iar fiecare dintre ele are în vedere câteva criterii, atunci când vine vorba de alocarea bugetului. Printre acestea se numără nevoia imediată, în cazul unui anumit proiect sau nevoia pe termen lung, în cazul în care compania este partener cu/deținută de o companie străină.
De asemenea, unele companii oferă cursurile de limbi străine ca beneficiu pentru angajații care se remarcă în decursul anului, pentru a contribui la dezvoltarea lor personală.
Cursurile de limba germană au reprezentat 35,35% din totalul cursurilor achiziționate de companii în 2016.
„Și în 2016 am observat o creştere în ceea ce priveşte numărul proiectelor de cursuri de limbi străine pe care le-am organizat, în special pentru companiile multinaţionale. Solicitările au crescut ca urmare a extinderii proiectelor noastre şi în alte oraşe, precum Cluj-Napoca, Timişoara sau Brașov. În materie de training în zona limbilor străine, cursurile de limba germană vor fi la mare căutare și în 2017, precum și serviciile de audit lingvistic, un proces externalizat de tot mai multe companii”, declară Aura Ipate, Director General al Centrului de Limbi Străine A_BEST.
Un criteriu important pe care companiile îl urmăresc atunci când sunt în căutare de furnizori de cursuri de limbi străine îl reprezintă acreditările, naționale sau internaționale, care oferă o garanție a calității serviciilor lingvistice.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz