Ce isi doresc romanii de Black Friday?
Reading Time: 2 minuteTelevizoarele, electrocasnicele mici si telefoanele mobile sunt in topul preferintelor romanilor pentru cosul de cumparaturi de anul acesta de Black Friday, potrivit unui studiu Millward Brown Romania.
Foto: © Weerapat Wattanapichayakul | Dreamstime.com
Anul acesta, de Black Friday, cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre doua si trei produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014. Pe aceasta lista, televizoarele au fost mentionate de 40% dintre respondenti, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau robotii de bucatarie, si telefoanele mobile (22%). Masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor pentru Black Friday, fiind amintite de 18%, respectiv 17% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.
Profilul cumparatorilor
Conform studiului, anul acesta, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere ceva de Black Friday (“probabil voi cumpara” sau “sigur voi cumpara”). Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane si-au exprimat dorinta de a cumpara un produs de Black Friday anul acesta. Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns anul acesta la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.
Segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii (cei intre 24 – 34 de ani). Fata de media generala de 59% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca „sigur sau probabil vor cumpara”, in cazul barbatilor media urca la 63%, iar in cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferente fiind semnificative statistic, la un nivel de incredere de 95%.
Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei, arata astfel:
Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabila este scaderea semnificativa a numarului celor care iau in calcul Domo.
Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada: 4 noiembrie – 5 noiembrie 2015. Eroarea de esantionare este de +/-2,2%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz