Ce hypermarketuri prefera romanii?
Reading Time: 3 minuteKaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate hypermarketuri in ultimele 12 luni (81%), iar urmatoarele doua locuri sunt ocupate de Lidl si Auchan, cu 77% si, respectiv, 65%, potrivit unui studiu CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna februarie 2015.
Foto: © Bandesz | Dreamstime.com
In ceea ce priveste magazinele vizitate cel putin o data in ultima luna, tot Kaufland ocupa prima pozitie (62%). Lidl se situeaza pe cea de-a doua, cu 54%, urmat de Auchan, cu 40%.
Aceleasi trei branduri se regasesc si in clasamentul magazinelor vizitate cel mai des in ultima luna: Kaufland – 24%, Lidl – 14%, Auchan – 10%.
Intrebati care este magazinul din care au facut ultima data cumparaturi de produse alimentare, bauturi, produse de ingrijire personala, produse de uz casnic, tigari sau cafea, se remarca orientarea romanilor din mediul urban catre aceleasi trei hypermarketuri: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).
Acelasi studiu arata ca doi din trei romani prefera sa realizeze cumparaturile necesare gospodariei impreuna cu cineva, in timp ce unul din trei romani alege sa mearga singur.
La ultima vizita efectuata in magazin, romanii au optat pentru fructe si/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificatie (61%), dulciuri si/sau deserturi (47%) si bauturi non-alcoolice (47%).
„Analizand comportamentul de cumparare in ceea ce priveste categoria lactatelor, au fost constatate diferente semnificative atat pe categorii de varsta, cat si venit personal”, declara Ioana Bogus, Client Service Manager, Exact Cercetare si Consultanta.
“Astfel, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumparaturi facute in procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media nationala), in timp ce persoanele intre 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre aceasta categorie de produse (73% / vs / 64% media nationala). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achizitionat de asemenea lactate in procent de 73% la ultima vizita in magazin, cu 11% peste media nationala”, mai adauga Ioana Bogus.
Cu ocazia ultimelor cumparaturi realizate, cei mai multi romani au cheltuit intre 50-100 de lei.
26% dintre romanii din mediul urban au alocat un buget cuprins intre 50-100 de lei ultimelor cumparaturi realizate, in timp ce 25% un buget cuprins intre 100-200 de lei.
18% dintre cumparatori au avut la dispozitie sume mai mici, situate intre 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse intre 200-300 de lei. Doar 8% dintre oraseni au cheltuit la ultima vizita in magazin peste 300 de lei.
Suma cheltuita insa in medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumparate, bauturi, produse de ingrijire persoanala, produse de uz casnic, tigari sau cafea este de 137,2 lei.
De ce tin cont romanii atunci cand se orienteaza spre un anumit magazin?
Atunci cand s-au orientat catre magazinul din care au facut ultima data cumparaturi, romanii au tinut in primul rand cont de preturile convenabile (87%), calitatea produselor (86%) si varietatea produselor proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important insa pentru tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani (75%, cu 9% mai putin comparativ cu media nationala), in timp ce pentru persoanele cu varste cuprinse intre 40-60 de ani acesta conteaza in procent de 90% (cu 6% peste media nationala si 15% peste procentul inregistrat in randul tinerilor).
Studiul vizeaza valul de februarie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1033 respondenti, dintre care 991 isi fac cumparaturile necesare gospodariei singure sau impreuna cu cineva. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat via internet.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz