Ce greșeli fac companiile când își relansează site-ul
Reading Time: 2 minuteDe la schimbarea structurii de link-uri fără un plan de redirecționare, la lipsa atenției acordate conținutului, companiile fac o serie de greșeli atunci când își relansează site-ul. Agenția five elements digital arată care sunt cele mai frecvente greșeli pe care companiile le fac când își relansează site-ul.
Dacă mecanismul de relansare nu ia în calcul toți factorii, afacerea respectivă poate încasa o lovitură destul de puternică în ceea ce privește indexarea în motoarele de căutare, ceea ce poate duce la pierderi financiare considerabile.
În cazul relansării site-ului, clienții five elements digital au avut cel mai des nevoie să adauge opțiuni noi pentru a îmbunătăți experiența de utilizare pentru vizitatori sau să migreze către o platformă nouă (de e-commerce sau administrare a conținutului) care putea furniza funcționalități mai performante și necesare.
Iată cele mai frecvente greșeli care pot duce la penalizări în indexare:
- Schimbarea structurii de link-uri fără un plan de redirecționare – Acest demers poate avea consecințe grave la nivelul întregului site. Orice decizie de modificare, migrare și relansare a unui site să se ia împreună cu specialiști SEO care pot evalua corect impactul.
- Ștergerea conținutului – Conform five elements digital, decizia de a elimina conținut trebuie calculată cu atenție. Motivele pentru ștergere sunt numeroase, de la produse care nu mai sunt în ofertă și imagini care nu mai sunt de actualitate până la recenzii sau comentarii publicate de clienți pentru produse retrase din portofoliu. Conținutul e însă unul dintre pilonii cruciali pentru strategia SEO. Astfel, mutarea sau eliminarea oricărei componente din cadrul acestuia poate avea efecte serioase.
- Implementarea scroll infinit sau adăugarea unui buton de „Încarcă mai mult” fără o analiză SEO aprofundată – Astfel de funcționalități riscă să ducă la o îngropare a conținutului pentru motoarele de căutare. În egală măsură, dezvoltarea unui site nou trebuie să țină cont că deși Google poate gestiona fără probleme JavaScript, timpul este mai lung decât în cazul structurilor clasice HTML. Totodată, e o greșeală folosirea infrastructurii CSS pentru implementarea imaginilor importante în dauna HTML.
- Subtitlurile H1 până la H6 folosite ca un element de design, în loc de a structura ierarhic informația – Acestea oferă un mod simplu și eficient pentru utilizatori de a găsi ce caută. Totodată, arhitectura informației nu trebuie să fie supraîncărcată cu link-uri de navigare.
- Folosire diferențiată a meta-etichetelor și a structurii de organizare a conținutului între versiunea desktop, mobil și AMP – Mare parte din acestea nu sunt vizibile utilizatorului final, dar ajută motoarele de căutare să indexeze mai eficient site-ul.
- Conținut diferit pe mobil versus desktop – Reducerea sau diferențierea conținutului afișat pe mobil față de versiunea desktop este o mare greșeală. În prezent, cei mai mulți oameni navighează pe internet și descoperă produse noi prin intermediul dispozitivelor mobile. Tocmai de aceea e important să aibă acces rapid la informațiile pe care le caută.
Ghidul five elements digital pentru o migrare și relansare eficientă a site-ului poate fi consultat și pe blogul agenției pentru și mai multe informații.
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz