Programul ”Litoralul pentru toți” promite reduceri de până la 70% la cazări, începând cu 1 septembrie, dar mulți români spun că nu vor putea profita de acestea din diverse motive, potrivit unui studiu derulat de Reveal Marketing Research.
Astfel, doar 1 din 4 români alege să profite de aceste oferte, în condițiile în care 75% dintre români au auzit de inițiativa ”Litoralul pentru toți”.
Dintre cei care cunosc campania ”Litoralul pentru toți”, jumătate (49%) sunt încântați de această inițiativă, în special reprezentanții Generației Z cu vârste cuprinse între 18-24 ani (73%) și cei cu venituri mici sub 3000 de lei (55%).
În ceea ce privește intențiile de călătorie pe litoralul românesc în această perioadă, 24% dintre români afirmă că vor beneficia de oferta „Litoralul pentru toți” și vor merge cu siguranță la mare, în timp ce 19% încă nu s-au decis.
Pentru acest extrasezon, principalele stațiuni de pe litoral preferate de turiști sunt Mamaia (36%), Eforie Nord (32%), Costinești (26%) și Vama Veche (20%).
O analiză mai detaliată arată că stațiunile Mamaia și Eforie Nord sunt mai populare în rândul persoanelor cu vârste între 35-44 ani, înregistrând procente de 43% și, respectiv, 38%. Aceste date sugerează că aceste destinații oferă facilități și activități mai atractive pentru familiile și turiștii din această categorie de vârstă.
Pe de altă parte, Costinești și Vama Veche atrag în special tinerii, aceste stațiuni fiind cunoscute datorită atmosferei lor animate și vieții de noapte active. Așadar, Costinești este o destinație mai atrăgătoare pentru tinerii între 18-24 ani (39%), în timp ce Vama Veche este preferată în mai mare măsură atât de cei între 18-24 ani (35%), cât și de tinerii între 25-34 ani (31%).
Ofertele de cazare incluse în programul Litoralul pentru toți din acest an sunt considerate conforme cu așteptările de către 66% dintre respondenți. Cu toate acestea, 28% le consideră sub nivelul așteptărilor, în special persoanele fără copii (32% comparativ cu 26% în cazul celor fără copii) și cele cu venituri sub 3.000 de lei (37%).
Peste jumătate dintre români (57% ) nu intenționează să beneficieze de ofertele programului „Litoralul pentru toți” din acest an, principalele motive fiind lipsa fondurilor (52%), preferința pentru alte destinații (38%), lipsa timpului (28%) și începerea școlii (23%).
În privința influenței pe care începerea școlii o are asupra deciziei de a profita de această ofertă, 41% dintre români consideră că acest factor contează destul de mult sau foarte mult. Această influență este mai pronunțată în rândul tinerilor între 18-24 de ani (60%), persoanelor cu vârste între 35-44 de ani (52%) și celor care au copii (61% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 22-27 august 2024, pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.056 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Foto: © Wirestock – Dreamstime.com
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…
Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…
Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…