Ce cred românii despre prioritățile fondurilor UE de redresare
Reading Time: 2 minuteRomânii consideră, într-o proporție semnificativ mai mare față de media europeană, că serviciile publice digitale, competențele digitale și accesul la internet în bandă largă sunt aspecte importante pentru redresare, potrivit unui nou sondaj al Vodafone Institute și realizat de Kantar, care a cuprins 15.000 de cetățeni europeni din 15 țări. Românii au acordat cea mai mare importanță comparativ cu alte țări pentru serviciile publice digitale (86%), competențele digitale (82%) și adoptia tehnologiilor digitale de catre companii (80%).
Europenii sunt sceptici
Cu 20% din Fondul de Redresare și Reziliență direcționat către digitalizare, există o convergență clară între prioritățile Comisiei Europene și cetățenii europenii, potrivit acestei noi cercetări. Cu toate acestea:
• 32% dintre românii chestionați sunt sceptici cu privire la faptul că toți banii alocați vor ajunge în ariile promise și vor fi direcționați, în schimb, către planuri de salvare pentru diverse industrii, scheme de suport financiar și scheme pentru susținerea competitivității afacerilor;
• Cetățenii din Germania, Grecia, Ungaria și Marea Britanie sunt cei mai sceptici;
• 77% dintre români cred că Fondurile de Redresare ar trebui să aibă anumite condiții de utilizare: 45% au votat pentru condiții stricte, iar 32% sunt de părere că acestea trebuie să fie mai flexibile. Evident, detaliile contează foarte mult pentru cetățeni.
Marea majoritate a românilor chestionați consideră că schema de ajutor ar trebui să susțină cu urgență sectorul de sănătate (96%), să creeze oportunități pentru întreprinderile mici (94%) și să genereze noi locuri de muncă (95%). De asemenea, românii consideră urgent în cea mai mare măsură comparativ cu celelalte țări suportul pentru educația digitală (90%), serviciile publice digitale (82%) și accesul la internet în bandă largă (79%).
”Avem o oportunitate istorică de a reconstrui economia și societatea în ansamblul său mai puternice și mai pregătite pentru viitor, accelerând transformarea digitală în sectoare cheie precum educația, sănătatea, serviciile publice. Rezultatele acestui studiu îndeamnă, o dată în plus, la colaborarea strânsă dintre sectorul public și privat, într-un efort comun, pentru a răspunde în mod eficient așteptărilor românilor de a folosi această oportunitate pentru a realiza o transformare în profunzime și pentru a construi societatea digitală, bazată pe incluziune. La Vodafone rămânem consecvenți rolului nostru de a menține societatea conectată și de a contribui la creșterea rezilienței societății și a mediului de afaceri prin digitalizare”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz