Cassa a atras KPMG ca lead investor
Reading Time: 2 minuteCassa, un software pentru contabilitate care conține elemente de inteligență artificială și machine learning, a atras KPMG România, filiala locală a uneia dintre cele mai mari companii de audit și consultanță de business la nivel mondial, ca lead investor în runda de finanțare targetată pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.
Suma vizată pe SeedBlink este de 100.000 de euro. Cassa s-a listat pe SeedBlink în luna octombrie, cei interesați având posibilitatea să investească în companie până pe 26 noiembrie 2020.
“Am crezut încă de la început că soluția noastră este una extrem de utilă domeniului financiar-contabil. Încrederea pe care KPMG, un gigant în acest domeniu, ne-o oferă prin selecția în programul său de accelerare și mai ales prin finanțarea ca lead investor pe SeedBlink ne confirmă că am apreciat corect și ne motivează să continuăm în forță”, afirmă Cornel Fugaru, co-fondator și CEO Cassa.
Startup Grow Pad
Tranzacția a venit în urma selectării soluției Cassa în KPMG Startup Grow Pad, un program de accelerare care se adresează startup-urilor cu activități de automatizare a proceselor, asistență robotizată, analiză augmentată, securitate cibernetică, aplicații inteligente și analitice (date). Startup-urile selectate sunt din industriile în care KPMG are expertiză și clienți: IT, telecom, servicii financiare, imobiliare, servicii B2B profesionale, piețe de comerț pentru consumatori, servicii juridice, de conformitate și de reglementare.
Cassa este o aplicație de tip Software as a Service care ordonează inteligent fluxul de documente și simplifică comunicarea dintre contabili și antreprenori. Aplicația a fost lansată în iunie anul acesta de către Cornel Fugaru (34 de ani) și Daniel Teodoroiu (32 de ani).
Feed-uri similare Facebook
Digitalizarea și implicit eliminarea muncii manuale a contabililor se bazează pe o tehnologie de recunoaştere optică a caracterelor (OCR) care permite transformarea documentelor scanate, fotografii, PDF-uri în documente editabile. De exemplu, sistemul OCR le dă contabililor posibilitatea să exporte în propriile softuri de contabilitate facturile emise de aplicație sau pe cele primite prin intermediul acesteia. În ceea ce privește comunicarea contabili – companii, mesajele dintre cele două parți se desfășoară sub forma unui feed similar celui de Facebook. Astfel, utilizatorii pot să comenteze, să dea like, share sau să descarce documentele.
Platforma – de tip B2B2B – se adresează contabililor, dar aceștia au posibilitatea să devină reselleri pentru propriii clienți de contabilitate. Până la finalul acestui an conducerea companiei mizează să aibă 2.000 de clienți, iar la sfârșitul anului viitor, 15.000 de utilizatori.
De asemenea, pentru anul următor co-fondatorii iau în calcul să se extindă la nivel regional, în Europa Centrală și de Sud-Est. Printre primele țări vizate se numără Austria și Grecia, în aceste piețe compania targetând în special segmentul enterprise.
Datele despre valoarea tranzacției și pachetul de acțiuni preluat de KPMG sunt confidențiale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz