Stiri

Cătălin Briciu, Linnify: „Ne propunem să fim partenerul de inovație al companiilor și să contribuim la propulsarea mediului de afaceri românesc”

28 feb. 2024 4 min

Cătălin Briciu, Linnify: „Ne propunem să fim partenerul de inovație al companiilor și să contribuim la propulsarea mediului de afaceri românesc”

Reading Time: 4 minute

Într-o lume în continuă schimbare și evoluție, inovația devine motorul principal al progresului și al succesului în mediul de business. Cu atât mai mult, în contextul actual al globalizării și al avansului tehnologic, capacitatea de a inova devine esențială pentru organizațiile care doresc să rămână competitive și să se adapteze la cerințele din ce în ce mai complexe ale pieței.

În România, cu toate că nivelul de inovare al companiilor înregistrează o creștere constantă, această componentă este mult sub nivelul așteptărilor. Conform topului realizat de agenția Națiunilor Unite, World Intellectual Property Organisation (WIPO), România se află pe locul 49.

„Inovarea constantă este necesară pentru mediul de business, având potențialul de a răspunde nevoilor pieței și de a aduce plus valoare pentru consumatori, reprezentând, în același timp, un avantaj competitiv pentru companii. În ultima vreme, observăm din ce în ce mai multe startup-uri inovatoare, care aduc elemente de noutate în piața din România, dar și la nivel internațional. De asemenea, companiile corporate încearcă să-și îmbunătățească agilitatea prin adoptarea tehnologiilor emergente și colaborarea cu startup-urile”

Cătălin Briciu, co-fondator și CO-CEO al Linnify, companie IT din Cluj Napoca

Inovarea în corporate: bariera birocrației și rezistența la schimbare

În ceea ce privește modul în care companiile inovează, se observă diferențe semnificative, pornind de la modul acestora de organizare. Companiile la nivel corporate optează în mod obișnuit pentru inovații mai progresive, cu un nivel scăzut al riscului. Cu toate acestea, se confruntă cu provocări distincte în procesul de inovare, pornind de la structura rigidă și ierarhică, îngreunând astfel fluxurile de comunicare și limitând flexibilitatea în luarea deciziilor. Această barieră poate încetini procesul de inovare și de validare a ideilor, pierzându-și elementul de noutate în piață.

pelamijloc

La polul opus, în mediul antreprenorial al startup-urilor, inovația este încurajată în mod natural. Aceste companii au capacitatea de a lua rapid decizii, facilitând implementarea și dezvoltarea soluțiilor inovative. Cu toate acestea, una dintre problemele majore cu care se confruntă startup-urile este lipsa de capital, care poate reprezenta un impediment în procesul de inovare.

„Mediul de business actual este unul dinamic, în care organizațiile, indiferent de natura sau de dimensiunea acestora, se confruntă cu provocări specifice, de la lipsa de capital, până la procese birocratice complexe. Pentru a rezolva aceste provocări, am introdus serviciul Corporate Innovation, adresat corporațiilor care doresc să-și accelereze procesul de inovare. Utilizând metodologiile de validare Linnify, testate și implementate la nivel internațional, companiile pot beneficia de o strategie care înglobează capacitatea de producție a unei corporații cu agilitatea unui start-up”

Cătălin Briciu, co-fondator și CO-CEO al Linnify, companie IT din Cluj Napoca

Linnify, sub deviza simplifying life through innovation, este o companie fondată în 2016 care a lucrat cu peste 70 de produse ale startup-urilor la nivel internațional, în țări precum România, Germania, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și Emiratele Arabe Unite. Compania are drept servicii principale dezvoltarea completă de produse software și validare de produs, introducând recent un serviciu nou, Corporate Innovation, destinat companiilor din segmentul corporate.

Corporate Innovation, soluția pentru eficientizarea procesului de inovație

Noul produs se axează pe conceptul de validare, acoperind trei etape fundamentale ale procesului de inovare corporativă. Prima este validarea ideilor, etapă în care Linnify lucrează împreună cu echipele de inovare ale companiilor pentru a valida ideile și a evalua potențialul acestora în piață. Prin intermediul unui brainstorming strategic, o cercetare aprofundată de piață și dezvoltarea conceptuală de produs, Linnify se asigură că ideile sunt pregătite pentru a fi implementate cu succes. Odată ce ideile sunt validate, compania oferă sprijin integral în planificarea și implementarea proceselor și tehnologiilor necesare. Etapa finală se concentrează pe încurajarea adoptării unei culturi de inovare și agilitate în cadrul companiilor. În acest fel, Linnify devine partenerul ideal pentru companii, oferindu-le sprijinul necesar pentru a adopta schimbarea și pentru a răspunde rapid cerințelor pieței.

„De-a lungul activității noastre am interacționat cu startup-uri care lucrau la construirea ideilor, iar după lansare constatau că acestea nu aveau succes, întrucât nu alocau suficient timp cercetării și validării nevoii produselor în piață. În anul 2020, din dorința de a aduce valoare adăugată companiilor și pentru a dezvolta produse de succes din idei inovatoare, am introdus serviciul de validare de produs. Acest diferențiator a început să fie recunoscut la nivel internațional drept validation-driven development, confirmarea necesității soluțiilor în piață. Acest serviciu a fost folosit cu peste 100 de startup-uri, în programe regionale și internaționale, folosit ca element central al intrării noastre pe piața din Austin”, explică Cătălin Briciu.

Prin implementarea acestui proces care permite validarea rapidă și eficientă a ideilor, companiile decid dacă merg mai departe sau nu cu acestea, salvând în acest fel resurse importante și costisitoare. Această metodă inovatoare aduce beneficii substanțiale pentru companii, inclusiv accelerarea procesului de testare, optimizarea investițiilor în inovație și promovarea unei culturi a inovării și agilității la nivelul organizațiilor.

„Odată cu lansarea acestui serviciu subliniem angajamentul nostru ferm de a oferi soluții integrate, adaptate cu precizie la cerințele mediului de afaceri din România, contribuind proactiv la accelerarea procesului de transformare digitală și inovare în cadrul comunității corporative din România. Pentru a veni în întâmpinarea marilor companii care doresc să eficientizeze procesul de inovare, deschidem invitația către un parteneriat de experimentare prin care companiilor pot identifica provocările în inovare și soluții optime, având la bază metodologia de validare marca Linnify”

visual advertorial parteneriat

Anul trecut, compania a demarat expansiunea la nivel internațional, începând cu Statele Unite ale Americii. Linnify deschis cel de-al doilea sediu oficial în Austin, Texas, stabilind o strânsă colaborare cu Austin Venture Association, organizație neguvernamentală ce facilitează dezvoltarea startup-urilor locale. Deschiderea sediului a reprezentat o mișcare naturală în strategia companiei, susținând șase ateliere pentru peste 100 de antreprenori americani din diverse domenii de activitate, susținuți prin procesul de validare fundamentat în The Validation Playbook. Pe plan național, Linnify a fost implicată în programe de suport, acceleratoare și incubatoare precum Innovation Labs, LevelUP (parte din INNo Accelerator), Startup Reaktor și Global Startup Cities.

Companiile care doresc să ducă inovarea la nivelul următor sunt invitate să se alăture misiunii Linnify ca parteneri de experimentare, pentru a beneficia de metodologia validată și a dobândi abilitățile necesare pentru a putea acționa cu eficiența și agilitatea unui start-up, având resursele și cadrul strategic specific companiilor de mari dimensiuni.

Array

Articole pe aceeași temă: