Ce am învățat? Este întrebarea pe care fiecare manager ar trebui să și-o adreseze după fie care proiect și un exercițiu util de făcut din când în când. Iată lecțiile învățate de Angela Crețu în 20 de ani de experiență de management, în peste 20 de țări.
Smerenie
Da, chiar smerenie, combinația aceea de modestie cu înțelepciunea că nimic nu se învârte în jurul tău. Contrar aparențelor, smerenia este o sursă imensă de energie și putere în a mișca lucrurile.
Stăpânire de sine
Terorism, violențe, amenințări, reglementări schimbate peste noapte, corupție, incendiu, inundații – le-am avut pe toate în meniul surpriză al managerului în piețe emergente. Mă dau un pas în spate, pun oamenii în focus absolut și restul într-o abordare structurată cu mintea la rece. Atât timp cât nu moare nimeni, în business există soluție pentru orice.
Curiozitate vie
Am învățat că trebuie să mă învăț și dezvăț încontinuu, că fiecare situație cere repoziționare. Întrebările active cu poftă de explorare și apetit de acțiune conectează resurse, oameni, procese și îmi construiesc o credibilitate mai puternică decât afirmațiile din experiența anterioară.
Libertate
Am învățat să mă eliberez de frici: de a-mi pierde jobul, de a nu fi promovată, de a nu fi plăcută de toată lumea. Cu fiecare eliberare mi-am recâștigat bucuria de a fi eu însămi, de a-mi trăi prezentul cu intensitate și de a construi relații autentice și experiențe valoroase. Ca într-o lege ciudată a atracției, cu cât m-am concentrat mai puțin pe următorul titlu, cu atât mai mult mi-a accelerat avansul în carieră.
Integritatea ca măsură absolută
Integritatea mi-a fost compas și nu m-am rătăcit niciodată, deși calea pe care m-a ghidat nu a fost chiar cea mai ușoară. Am toleranță zero față de orice fel de compromis al eticii în orice fel de relație profesională sau personală și trăgând linie cred că am câștigat mult mai mult decât am pierdut.
Conectivitate
Eu nu sunt un lider în topul vreunei piramide, eu aduc cu adevărat valoare doar dacă relaționez cu profesioniștii și resursele care mă înconjoară ca un conector și un multiplicator al impactului potențialului lor. Mă străduiesc mereu să ies din capătul vreunui lanț și să mă poziționez ca un punct pulsator de energie într-o rețea de experți fără ierarhii rigide – asta încerc să îi învăț și pe cei din jurul meu, mulți încă se agață cu disperare de structuri de putere iluzorii fără sens în noul context de piață.
Sens dincolo de cifre
Da, responsabilitatea mea este să aduc profit acționarilor, în creștere și sustenabil. Sensul vine cu faptul că în Avon sunt parte a unui fenomen, a unei mișcări pentru sănătatea, demnitatea și egalitatea la șanse a femeilor, și asta m-a ținut implicată și cu sufletul, nu numai cu mintea și timpul meu.
Iubire de oameni
Am împărtășit și trăit povești de viață cu femei din aproape toate colțurile lumii, din religii, culturi și situații atât de diferite încât mi-a dispărut aroganța comparației “ca noi, ca ei”. Am învățat să explorez diferențele cu respect și cu o curiozitate flămândă căutând punctele comune și iubind diversitatea așa cum iubesc viața însăși.
Identitate
Mi-a devenit clar, și spre norocul meu destul de devreme, că ceea ce scrie pe cartea mea de vizită e doar o responsabilitate și nicidecum un drept sau o identitate.
Valoarea se câștigă în fiecare zi
De ce m-ar alege pe mine liderul lor, produsul lor? Mă întreb disciplinat în fiecare zi și pregătită să o iau de la început. Întrebarea asta mă ajută să revalidez dacă ceea ce am învățat sau oferit ieri mai are sens astăzi. E o întrebare care ține un lider aproape de echipa sa și aproape de piața pe care o servește.
Angela Crețu are 20 de ani de experiență de management în peste 20 de țări. În prezent, este Group Vice President în cadrul Avon pentru Europa Centrală, regiune care reprezintă aproape un sfert din businessul Avon, cu o cifră de afaceri de peste 500 milioane de dolari. Regiunea cuprinde 19 țări, printre care și România, și are o cotă de piață de top pentru portofoliul companiei. După câțiva ani în alte industrii, și-a început cariera în industria de cosmetice, în Avon, în vânzări, iar după câțiva ani a făcut parte din echipa care a lansat Avon în Serbia și Muntenegru. Au urmat apoi, în cariera sa, funcții ca General Manager al Avon România, Vicepresident Global Business Innovation la New York și Group Vicepresident în trei din șase regiuni ale portofoliului global Avon.
Este absolventă a Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică din cadrul Academiei de Studii Economice din București.
Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…
La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…
Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…
Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o…
Asociația OvidiuRO a lansat de curând, împreună cu Kaufland România, inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului…
Dental Elite, lanț de clinici ce oferă tratamente dentare complete în București și Brașov, se extinde prin lansarea celei de-a…