Cât vor cheltui românii pe comenzile online de Black Friday
Reading Time: 2 minuteMai bine de 60% dintre români au de gând să profite de reducerile de Black Friday. Dintre aceștia, 38% au un buget de până în 500 de lei, în timp ce peste 20% plănuiesc să cheltuiască până la 1.000 de lei, după cum arată un studiu realizat de glami.ro
Black Friday este, fără îndoială, unul dintre cele mai așteptate momente ale anului când vine vorba de cumpărăturile online. Însă cum plănuiesc românii să profite de reduceri în 2022? Într-un studiu realizat de www.glami.ro, o platformă de descoperire a modei din România, au fost prezentate aspecte interesante privind obiceiurile actuale de consum.
Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus.
În plus, s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%. Situația expusă reprezintă o oportunitate pentru magazinele online de a convinge cumpărătorii prin promoții relevante.
Cheltuieli impresionante, în ciuda instabilității economice
Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deși contextul actual le descurajează. 48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
Rezultatele sunt interesante și când atenția se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.
Această sumă de până la 500 de lei pentru achizițiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziția următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).
Obiceiurile de consum adoptate în perioada pandemiei sunt încă prezente
Poate că în trecut cumpărăturile în magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.
Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz