Cât de mult au luat amploare serviciile de mesagerie instantanee?
Reading Time: 2 minute71% dintre utilizatorii români de internet folosesc zilnic serviciile de mesagerie instantanee, arată arată un studiu realizat de EXACT Business Solutions. Procentul este în creștere față de noiembrie 2017 când doar doar 5 din 10 români utilizatori de internet foloseau zilnic aceste servicii.
Tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizează serviciile de mesagerie instantanee în procent de 82%. În cazul adulților de 31-45 ani, constatăm o rată de utilizare de 70%, în timp ce în cadrul categoriei de vârsta 46-65 de ani, procentul utilizatorilor este de 60%.
Femeile sunt cele care utilizează în cel mai mare procent serviciile de mesagerie instantanee: 77% / vs / 63%, procent înregistrat în cazul bărbaților.
Bucureștenii conduc în clasamentul utilizatorilor, 8 din 10 alegând zilnic mesageria instant pentru a comunica. În cazul orașelor mari, mici și în rural, utilizatorii de mesagerie instant se regăsesc în procent de aproximativ 70%.
Serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat, așadar, de o creștere semnificativă în ultimii doi ani. E-mail-urile urmează același trend ca și până acum, fiind în continuare utilizate de 6 din 10 români.
”Este important de subliniat însă că rata de utilizare a mesajelor instant a depășit-o în a doua jumătate a lui 2019 pe cea a e-mail-urilor. Deci serviciile clasice de comunicare încep să piardă teren”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Informațiile sunt parte din cel de al cincilea val al studiului cantitativ ”Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1072 respondenți, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani (noiembrie 2019).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz