Câți utilizatori de internet sunt în România
Reading Time: 2 minuteRomânii au din ce în ce mai multe televizoare smart, pe care le conectează la internet și urmăresc astfel conținutul digital. Un motiv pentru creșterea numărului de televizoare smart este dat de scăderea prețului și extinderea gamei de produse.
Rezultatele sondajului efectuat de Frames anunță și că românii preferă electrocasnicele smart sau dispozitivele pentru automatizarea casei.
Peste trei sferturi din case sunt conectate la internet
Potrivit datelor INS, peste trei sferturi (78,2%) dintre gospodăriile din România au avut acces la rețele de internet în 2020. Cifra este cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în 2019.
Ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au utilizat internetul cel puțin o dată a ajuns la 85,9%. Cifra este cu 3,6 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent.
În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet. Numărul utilizatorilor de internet din România a crescut cu 133 mii (+0,9%) între 2020 și 2021.
”Internet of Things a devenit realitate în România. Românii au acceptat cu o deschidere extraordinară noile tehnologii, dovadă stau vânzările de gadgeturi inteligente, de la smartwatch-uri, brățări de fitness, aplicațiile și tehnologiile pentru mașină și casă.
Pe fondul extinderii gamei de produse și a scăderii prețurilor, televizoarele smart, de exemplu, au devenit o prezență obișnuită în casele românilor, alături de electrocasnicele smart, sistemele de supraveghere video sau dispozitivele pentru automatizarea casei.” afirmă Marius Hărătău, managerul FACTORY 4.0.”Este un semnal încurajator care arată că românii, societatea românească în general, este deschisă pentru adoptarea noilor tehnologii, a economiei viitorului, iar acest avantaj ne-ar putea aduce o evoluție pozitivă în viitor”, a mai spus acesta.
Barometrul ”RomanianApp. Cum au influențat aplicațiile mobile viața românilor” a fost dezvoltat de compania de consultanță Frames, la comanda FACTORY 4.0, pe un eșantion de 650 de respondenți, în perioada 6-9 mai 2021.
Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email. Profilul respondenților a fost reprezentat de 56% bărbați și 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 și 54 ani.
FACTORY 4.0 reprezintă o platformă de sustinere a competențelor angajaților din industria românească pentru digitalizarea companiilor prin dezvoltarea competențelor resursei umane, susținută de companii de tehnologie de renume, precum Bosch Rexroth, Phoenix Contact, Kuka, ifm electronic și Dell Technologies.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz