Finanțe

Ce faceți în cazul unui accident auto în afara țării?

Reading Time: 3 minute

Biroul Asigurătorilor Auto din România, în parteneriat cu Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Poliția de Frontieră, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor și Academia Titi Aur demarează, începând de mâine, un proiect-pilot de informare a șoferilor în legătură cu pașii pe care trebuie să îi urmeze în cazul producerii unui accident auto în străinătate.

 Ce faceți când sunteți implicat într-un accident în afara țării?

-Completați cu atenție toate rubricile formularului Constatare amiabilă de accident și urmăriți ca și celălalt șofer să facă acest lucru, sau așteptați să vină autoritățile competente, dacă legislația țării respective impune acest lucru. Formularul Constatare amiabila de accident trebuie sa fie cat mai complet si lizibil completat.

-Pentru informații suplimentare puteți contacta biroul național din statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul (datele de contact ale birourilor naționale le găsiți pe verso documentului Carte Verde).

Pliantele proiectului de informare oferă mai multe detalii despre pașii care trebuie urmați. De asemenea, găsiți informații pe www.asiguropedia.ro

Proiectul vizează informarea conducătorilor auto care părăsesc teritoriul României prin intermediul unor pliante distribuite în trei dintre cele mai tranzitate puncte de trecere a frontierei în perioada verii: Vama Veche, Negru Vodă și Nădlac. Aceasta este doar prima etapă a unei campanii ample de informare cu privire la asigurarea Carte Verde, mai multe acțiuni care să vină în sprijinul posesorilor de asigurare RCA urmând să fie realizate anul viitor, când este vizată și atragerea mai multor parteneri din zone diferite de interes, care să contribuie la popularizarea informațiilor.

Pliantele conțin detalii despre asigurarea Carte Verde, țările unde aceasta este valabilă, precum și modul în care poate fi utilizată, în cazul producerii unui accident auto în afara granițelor țării.

Începând de mâine, pliantele vor fi distribuite după următorul program:

  • 24 și 25 august – punctul de trecere a frontierei Negru Vodă.
  • 26 și 27 august – punctul de trecere a frontierei Vama Veche.
  • 28 și 29 august – punctul de trecere a frontierei Nădlac.

“Obiectivul BAAR, instituția în ale cărei atribuții intră gestionarea asigurării Carte Verde, este informarea corectă și completă a conducătorilor auto cu privire la drepturile, dar și obligațiile pe care le au atunci când călătoresc în străinătate și sunt implicați într-un accident auto. Prin intermediul acestei campanii, ne-am propus să venim în sprijinul șoferilor, oferindu-le un ghid complet care conține informații ușor de înțeles și aplicat. Este prima campanie în acest sens demarată de BAAR și cu siguranță vor urma multe alte inițiative orientate pro-client”, a declarat Mădălin Roșu, președintele BAAR.

„Acest proiect dă startul unor campanii de informare a clienților și ne dorim ca, împreună cu toate instituțiile partenere, prin punerea în comun a eforturilor, să contribuim la creșterea nivelului de educație financiară și rutieră și, desigur, în câțiva ani să se înregistreze o scădere semnificativă a numărul de accidente rutiere de pe străzile din România”, a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

“Educarea și informarea corectă a consumatorilor este o prioritate și o preocupare constantă a UNSAR. Astfel, implicarea în această campanie a venit ca un demers firesc: dorim să oferim consumatorilor de asigurare toate informațiile de care au nevoie despre produsele utilizate”, a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

“Protecţia consumatorilor şi educaţia financiară reprezintă obiective strategice pentru ASF. Este fundamental ca toţi consumatorii de produse financiare non-bancare să fie informaţi corect, complet şi la timp, în legătură cu drepturile pe care le au. Considerăm că astfel de campanii au un rol informativ important şi de aceea ASF îşi manifestă deschiderea totală pentru asemenea parteneriate care vin în sprijinul consumatorilor”, a declarat Călin Rangu, director Direcția Relații cu Publicul, Petiții și Educație Financiară în cadrul ASF.

Oana Voinea

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

2 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

2 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

4 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

6 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

7 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

9 ore ago