Cât de cunoscut este termenul de CSR pentru români?
Reading Time: 2 minuteDoar 6% dintre consumatorii români cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani au auzit despre conceptul de responsabilitate socială corporativă (CSR) și îl pot explica, în timp ce 47% au auzit despre concept, însă nu îl pot explica, potrivit celui mai recent studiu “BOLD by Lowe Group”, realizat de iSense Solutions pentru Golin.
“Responsabilitatea corporativă, sustenabilatea sau «social purpose» sunt termeni cu care operăm frecvent în comunicare sau în strategiile prezentate în board-urile companiilor, dar termeni cu care publicul larg e puțin familiarizat. Consumatorii spun că sunt mai dispuși să cumpere un produs de la un brand care «face bine» decât de la o companie inactivă social. Azi consumatorii așteaptă ca o companie să fie un cetățean activ al comunității, implicat și responsabil. De aceea am încercat să identificăm prin acest studiu cum înțeleg românii CSR-ul, de unde se informează despre astfel de acțiuni sau cum ar trebui să fie o comunicare relevantă pe acest subiect”, a declarat Irina Roncea, Managing Director, Golin.
Reprezentanții Generației Z (18-25 de ani) manifestă cel mai mare interes pentru campaniile de CSR ale companiilor, considerându-le educative. Millennials (26-35 de ani) se raportează la termenul de CSR punând în prim plan interesul companiilor de a-și crește imaginea prin îmbunătățirea efectelor negative în timp ce Generația Mature (peste 35 de ani) se așteaptă ca aceste campanii să prezinte credibilitate și rezultate măsurabile.
31% dintre respondenți au auzit de cel puțin o campanie de CSR
Pentru 66% dintre respondenții studiului, Internetul reprezintă principala sursă de informare, urmat de reclamere TV, pentru 61%. Aproape o treime, 32% dintre respondenți au aflat despre campanii de CSR prin intermediul influencerilor care le-au susținut.
De asemenea, Facebook sau Instagram reprezintă principala sursa online pentru 77% dintre persoanele din mediul urban, fiind urmate de site-urile de știri generale (50%) și YouTube (39%), platformă preferată în cea mai mare măsură de Generația Z (75%).
De ce se angajează companiile la proiecte de CSR
Majoritatea românilor consideră că, de cele mai multe ori, companiile se implică în proiecte de CSR pentru a-și îmbunătăți imaginea brandului (91%), pentru a se promova (90%) și pentru a fi mai aproape de consumatori (79%)
În cazul celor segmentului Millennials (74% versus 68% total), implicarea companiilor în CSR poate fi considerată și o acțiune de employer branding.
Ce cred consumatorii români că ar putea fi rezolvat prin campanii de CSR
6 din 10 români declară că acțiunile de CSR inițiate de companii pot rezolva probleme care țin de accesul la educație, accesul la serviciile de sănătate, dezvoltarea infrastructurii sau probleme care țin de poluarea aerului.
Consumatorii români consideră că o campanie de CSR trebuie să aibă rezultate (73%), să fie clară (71%), să fie vizibilă (55%), să îi facă să se implice emoțional (48%) și să fie creativă (47%).
Respondenții studiului sunt utilizatori de internet din mediul urban și au fost împărțiți în trei categorii funcție de vârstă: Generația Z (18-25 de ani), Millennials (26-35 de ani) și Mature (peste 35 de ani). Datele au fost culese online în octombrie 2019, studiul având un grad de eroare de +/- 4,36%, la un nivel de încredere de 95%.
Foto: © One Photo | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz