Deși 20% dintre români declară că merg în vacanță mai rar de o dată pe an, din motive financiare, majoritatea consideră vacanțele o prioritate și își planifică concediile pentru a se bucura de experiențe memorabile alături de cei dragi, conform studiului MKOR „Piața de Turism – Vacanța de vară 2024″.
Trei din patru români plănuiesc să meargă în concedii în următoarele trei luni. Interesul pentru vacanțele de vară este similar cu cel din 2017, iar lunile iulie (33%) și august (37%) rămân preferatele românilor pentru concedii. Destinațiile locale sunt la fel de căutate precum cele internaționale, reflectând dorința de a explora atât atracțiile locale, cât și pe cele internaționale.
Bugetul mediu alocat pentru vacanța de vară din acest an este de aproximativ 1.000 de euro, similar cu cel din vara lui 2017. Totuși, 4 din 10 respondenți estimează că vor cheltui peste această sumă pentru concediul planificat. Persoanele cu vârste cuprinse între 28-43 ani, bărbații și locuitorii din zonele centrale și vestice ale țării tind să aloce bugete mai mari pentru vacanță.
Ponderea celor care au alocat un buget mai mare pentru vacanța de vară din 2024, comparativ cu anul trecut, a crescut față de 2017. Astfel, 43% dintre respondenți (față de 32% în 2017) estimează o creștere a bugetului față de anul trecut, cu o medie a creșterii de 40%.
„Studiul MKOR evidențiază preferințele și tendințele românilor pentru vacanțele de vară din 2024. În planificarea sejurului, românii caută un echilibru între experiențe culturale, relaxare și considerente practice precum bugetul. Sunt dispuși să se rupă din rutina zilnică pentru cel puțin o săptămână, pe care să o petreacă în compania familiei sau a unui grup restrâns de persoane în locații familiare. Mă bucur să văd că există această tendință de a prioritiza momentele de relaxare și de a investi în ele, ceea ce sugerează că vacanțele nu mai sunt un lux, ci o necesitate pentru bunăstarea noastră emoțională și fizică.”
Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR
Românii sunt conservatori în alegerea destinațiilor de vacanță: 6 din 10 respondenți aleg să revină în locații pe care le-au mai vizitat, cu o medie de 3 vizite în aceeași destinație. Generațiile Z și X se remarcă printr-o tendință mai pronunțată de a explora noi destinații.
În această vară, românii vor călători atât în țară, cât și în străinătate. Litoralul românesc îi atrage pe aproape jumătate dintre cei care aleg să rămână în țară (44%), mai ales Constanța și Mamaia.
Turismul urban este o opțiune pentru 1 din 5 respondenți, iar zonele cu specific tradițional, precum Bucovina și Moldova, sunt căutate de 14% dintre români. Muntele îi atrage pe doar 10% dintre turiști.
Dintre destinațiile internaționale, Grecia continuă să fie este cea mai căutată (31%), urmată de Bulgaria (16%), Italia (14%) și Turcia (13%).
Explorarea obiectivelor turistice este cel mai important criteriu în alegerea destinației de vacanță pentru 1 din 4 patru respondenți. Topul este completat de preț (18%), peisaj și aerul curat (15%), și destinația prietenoasă pentru copii (10%).
Lunile preferate pentru vacanțele de vară sunt iulie (33%) și august (38%), vârful de sezon fiind concentrat în aceste perioade. Părinții își planifică vacanțele în funcție de vacanțele școlare ale copiilor și optează mai mult pentru începutul sau finalul verii.
Vacanțele de maxim o săptămână (4-7 zile) sunt preferate de 60% dintre respondenți. Circuitele devin tot mai populare, 3 din 10 turiști români plănuiesc sejururi de 8-14 zile.
Majoritatea românilor călătoresc în grupuri mici: 45% vor pleca în vacanță cu o altă persoană, iar 21% aleg să călătorească în grupuri de trei persoane.
Studiu MKOR Piața de Turism – Vacanța de vară 2024 a fost realizat în iunie 2024 pe un eșantion de 530 de persoane, având ca target populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani. Metodă de cercetare folosită a fost sondaj de opinie (CAWI) realizat prin intermediului unui chestionar online, prin Panelul MKOR.
Foto 122090923 | Mamaia Beach © Radub85 | Dreamstime.com
Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…