Dacia a ajuns pe locul 10 în Europa pe segmentul de vehicule personale la finalul anului 2023. Marca românească a urcat patru poziții în clasamentul vânzărilor de anul trecut pe piața de vehicule personale și utilitare (VP + VU), ajungând pe locul 11.
Pe plan global, Dacia a avut o creștere de 14,7%, până la 658.321 unități vândute în 2023. Marca a vândut 562.890 de vehicule în Europa. Această performanță a permis Dacia să atingă nivele record ale cotelor sale de piață în Europa: 3,8% pe piața VP+VU (o creștere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022), 4,3% pe piața VP (o creștere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022), 8,3% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice (o creștere de +0,7 pt).
Dacia s-a clasat anul trecut pe locul 2 în Europa în clasamentul vânzărilor către clienții particulari, baza principală de clienți a mărcii.
Rezultatele Dacia sunt susținute de o nouă identitate de marcă, structurată în jurul a 4 modele de bază. Dacia Sandero continuă să fie cel mai vândut model către clienții particulari în Europa, menținând această poziție începând cu anul 2017. Vânzările totale ale modelului s-au ridicat la 269.899 unități, în creștere cu 17,6% față de anul precedent.
Cu 200.633 unități vândute (+1,7% față de 2022), Dacia Duster își menține poziția pe podiumul celor mai vândute modele SUV de pe piața europeană.
Dacia Jogger își continuă evoluția ascendentă și se clasează pe prima poziție în Europa în clasamentul modelelor de segment C (exceptând SUV), cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice, cu 94.095 unități în 2023, o creștere de 65,6%.
Cu 61.803 unități vândute în total, Dacia Spring este în creștere cu 26,4% față de 2022 și își menține poziția a treia în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Noutățile Dacia pentru 2024 includ noua Dacia Duster, care va putea fi comandată începând din martie 2024, o nouă versiune Dacia Spring 100% electrică cu un nou design exterior și interior, care va fi comercializată în vara anului 2024. La finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul său model de segment C.
Vânzările la nivel mondial ale Renault Group au ajuns la 2.235.345 de unități în 2023, înregistrând o creștere de 9% față de anul precedent.
Renault este cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume, cu o creștere de +9,4% la nivel mondial, înregistrând 1.548.748 unități vândute. Pe piața din Europa, vânzările mărcii Renault au crescut cu +19,3%. Brandul Alpine a avut creștere de 22,1%, cu 4.328 unități vândute.
În Europa, vânzările mărcii Renault au crescut cu 19,3%, la 977.635 de unități (autoturisme + vehicule utilitare). Renault a depășit creșterea pieței europene (+13,9%) și și-a majorat cota de piață, urcând de pe locul 5 pe locul 2 în clasamentul european al mărcilor. Spania (30%), Italia (+37%) și Marea Britanie (+51%) sunt piețele care au contribuit cel mai mult la această creștere.
Renault este totodată lider pe piața europeană de vehicule utilitare , cu o creștere de 25,7%, pe o piață care a progresat cu 15,3%. Kangoo/Express (+32,4 %) și Master (+14,5 %) sunt lideri în segmentele lor respective.
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…
Paradis Hotels & Resorts a preluat Hotel Zenith Conference & Spa din Mamaia crescând la 12 numărul unităților de cazare…
Cunoscut ca „nașul sustenabilității”, John Elkington este un pionier în domeniul sustenabilității și responsabilității corporative. Dezvoltator al conceptului de „Triple…
PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…
Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…
Schneider Electric anunță lansarea noii game de lămpi de lucru profesionale cu LED, Thorsman Premium, concepute special pentru a răspunde…