Stiri

Cât de diferit călătoresc Gen Z față de milenials

30 sept. 2024 3 min

Cât de diferit călătoresc Gen Z față de milenials

Reading Time: 3 minute

La începutul acestui an, Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, a realizat un sondaj* despre preferințele europenilor în materie de călătorii și împărtășește ce diferențiază Milenialii și Gen Z din România când vine vorba de călătorii.

Să vedem mai întâi motivele pentru care călătoresc: descoperirea de locuri și culturi noi este în topul listei pentru ambele generații, dar mai importantă pentru Gen Z – 58%, comparativ cu 43,2% dintre Mileniali. Pe de altă parte, aproape un sfert dintre ei călătoresc pentru a-și vizita prietenii și familia, în timp ce doar 11% dintre cei din Generația Z fac acest lucru.

Cum își aleg destinațiile, însă? Pentru un sfert dintre Mileniali, activitățile pentru copii joacă un rol important, în timp ce doar 8% dintre cei din Gen Z iau acest aspect în considerare, dar pentru mai mult de jumătate din ambele generații, criteriul cel mai important este prețul și calitatea cazării.

Generația Z, nativă digital, se concentrează pe crearea de conținut pentru a-l distribui pe rețelele sociale – 21,2% comparativ cu 9,3% dintre Mileniali. Pe de altă parte, generația mai în vârstă este mai spontană: 59,6% dintre ei spun că preferă să nu facă nimic și să se bucure de activități spontane, în timp ce doar 45% dintre cei din Gen Z se simt confortabil fără un plan anume.

Pentru ambele generații, cea mai bună modalitate de a găsi zboruri ieftine este flexibilitatea: 29,2% dintre Gen Z rezervă cu date flexibile în minte, iar 22,6% sunt flexibili în privința destinației, comparativ cu 20,7%, respectiv 14,6% dintre Mileniali. Cei din Gen Z sunt cel mai stresați de lipsa informațiilor și documentelor necesare pentru călătoriile lor (44,2%), în timp ce Milenialii sunt mai stresați de faptul că nu ar primi rambursarea pentru zborurile anulate (39,3%). Pentru a adresa anxietățile comune legate de călătorii, Kiwi.com a introdus un nou produs, Guarantee, care asigură check-in automat, stocarea tuturor tichetelor de îmbarcare într-un singur loc, actualizări în timp real în aplicație și credit instant pentru rambursarea unui zbor anulat sau perturbat.

Când vine vorba de alegerea partenerului de călătorie, 81,2% dintre Mileniali și-ar alege partenerul de viață, comparativ cu 64,2% dintre cei din Gen Z, în timp ce al doilea partener de călătorie preferat ar fi cel mai bun prieten (19% dintre cei din Gen Z, comparativ cu 7% din Generația Y). Decizia de a deveni World Travel Hackers pentru Kiwi.com și de a călători în jurul lumii timp de patru săptămâni cu un buget de 10.000 de euro, rezolvând diverse provocări de călătorie, duo-ul românesc a fost o surpriză, deoarece surorile Alexandra și Andreea s-au ales reciproc ca fiind cei mai buni parteneri posibili.

Despre motivul pentru care au ales să călătorească împreună, Alexandra a spus că „Am ales să călătoresc cu sora mea pentru că nimeni nu mă cunoaște mai bine decât ea. Am crescut împreună, așa că știm ce ne face fericite sau ne supără, iar obiceiurile noastre sunt perfect sincronizate. Ne completăm reciproc: ea este calmă, în timp ce eu sunt mai aprinsă și impulsivă. Ea mă ajută să mă relaxez în situații stresante, iar eu aduc mai multă aventură și adrenalină în viața ei. Nu m-am gândit la altcineva, pentru că, alături de ea, fiecare călătorie devine specială.” Andreea, sora ei, adaugă: „Cred că mulți oameni nu călătoresc cu frații sau surorile lor pentru că nu au aceeași conexiune sau încredere. Noi am avut întotdeauna o relație apropiată, și asta face toată diferența. Când partenerul tău de călătorie este și cel mai bun prieten al tău, totul devine mai ușor și mai plăcut” – un sfat de călătorie care funcționează pentru toată lumea, indiferent de generația din care fac parte.

*Datele au fost colectate în mai 2024, într-un studiu realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com. Grupul țintă este format din 3033 de respondenți cu vârste între 18 și 37 de ani, care vor călători în străinătate cel puțin o dată în această vară, din România (n=506), Cehia (n=505), Slovacia (n=506), Ungaria (n=505), Polonia (n=505) și Spania (n=506). Metoda utilizată este Interviul Web Asistat de Calculator (CAWI).

Array

Articole pe aceeași temă: