Cât vom cheltui anul acesta pentru cadourile de Crăciun?
Reading Time: 3 minuteAnul acesta, utilizatorii de internet plănuiesc să ofere cadouri de Crăciun, în medie, pentru 10-11 persoane, estimându-se că vor aloca cel mai mare buget din ultimii cinci ani pentru a-i surprinde pe cei dragi. Se vor cheltui în medie 1.011 lei pentru cadouri, în comparație cu 730 lei cât a fost suma medie alocată anul trecut, potrivit celei mai recente analize întocmite de GKI Digital, la solicitarea siteului Compari.ro.
În contextul în care Black Friday se apropie cu pași repezi și luând în considerare ca perioadă de referință ultimii patru ani, Crăciunul de anul acesta al utilizatorilor de internet va fi probabil “cel mai bogat” de până acum. Pe lângă familie, oferim cadouri îndeosebi prietenilor, în timp ce cadourile oferite colegilor de muncă sunt ceva mai restrânse.
Potrivit analizei Compari.ro, 37% dintre rezpondenți își iau deciziile de cumpărare în funcție de raportul calitate-preț, dar cred în continuare în darurile clasice. Printre cele mai populare categorii de produse în rândul femeilor se numără: articolele de îmbrăcăminte, în proporție de 43%, telefoanele mobile, tabletele și accesoriile, 38%, jucării, 36% și produse de înfrumusețare și cosmetice, 36%. În cazul bărbaților, pe primele locuri se situează diferite produse electronice de larg consum.
Sursele tradiționale de informare precum turul magazinelor, studierea cataloagelor de prezentare, a reclamelor sau anunțurilor sunt aproape înlocuite de internet, care capătă un rol incontestabil în procesul de cumpărare. Pe parcursul lui 2019, deși românii preferă să se informeze direct prin ofertele marilor magazine online, utilizarea site-urilor de comparare a prețurilor, cum ar fi Compari.ro, a devenit cea de-a doua sursă de informare, cu o proporție de 63%. Topul este completat de jumătate dintre românii care își caută produsele cu ajutorul motoarelor de căutare precum Google sau Bing, cu un procent de 51%.
Compari.ro pune la dispoziție o căutare în detaliu a produselor cu multipli parametri, monitorizarea prețurilor și evaluarea produsulor sau a comercianților, în prezent site-ul găzduind peste 1.100 magazine online cu 10 milioane de oferte.
Aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet români, 71% dintre aceștia, vor să comande de la magazinele online din țară, în timp ce 19% dintre aceștia iau în calcul și anunțurile online. Doar 9% dintre respondenții analizei spun că intenționează să comande de la un magazin online din afara țării.
Mai bine de jumătate dintre cei care nu își vor comanda produsele pe internet, 52%, se vor orienta către mall-uri sau magazine tradiționale de specialitate, 22%. Bărbații sunt cei care au o predispoziție pentru comenzile din străinătate, femeile, tinerii și pensionarii preferând cumpărăturile în mall.
Debutul timpuriu Black Friday, încă din octombrie, atrage doar 6% dintre utilizatorii de internet, în timp ce 24% au tendința să amâne cumpărăturile până în ultima clipă. Cei cu vârsta sub 30 de ani, preponderent bărbați, sunt cei care amână cel mai mult achiziționarea unui cadou. Femeile, în schimb, încep din timp cumpărarea cadourilor și așteaptă cele mai bune oferte până în jurul datei de 15 decembrie. Ca atare, Black Friday este evenimentul mult mai popular în rândul bărbaților pentru cumpărăturile de cadouri, 40%, decât în rândul femeilor, 28%.
În speranța unor oferte avantajoase, 34% dintre respondenții studiului mizează pe Black Friday, eveniment care poate dura până la 2 – 3 săptămâni. În perioada promoțiilor utilizatorii de internet își fac propriile achziiții care au fost amânate pentru această perioadă. În consecință – deși sezonul de sărbători începe cu Black Friday – utilizatorii de internet români intenționează să-și cumpere în noiembrie în primul rând smartphone-uri, tablete (54%), produse electronice de larg consum (45%) și electrocasnice mari (40%).
În acest an Black Friday are loc oficial în data de 15 Noiembrie. Cercetarea a fost realizată în octombrie 2019, pe un eșantion de 2.429 persoane, utilizatori de internet, cu mențiunea că în cazul unor întrebări respondenții au putut bifa mai multe răspunsuri.
Foto: © Stokkete | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz