Sănătatea dentară influențează stima de sine și starea de spirit, 96% dintre românii din mediul urban considerând că o bună sănătate orală contribuie la o mai bună stimă de sine, potrivit unui studiu Philips despre „Evoluția sănătății orale în pandemie”, care expune atitudinea românilor cu privire la sănătatea dentară în ultimul an.
Studiul, realizat de Cult Market Research în perioada 16 – 22 februarie, pe un eșantion de 809 persoane, reprezentativ la nivelul populației cu vârsta între 18 și 50 de ani din România, din mediul urban, face parte din campania „Fețele Bucuriei” #facesofjoy, prin care Philips susține accesul la tratamente stomatologice și la îngrijirea sănătății orale pentru oamenii din medii defavorizate, serviciile fiind oferite de clinicile sociale ale Fundației Inovații Sociale Regina Maria.
Am stat de vorbă cu Mateea Ilisai, Oral Healthcare Business Marketing Manager Philips, și Vlad Romanescu, directorul medical al Policlinicii Sociale Baba Novac, parte din Fundația Inovații Sociale Regina Maria, despre rezultatele studiului și despre impactul social al sănătății orale.
Mateea Ilisai, Philips: O sănătate orală bună influențează stima de sine și starea de spirit, în timp ce permite realizarea rolurilor noastre sociale, facilitând o integrare mai ușoară în societate – iată câteva intuiții pe care le cunoaștem cu toții. Acestea sunt validate de o cercetare recentă, realizată de Philips împreună cu organizația Cult Market Research, privind „Evoluția sănătății orale în pandemie”, cercetare care expune atitudinea românilor cu privire la sănătatea dentară în ultimul an, dar și aspectele ce țin de rutina corectă a îngrijirii orale și impactul emoțional al sănătății dentare. Potrivit studiului, 96% dintre românii din mediul urban consideră că o bună sănătate orală contribuie la o mai mare stimă de sine. Mai mult decât atât, când vine vorba despre aprecierea celor din jur, 72% dintre respondenții mulțumiți de sănătatea lor dentară se simt apreciați, procentul scăzând până la 52% în cazul persoanelor care nu se bucură de o sănătate orală satisfăcătoare. Așa cum spuneam, cercetarea validează o intuiție pe care mulți dintre noi o împărtășim, aceea că o dantură sănătoasă sau un zâmbet mai frumos ne influențează starea de spirit.
Este important să conștientizăm faptul că sănătatea orală este o componentă importantă a stării noastre de sănătate în ansamblu. Chiar luna aceasta, Organizația Mondială a Sănătății a publicat o nouă rezoluție care redefinește sănătatea orală – din înțelegerea sa tradițională, către o înțelegere preventivă, cu un rol esențial în sănătatea de ansamblu pentru populație. Rezoluția stipulează foarte clar faptul că o bună sănătate orală este esențială pentru starea noastră generală de bine și sănătate și include un plan de acțiune care promovează prevenția.
O rutină corectă de îngrijire este vitală pentru dinți și gingii sănătoase, însă nu este suficient doar să te speli pe dinți și să folosești ață dentară sau apă de gură, ci este important să știi și cum să îți periezi dinții, ce produse să folosești și ce alte instrumente te pot ajuta să îți menții dantura sănătoasă. Aceste progrese nu pot decât să ne bucure!
Mateea Ilisai, Philips: Pandemia a afectat accesul la servicii de sănătate, în special la cele stomatologice, iar aceasta este o problemă cu care ne confruntăm la nivel internațional. Însă tot criza cauzată de pandemie ne-a impus multe schimbări la nivel personal și probabil că ne-a ajutat să conștientizăm cât de important este să acordăm atenție stării noastre de sănătate, dar și micilor momente care ne ajută să trecem cu bine peste stresul și emoțiile din această perioadă. Cred că am devenit cu toții mult mai conștienți de importanța prevenției și a rutinei de îngrijire a stării noastre de sănătate. Spre exemplu, din studiul realizat în luna februarie a acestui an, ne-am bucurat să vedem că reprezentanții generației X au fost atenți la îngrijirea orală și la aspectul dinților în timpul pandemiei, dar și că în generația Z a predominat adoptarea folosirii periuței electrice în această perioadă.
În cadrul studiului ne-am dorit să facem o analiză comparativă a frecvenței îngrijirii danturii înainte de pandemie și în timpul pandemiei, pentru a vedea cum s-a schimbat rutina de îngrijire a sănătății orale. Rezultatele indică faptul că participanții la studiu au perceput o presiune în această perioadă și au fost mai atenți la îngrijirea orală: 57% spun că au acordat, în ultimul an, mai multă atenție modului de a se spăla pe dinți. În plus, 43% dintre respondenți nu au mers deloc la stomatolog în ultimul an, iar 53% dintre aceștia au menționat că au evitat vizitele la dentist pentru a nu se infecta cu noul coronavirus. Iată așadar o realitate: confruntați cu atât de multă incertitudine și vulnerabilitate, cu toții ne-am concentrat pe ceea ce este cu adevărat important: sănătatea noastră și a celor din jurul nostru. Suntem acum în mijlocul unei schimări de paradigmă, atât în percepția noastră, cât și în felul în care sistemele de sănătate vor trata digitalizarea. Suntem acasă în cea mai mare parte a timpului nostru, discutăm deci despre sănătate la domiciliu. Pentru asta, la Philips, folosim tehnologie de ultimă generație, pentru a oferi soluții inteligente și personalizate, care să le permită oamenilor să monitorizeze și să întrețină bunăstarea și sănătatea lor de acasă, investind astfel în prevenție.
Vlad Romanescu, Fundația Inovații Sociale Regina Maria: Persoanele defavorizate, fără venituri și fără asigurări medicale nu au acces la tratamente și servicii medicale, iar una dintre cele mai mari nevoi cu care se confruntă este cea a tratamentelor stomatologice, pe care însă nu și le permit. Lipsa accesului la servicii stomatologice a persoanelor din medii vulnerabile duce la consecințe nedorite pentru această categorie a populației, cum ar fi dificultatea de a păstra un job sau de a susține interviuri în vederea angajării, starea de sănătate generală deteriorată, cauzată de o digestie precară sau de infectări repetate, scăderea stimei de sine atât a adulților, care se simt inferiori în orice context al vieții lor, cât și a copiilor care pot avea probleme de integrare, deoarece vor zambi și vor vorbi mai puțin.
Mateea Ilisai, Philips: Accesul la tratamente stomatologice este extraordinar de important, pentru că sănătatea orală precară contribuie la declanșarea afecțiunilor sistemice precum cele digestive, respiratorii, cardiace, diabet, cu consecințe grave asupra organismului pe termen mediu și lung. Principalele obstacole în asigurarea unei sănătăți orale a populației sunt legate de accesul la serviciile medicale (venituri reduse, lipsa asigurărilor medicale, proximitatea serviciilor stomatologice), dar și de educația deficitară a populației în privința igienei, a factorilor de risc și a importanței prevenției. De aceea, prin campania „Fețele Bucuriei” ne-am dorit să aducem în atenția publicului cât de important este să oferim acces la tratamente stomatologice celor care au nevoie de ele și nu și le pot permite. Această campanie este rezultatul efortului comun depus de Philips și Fundația Inovații Sociale Regina Maria și al dorinței noastre de a face o schimbare în bine pentru oameni și pentru societate.
Aceste demersuri fac parte din obiectivul Philips de a sprijini sănătatea a 2,5 miliarde de oameni anual, până în 2030. De ce? Pentru că iată, o ultimă idee pe care doresc să o subliniez și care sper să rămână în mintea tuturor: prevenția este esențială!
Vlad Romanescu, Fundația Inovații Sociale Regina Maria: Da, cu siguranță. Pe lângă tratamentele stomatologice specifice de care au nevoie pacienții din medii vulnerabile, aceștia trebuie să învețe despre prevenție, despre cum să aibă grijă mai bine de sănătatea orală a lor și a copiilor lor, pentru a-și forma niște obiceiuri sănătoase: cum să folosească periuța de dinți corect, cum să folosească apa de gură și ața dentară și cum să se alimenteze corect, cu scopul de a preveni și a nu mai ajunge la probleme stomatologice grave.
Mateea Ilisai, Philips: În primul rând dezvoltăm permanent campanii de educare și informare, prin care atragem atenția asupra rolului unei igiene orale corespunzătoare, asupra îngrijirii corecte a danturii copiilor și a importanței ritualului zilnic de igienă dentară. În plus, colaborăm cu o serie de medici stomatologi care ne ajută să înțelegem mai bine problemele cu care se confruntă în cabinet. Anul trecut, în luna decembrie, am demarat campania “Fețele Bucuriei” împreună cu Fundația Inovații Sociale Regina Maria, pentru a facilita accesul la îngrijire dentară și la tratamentele stomatologice pentru persoanele din medii defavorizate.
Mai exact, fiecare periuță Philips Sonicare cumpărată în perioada decembrie 2020 – martie 2021 reprezintă o donație către Fundația Inovații Sociale Regina Maria. Până acum am reușit să oferim peste 500 de tratamente pentru peste 150 de beneficiari ai fundației, iar campania se încheie în data de 31 martie.
Astfel, îi invităm pe toți cei care doresc să multiplice bucuria și să aducă un zâmbet pe fețele celor care au nevoie, să susțină campania Fețele Bucuriei. Beneficiarii sunt persoane lipsite de resurse materiale, care provin din categorii sociale dezavantajate, fără asigurare medicală și fără posibilitatea de a plăti un tratament stomatogic adecvat. Experiența lor în clinicile sociale ale fundației și bucuria pe care o au după ce beneficiază de un tratament stomatologic gratuit, pot fi surse de inspirație și pentru alți oameni, ajutându-i să își găsească motive de bucurie, să aprecieze ce au și să zâmbească mai mult.
Mateea Ilisai, Philips: Avem o gamă extinsă de produse de îngrijire orală, care include cele mai recente inovații în domeniu, asta și pentru că Philips este lider mondial în tehnologia medicală, având peste 100 de ani de experiență în dezvoltarea de soluții și echipamente destinate sănătății. Produsele Philips Sonicare sunt concepute împreună cu medicii stomatologi, astfel încât să ofere cea mai bună îngrijire, pentru o curățare completă și un zâmbet de lungă durată. De la periuțele electrice Philips Sonicare care beneficiază de tehnologie sonică avansată, ce combină vibrațiile de înaltă frecvență și capetele de periere special concepute pentru nevoile utilizatorului, la capătul de perie pentru limbă TongueCare+, ce transformă rapid periuța de dinți Philips Sonicare într-un dispozitiv de curățat limba cu putere sonică și până la irigatorul bucal Philips Sonicare AirFloss, care ajută la eliminarea plăcii bacteriene din spațiile interdentare. Prin produsele pe care le dezvoltăm ne dorim să le oferim consumatorilor încrederea că beneficiază de cea mai bună îngrijire a sănătății orale.
Vlad Romanescu, Fundația Inovații Sociale Regina Maria: Dacă medicii își donează timpul și cunoștințele, mai rămân de acoperit costurile materialelor folosite în tratamentele stomatologice. Aici intervin donațiile făcute de sponsori, așa cum face Philips prin campania Fețele Bucuriei. Dintre toate specialitățile medicale puse la dispoziția persoanelor defavorizate care ajung la Policlinica Socială Baba Novac, departamentul de stomatologie are nevoie de cele mai multe resurse financiare pentru a funcționa și de aceea ajutorul companiilor care fac sponsorizări și al altor oameni de bine care aleg să susțină oamenii mai puțin norocoși este vital. Cu cât putem ajuta mai mulți oameni să aibă o dantură sănătoasă, cu atât vom avea mai multe persoane care își vor pune viața pe picioare și își vor putea găsi un loc de muncă, fiind astfel reintegrate în societate.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…