Cât valorează piața serviciilor de video streaming din România
Reading Time: 3 minutePlatformele de streaming (Netflix, Disney+, Amazon Prime, HBO Max etc.) au în plan investiții de 230 de miliarde de dolari în conținut video în 2022, reiese dintr-o analiză realizată de strategy+business, publicație a rețelei globale PwC.
Investițiile sunt făcute pentru a beneficia de creșterile estimate pentru aceste servicii în următorii ani, dar și pentru a-și păstra clienții și a atrage alții noi, într-o piață tot mai concurențială.
Piața serviciilor de streaming video a crescut spectaculos, cu rate cuprinse între 12,4% și 34,5% în ultimii cinci ani. Astfel, piața a ajuns la 58,3 miliarde euro în 2021, iar acest trend va continua. Până în 2025 se estimează să ajungă la o valoare de 81,3 miliarde de dolari, conform raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO).
Streamingul video în România
Distanțarea socială și restricțiile de mobilitate au accelerat tranziția consumatorilor din România către consumul digital, care se manifestă deja de câțiva ani.
Astfel, piața serviciilor de streaming din România a înregistrat în 2020 cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro, iar estimările arată un avans de peste 22% în 2021 și 2022, până la un nivel de 43 milioane euro.
Boom în pandemie
Pentru sectorul streamingului, pandemia COVID-19 a reprezentat un șoc în ceea ce privește cererea, iar cifrele sunt uluitoare. Netflix, Amazon Prime Video și Hulu și-au văzut numărul de abonați crescând masiv, chiar și platformele nou lansate, precum Disney+ și HBO Max, au adunat zeci de milioane de clienți noi în câteva luni.
După un an 2020 de creștere explozivă, companiile de streaming video trebuie să adopte noi strategii pentru a crea valoare pentru abonați, creatori de conținut și investitori, se arată în analiza realizată de Doina Bîrsan, Partener PwC România.
Cât investesc marii jucători
Netflix, liderul pieței de servicii de streaming cu 222 de milioane de abonați la finalul lui 2021, a anunțat investiții de peste 17 miliarde de dolari pentru conținut video în 2022, cu 25% peste nivelul din 2021. Investițiile vin în contextul în care organizația trebuie să înlocuiască sute de emisiuni și filme care vor fi scoase din platformă.
Și alți jucători importanți din industrie precum Amazon Prime Video (175 de milioane de abonați), Disney+ (cu aproape 120 de milioane de abonați) și Peacock, deținută de NBC Universal (cu aproximativ 54 de milioane de abonați) au anunțat creșterea investițiilor în acest an.
Costul achiziției de conținut a crescut, iar mega-dealurile au devenit obișnuință în lupta pentru clienți. Netflix ar fi plătit 450 de milioane de dolari în primăvara anului trecut pentru drepturile asupra filmelor Knives Out 2 și Knives Out 3.
Peacock, în parteneriat cu companiile de producție Blumhouse și Morgan Creek, ar fi semnat un acord de peste 400 de milioane de dolari pentru a achiziționa drepturile pentru o nouă franciză a filmului The Exorcist.
Exclusivitatea joacă, de asemenea, un rol major atunci când vine vorba de atragerea clienților pe platformele de streaming. În ianuarie 2021, când sitcom-ul “The Office” s-a mutat de la Netflix la Peacock, fanii serialului au ajutat platforma de streaming a NBC Universal să obțină mai multe abonamente noi în preajma debutului serialului decât la orice altă lansare de programe, inclusiv transmiterea Premier League. O situație similară este și în cazul Marvel, care a fost un motor uriaș de achiziții de clienți pentru Disney+, după ce s-a mutat de pe Neflix.
În același timp, multe companii vor începe să ofere mai mult conținut gratuit pentru a-și crește audiența sau își vor diversifica portofoliul cu alte servicii. Cel mai recent exemplu este cel al Neflix, care a anunțat recent intenția de a achiziționa dezvoltatorul de jocuri pentru telefoane mobile Next Games din Finlanda, pentru aproximativ 72 milioane dolari.
Foto 93947183 © David Molina | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz