Cat conteaza comunicarea multisenzoriala?
Reading Time: < 1 minutConsumatorii se simt incurajati sa foloseasca sau sa cumpere un produs daca mesajul este insotit de lumini (in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), o experienta tactila (79%) sau de una olfactiva (74%), arata Infograficul #18 HumanGraphExperience, lansat de Starcom MediaVest.
Infograficul Multisensory Experience, realizat in colaborare cu MVcom, reuneste concluziile unui studiu menit sa identifice impactul comunicarii multisenzoriale asupra comportamentului consumatorilor.
Studiul s-a bazat pe metodologia CAWI, aplicata pe un esantion de 360 de respondenti, reprezentativ pentru populatia 18-49 din mediul urban.
Unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii unei experiente tactile (84% – 76%).
Experienta olfactiva influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de catre tinerii cu varste intre 18 si 29 ani (84% – 82%), luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 – 24 de ani (89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra categoriei 25 – 29 de ani.
De asemenea, acesti stimuli senzoriali aduc un plus de memorabilitate: 86% dintre respondenti considera ca ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % – muzica sau mesaj auditiv, 78% – experienta tactila si 70% – experienta olfactiva.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung a Starcom MediaVest Group, parte din cea mai mare retea de media din lume SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett, si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz