Finanțe Interviuri

Cătălina Roman, CEC Bank: Când istoria se împletește cu inovația

16 sept. 2024 4 min

Cătălina Roman, CEC Bank: Când istoria se împletește cu inovația

Reading Time: 4 minute

Pentru un brand cu o istorie de 160 de ani, cum este CEC Bank, provocarea de a rămâne relevant, mai ales într-un domeniu foarte dinamic, așa cum este bankingul, nu este deloc simplă. Dar, când îmbrățișezi inovația și folosești inteligent experiența acumulată, reușești să te impui pe o piață extrem de competitivă, spune Cătălina Roman, directoare de identitate și comunicare strategică CEC Bank.

CEC este cea mai veche bancă din România, cu o istorie de 160 de ani. Ce semnifică acest lucru în 2024 și cât de important este pentru brand?

Brandul CEC este unul dintre cele mai valoroase branduri românești. Reputația se câștigă greu și se poate pierde într-o clipă, însă, la 160 de ani de la înființare, CEC este a treia bancă din România după active, este un susținător important al economiei reale și al comunităților, un lider în topul dealerilor primari și oferă una dintre cele mai bune aplicații de mobile banking de pe piață, alături de produse competitive.

Am discutat mult despre valoarea pe care o aduce „vârsta” unui brand în raport cu consumatorii și ceilalți stakeholderi. Valoarea este aceeași ca în cazul vârstei oamenilor: relevanța ei vine în primul rând din înțelepciunea acumulată și experiențele trăite. Totuși, aceasta trebuie să se reflecte în alegerile și deciziile luate astăzi. În 2024, cei 160 de ani ai CEC înseamnă experiență, stabilitate și încredere. Această istorie ne-a arătat multe și am învățat din ele. Provocarea actuală este să ne reinventăm alături de fiecare generație, păstrându-ne identitatea și rămânând, în același timp, relevanți pentru nevoile lor actuale.

Cum reușiți să împăcați diferențele dintre generații?

Acceptăm aceste diferențe. Avem clienți care își doresc interacțiuni exclusiv online și le oferim acest lucru. Pe de altă parte, există clienți care preferă să viziteze agențiile și să discute direct cu un consultant, iar noi încercăm să le oferim această experiență. Faptul că suntem „banca românilor” vine cu niște responsabilități din partea noastră.

Dacă pentru alți competitori digitalizarea și eficiența sunt priorități, la CEC Bank ne concentrăm pe digitalizare, dar și pe incluziune și susținerea tranziției la un banking digitalizat. În multe comunități, agențiile CEC Bank și terminalele multifuncționale sunt încă esențiale. De aceea, ne concentrăm pe diversificarea și adaptarea produselor, pe investițiile în tehnologie și infrastructură, precum și pe dezvoltarea modelelor hibride de distribuție și creditare alternativă. Vom surprinde clienții cu idei inovatoare, dar vom fi alături și de cei care nu sunt încă pregătiți pentru aceste schimbări.

Cum vă adaptați produsele? Care sunt cele mai solicitate?

Ascultăm clienții și încercăm să le anticipăm nevoile în funcție de stilul lor de viață. Adaptarea, flexibilitatea și viteza reacției au devenit critice într-o piață dinamică.

Avem produse de referință în portofoliu, unele dintre cele mai bune de pe piață: cardul de credit cu 24 de rate oriunde în lume, cardul de debit Multicurrency, printre primele de pe piață, care asigură accesul la conturi în lei și alte 9 valute, pachetul Student Free dedicat tinerilor și pachetul Pensionar.

De asemenea, oferim în acest moment una dintre cele mai bune oferte pentru creditele ipotecare. Pentru a rămâne relevanți, colegii din aria digitală fac actualizări frecvente la aplicația de mobile banking, asigurându-se că rămâne una dintre cele mai bune, cu funcționalități moderne.

Cât de mult este brandul CEC despre nostalgie?

Cred că brandul CEC este, în primul rând, despre bucurie și emoție, poate și puțin despre nostalgie. Mulți ne percep ca pe un brand „retro-cool”, și nu greșesc. Fundamentul brandului este acea Românie bună, pe care o purtăm cu toții în suflet și care ne oferă optimism și curaj.

Cum se reflectă cel mai bine implicarea CEC Bank în comunități?

Cea mai valoroasă contribuție a unei bănci în societate este sprijinirea educației. De la educația financiară, la cea școlară, antreprenorială, digitală și culturală, toate sunt la fel de importante. CEC a fost printre primele instituții financiare din România care a promovat educația financiară în școli și a continuat să o facă de-a lungul timpului. În ultimii ani, am contribuit la elaborarea unor manuale de educație financiară, am susținut proiecte de învățământ dual, proiecte pentru îmbunătățirea sistemului educațional din școli și pentru educația digitală și financiară a seniorilor.

În paralel, ne-am implicat în zona culturală, prin susținerea Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și a muzeului Astra, precum și în sănătate și sport. Sprijinim echipa de canotaj a României în construirea unei baze moderne de antrenament, susținem de mulți ani echipa de rugby a României și echipe de sportivi juniori în diverse sporturi, pentru a încuraja performanța și un stil de viață sănătos.

Care este cel mai importantă valoare pentru CEC Bank?

Oamenii, în primul rând. Oricât de solide ar fi planurile, strategiile, longevitatea și brandul, oamenii sunt cei care construiesc. Uneori, construcția este mai solidă, alteori mai fragilă, dar cu siguranță este rezultatul muncii lor.

Și Palatul?

Desigur, și Palatul. Este o bijuterie arhitectonică, una dintre cele mai admirate și fotografiate clădiri din București. Însă tot oamenii îl însuflețesc. Un exemplu este colega mea, Domnica Ciobănescu, care lucrează la CEC Bank de 30 de ani. Ea este o enciclopedie, iubește istoria palatului, îi știe toate cotloanele, toate secretele și oferă cele mai captivante tururi private alături de Fundația Calea Victoriei. A prezentat Palatul CEC poate deja unor mii de vizitatori de-a lungul timpului.

Deși mulți ne sugerează să transformăm Palatul într-un muzeu cu acces liber, acesta rămâne sediul băncii, o clădire funcțională, unde accesul este limitat și securizat. Cu toate acestea, organizăm periodic „porți deschise” si oferim prioritate grupurilor de copii.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: